Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W regionie

Be Together – projekt integracyjny w Muzeum Śląskim

dodane 09.04.2019
[Region] Trwa nabór do projektu Be Together, który dzięki inspirującym warsztatom i spotkaniom ma na celu integrację grupy osób słyszących i niesłyszących i pozwoli rozwinąć umiejętności artystyczne uczestników. Rekrutacja trwa do 15 kwietnia. Projekt zaczyna się w maju, a kończy finałem w listopadzie. W tym czasie odbędą się liczne warsztaty integracyjne, teatralne i fotograficzne, zajęcia wyjazdowe i spotkania w Muzeum Śląskim. Zagadnieniem, nad którym zespół będzie pracować, jest portret. – W proponowanych działaniach chcemy zająć się portretem nie tylko w ujęciu reprezentacji danego człowieka, ale też w odniesieniu do kontekstu grupy, społeczności, a także widzenia drugiej osoby. Kwestię portretowania podejmiemy zarówno przy pomocy narzędzi teatralnych, jak i fotograficznych, a nawet malarskich. Podczas poszukiwań będziemy inspirować się kolekcją Muzeum Śląskiego – mówi Paulina Anna Galanciak, twórczyni i koordynatorka projektu Be Together. Zwieńczeniem akcji będzie występ uczestników przed publicznością w celu pokazania efektów projektu. – Udział w tego typu projektach to niepowtarzalna przygoda i możliwość spędzenia czasu w gronie wspaniałych ludzi. Aby tego doświadczyć, wystarczą dobre chęci i odrobina otwartości na to, co nowe i nieznane. Zachęcamy do uczestnictwa, zapisy trwają – dodaje Łukasz Adamski, pełnomocnik dyrektora ds. projektów Muzeum. – To kolejna edycja tego przedsięwzięcia, które zainicjowano we Wrocławiu – wyjaśnia Paweł Doś, po. kierownik Działu Promocji. - W tym roku pierwszy raz odbędzie się ono w Katowicach we współpracy TIFF Center i Muzeum Śląskiego. Rekrutacja do programu trwa do 15 kwietnia br. Zachęcamy do zapisywania się poprzez formularz zgłoszeniowy dostępny pod linkiem: bit.ly/2VS4RV9 lub w formie e-maila na adres: projektbetogether@gmail.com – dodaje. Harmonogram Be Together: do 15.04. – rekrutacja uczestników, 8.05.-26.06. – pierwsza część projektu, spotkania warsztatowe raz w tygodniu (środy, godz. 17.00-19.00), 1.07.-31.08. – przerwa wakacyjna, 16-18.08. – wspólne warsztaty wyjazdowe, 11.09.-30.10. – druga część projektu, spotkania warsztatowe raz w tygodniu (środy, godz. 16.00-19.00), 6.11. – finał projektu.   (TS)

„Pałac dla Michała” – koncert charytatywny

dodane 08.04.2019
[Dąbrowa Górnicza] 13 kwietnia o godz. 17:00 Pałac Kultury Zagłębia w Dąbrowie Górniczej zagra charytatywnie dla swojego wieloletniego, emerytowanego pracownika – Michała Walkowicza. Na deskach sceny głównej będzie można zobaczyć najpopularniejszych lokalnych artystów. Jako młody chłopiec zagrał na fortepianie podczas otwarcia Pałacu Kultury Zagłębia w 1958 roku. Jeszcze wtedy nie wiedział, że los na długie lata złączy go z pałacem, w którym zarazi muzyką kolejne pokolenia. Michał Walkowicz – muzyk, kompozytor, autor tekstów, współpracował z największymi artystami i zespołami, tworząc znakomite widowiska muzyczne. Człowiek, który w swoją pracę zawsze wkładał mnóstwo serca.   Teraz przyszła pora, by to właśnie jemu okazać serce i wesprzeć w leczeniu onkologicznym podczas zbiórki w ramach koncertu charytatywnego „Pałac dla Michała”. Artysta przez lata dał się poznać jako osoba o wielkiej dobroci, skłonna pomóc każdemu, dlatego nie dziwi fakt, że tak wielu dąbrowskich artystów zdecydowało się zagrać dla Michała. 13 kwietnia o godz. 17:00 na głównej scenie PKZ zobaczymy i usłyszymy wokalistów: Agatę Widerę-Burdę, Katarzynę Jankowiak, Karolinę Żelichowską, Łukasza Barucha, duet pianistyczny Dombrova Piano Duo, Miejską Orkiestrę Dętą oraz zespół Wojciecha Wróbla „Street   Darmowe wejściówki na koncert dostępne są w pałacowym Punkcie Informacyjnym. Każdy z uczestników wydarzenia będzie mógł złożyć datek na leczenie Michała Walkowicza lub wziąć udział w specjalnym kiermaszu, który odbędzie się w przerwie koncertu. Wstęp za okazaniem bezpłatnej wejściówki. Więcej informacji na stronie www.palac.art.pl.   (s)

Decyzje waloryzacyjne już wysłane

dodane 08.04.2019
[Region] Ponad tydzień przed terminem Zakład Ubezpieczeń Społecznych zakończył wysyłkę ponad 8 mln decyzji waloryzacyjnych. Ostatnia partia listów wyszła w piątek, 5 kwietnia, do adresatów.   Łącznie do emerytów, rencistów oraz osób na świadczeniach przedemerytalnych trafiło 8 277 951 listów. Wysyłka decyzji waloryzacyjnych ruszyła 11 marca i miała potrwać nieco ponad miesiąc, tj. do 12 kwietnia. Jednak ostatnie 318 tys. listów zostało przekazanych do wysyłki i wysłanych już 4 kwietnia.   Zakład Ubezpieczeń Społecznych, wraz z ostatnim terminem płatności świadczeń tj. 25 marca, zakończył równocześnie sam proces wypłaty zwaloryzowanych emerytur i rent. Wszystkie świadczenia, w nowej wysokości, zostały przekazane klientom Zakładu w standardowych terminach płatności. Poza 25 marca były to: 1, 6, 10, 15 i 20.   Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie po raz pierwszy, ale i na pewno nie po raz ostatni daje dowód na swój pełen profesjonalizm. Wysyłka decyzji waloryzacyjnych to kolejne zadanie zrealizowane przez nas przed terminem.   Wskaźnik tegorocznej waloryzacji wyniósł 2,86 procent. W tym roku jednak waloryzacja była kwotowo-procentowa. Minimalna kwota, o którą wzrosły świadczenia, od najniższej gwarantowanej przez państwo emerytury i renty, wyniosła 70 zł. Oznacza to, że o kwotę 70 zł wzrosły świadczenia od 1029 do 2450 zł brutto. Wszyscy pozostali zostali objęci waloryzacją procentową, ze wskaźnikiem 2,86 proc.   Beata Kopczyńska regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa śląskiego

Rok Kultury w Kolejach Śląskich ruszył „pełną parą”

dodane 08.04.2019
[Region] Rok Kultury – pod takim hasłem Koleje Śląskie będą obchodzić rok 2019. Pierwsze niespodzianki na pokładach pociągów już się pojawiły. Podróżujących pociągami na odcinku Częstochowa – Gliwice 4 i 8 kwietnia odwiedzili aktorzy Teatru Śląskiego. Przebrani aktorzy odwiedzili pociągi, gdzie opowiadali o zbliżających się przedstawieniach i odpowiadali na pytania podróżujących. Przypominamy, że Rok Kultury będzie trwał aż do końca grudnia, a całość inicjatywy została podzielona na pięć sekcji tematycznych tj. historia, sztuka, literatura, muzyka i teatr. Dzięki tak szerokiemu wachlarzowi proponowanych atrakcji, z pewnością każdy znajdzie w ofercie coś zgodnego z własnym gustem. Głównym założeniem akcji jest chęć przybliżania oferty kulturalnej regionu za pomocą kolei, a przy tym pokazanie, że pociąg może być nie tylko środkiem transportu w drodze do pracy czy szkoły. Stąd też część atrakcji będzie się odbywać właśnie na pokładach pociągów. Plany Roku Kultury wpisują się przy tym również w wydarzenia ważne dla całego regionu, jak np. 100. Rocznica Wybuchu Powstań Śląskich czy Rok Stanisława Hadyny. Stąd część Roku Kultury związana z historią w znacznej mierze zostanie poświęcona Powstaniom Śląskim. W tym zakresie Koleje Śląskie podejmą współpracę m.in. z Muzeum Powstań Śląskich i Muzeum Śląskim. W nawiązaniu do tradycji Górnego Śląska nie zabraknie również elementów związanych z Barbórką. W planach jest także kontynuowanie akcji Kolej na Muzea, dzięki której z biletem Kolei Śląskich można taniej zwiedzać muzea i galerie biorące udział w projekcie. Część atrakcji Roku Kultury, który potrwa do grudnia, będzie zapowiadana odpowiednio wcześniej, m.in. na stronie internetowej KŚ, część natomiast odbędzie się w formie niespodzianki, tak aby zaskoczyć podróżnych jakimś ciekawym koncertem, wystąpieniem aktorskim czy innym tego typu przedsięwzięciem.   (s)

Laureaci III Międzynarodowego Festiwalu Piosenki World Song nagrodzeni

dodane 08.04.2019
[Sosnowiec] Sala Koncertowo-Widowiskowa Muza w Sosnowcu znów była najgorętszym muzycznie miejscem w mieście. Wszystko dzięki przesłuchaniom oraz koncertowi laureatów w ramach III Międzynarodowego Festiwalu Piosenki World Song zorganizowanego przez Ognisko Pracy Pozaszkolnej nr 1. Patronat honorowy nad wydarzeniem ponownie objął prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński. Jurorzy pod przewodnictwem Dorothei Agnoletto wybrali 23 najlepsze głosy. GRAND PRIX zdobyła Karolina Omelchenko.   – Tradycją tego festiwalu jest bardzo wysoki poziom. Nasi uczestnicy to oryginalni artyści, którzy oprócz barwy i techniki mają niezwykle wielką wrażliwość muzyczną oraz niespotykaną wręcz kulturę śpiewania – mówi Dorothea Agnoletto, skrzypaczka, dyrygentka i przewodnicząca jury.   Wokaliści przygotowywali rozmaite utwory, często w oryginalnych aranżacjach, tak jak np. Gabriela Kurzac (laureatka III miejsca w najstarszej kategorii), która zaprezentowała „Ooops, I did it again” Britney Spears w swingowej aranżacji. Nie zabrakło także rocka, musicalu oraz… opery w języku rosyjskim. Stroje sceniczne również elektryzowały publiczność oraz jurorów. Zobaczyć można było przebrania w koty, wiedźmę, krzykliwe stylizacje z lat 80-tych i 90-tych, ciężkie skórzane kurtki, strój modnego dandysa czy klasyczne suknie. Zdarzały się również zmiany garderoby między występami tej samej osoby.   – Zawsze powtarzam, że na pierwszym miejscu jest muzyka, ale wszyscy wiemy, jak ważny jest także wizerunek artysty, który powinien być spójny z tym, co śpiewa. Nasi uczestnicy traktują te wszystkie kwestie bardzo poważnie – podkreśla Agnoletto.   Spośród 23 najlepszych wokalistów wybranych w preselekcjach jurorzy wyłonili laureatów i wyróżnionych w 4 kategoriach wiekowych, co jak podkreślali kilkukrotnie podczas koncertu, nie było łatwe i nie obyło się bez burzliwych dyskusji podczas zamkniętych obrad.   Uczestnicy otrzymali statuetki oraz atrakcyjne nagrody rzeczowe. Elżbieta Skiba-Posikata, dyrektor Ogniska Pracy Pozaszkolnej nr 1 w Sosnowcu, osobiście podziękowała sponsorom i partnerom, którzy inwestują w sztukę, kulturę i rozwój młodych talentów.   – Gdyby nie wsparcie naszego miasta, Zespołu Szkół Muzycznych w Sosnowcu, Regionalnego Instytutu Kultury w Katowicach, Fundacji Banku Santander, Fundacji Energetyka na Rzecz Polski Południowej, Orange Tree Hostel, Firmie Profes Mariusz Dyduch, Auchan, Restauracji Wiktoria, Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego, Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Marii Skłodowskiej-Curie w Dąbrowie Górniczej oraz Szkoły Podstawowej nr 29 w Sosnowcu nie moglibyśmy zrealizować naszego festiwalu na takim poziomie organizacyjnym. Za promocję naszej inicjatywy dziękuję naszym lokalnym mediom, bez których nie byłoby o nas tak „głośno”. Te wyjątkowe instytucje i firmy umożliwiają dzieciom i młodzieży spełniać marzenia. Ta jedność w działaniu jest naprawdę motywująca i już oczywiście myślimy nad kolejną edycją – przekonuje dyrektor OPP 1.   I Kategoria: rok urodzenia 2010 - 2013 I miejsce: Natalia Kubiś-Mroszczyk II miejsce: Karol Cieślik III miejsce: Hanna Jakubczyk Wyróżnienia: Sandra Grabowska, Zofia Anioł   II Kategoria: rok urodzenia 2007 - 2009   I miejsce: Wiktoria Wiater II miejsce: Aleksandra Kędra III miejsce: Krystian Gizicki Wyróżnienia: Jagoda Wypych, Sandra Wawer, Adam Bulski   III Kategoria: rok urodzenia 2004 - 2006   I miejsce: Natalia Asman II miejsce: Paweł Sulewski III miejsce: Maria Kupczyk   IV Kategoria: rok urodzenia 2000 - 2003 I miejsce: Urszula Szumska II miejsce: Alicja Gajda III miejsce: Gabriela Kurzac Wyróżnienia: Emilia Baczyńska, Aleksandra Dyszkowska, Michalina Porszke   GRAND PRIX: Karolina Omelchenko   (KB) song  

Wystartował jubileuszowy sezon 60-lecia w Legendii Śląskim Wesołym Miasteczku

dodane 06.04.2019
[Region] Kolorowe, radosne i pełne uśmiechu, czyli dokładnie takie, jak przystało na park rozrywki. Mowa o otwarciu kolejnego sezonu w Legendii Śląskim Wesołym Miasteczku. A sezon ten będzie nie byle jaki, gdyż ten najstarszy park rozrywki w Polsce kończy w tym roku okrągłe 60 lat. Z tej okazji gości, którzy zdecydowali się odwiedzić Legendię w pierwszym dniu otwarcia przywitali osobiście przedstawiciele dyrekcji parku podsumowując dotychczasową historię tego miejsca i zapowiadając aktywności związane z rokiem jubileuszowym.   Sześćdziesiąty rok funkcjonowania wesołego miasteczka i zarazem trzeci sezon Legendii wystartował w sobotę 6 kwietnia. Na gości zgromadzonych przed bramą główną czekali animatorzy, postaci parku, szczudlarze, balony z helem i słodkie krówki. Pierwsi odwiedzający chorzowski park rozrywki w tym sezonie uczestniczyli również w odsłonięciu logo 60-lecia wesołego miasteczka, które przewijać się będzie w komunikacji parku przez cały bieżący rok.   – Cieszymy się, że razem z państwem możemy rozpoczynać kolejny rok istnienia wesołego miasteczka w Chorzowie. Ostatnie lata, od kiedy park zyskał inwestora w postaci spółki TMR, to czas nieustających zmian. Staramy się, by z każdym kolejnym sezonem Legendia stawała się miejscem jeszcze bardziej magicznym i przyjaznym naszym gościom, proponującym doskonałą i różnorodną zabawę, a jednocześnie takim, do którego chce się wracać i w którym chce się spędzać czas z bliskimi. 60 lat za nami i mamy nadzieję, że 60 kolejnych sezonów przed nami. Chcemy tworzyć je razem z wami. Dziękujemy za państwa obecność i życzliwość – mówił witając dziennikarzy i gości Paweł Cebula, dyrektor Legendii Śląskiego Wesołego Miasteczka.   Przedstawiciele Legendii mówiąc o roku jubileuszowym zwrócili się przede wszystkim do mieszkańców województwa śląskiego, a zwłaszcza aglomeracji, zachęcając do aktywnego uczestnictwa w obchodach i zaangażowania w akcje mające na celu przypomnienie bogatej historii chorzowskiego wesołego miasteczka. – 14 i 15 września tego roku będziemy bawić się podczas weekendu urodzinowego. W tym dniu chcielibyśmy odsłonić ekspozycję zawierającą pamiątki, zdjęcia, wspomnienia związane z wesołym miasteczkiem. Jeżeli ktoś z państwa bywał lub pracował w naszym parku i posiada w domowych zakamarkach przedmioty związane z nim, które mogłyby taką ekspozycję uświetnić, gorąco prosimy o kontakt – mówiła Izabela Kieliś, Local Commercial Manager w Legendii.   Druga propozycja, to konkurs z nagrodami, który trwał będzie również do września. Zadanie polega na odnalezieniu archiwalnych zdjęć swoich lub kogoś z bliskich pokazujących wesołe miasteczko zanim stało się Legendią, a następnie zestawienie go z jak najbardziej podobnym, zrobionym już w obecnej odsłonie parku. Kolaż zestawionych zdjęć należy opublikować w social mediach z hashtagiem #Legendia oraz #60YearsChallenge. Na zwycięzców, których poznamy podczas weekendu urodzinowego, czekają m.in. rodzinne zaproszenie na weekend w słowackiej Tatralandii, rodzinny bilet sezonowy 2020 do Legendii oraz nagrody rzeczowe.   Oprócz tych inicjatyw w Legendii nie zabraknie w tym sezonie zmian, które wskazują na dalszy rozwój parku oraz dążenie do budowania miejsca, które jest przyjazne przede wszystkim najmłodszym i całym rodzinom. Jedną z nich będzie nowa atrakcja, której premierę zapowiedziano na dzień dziecka. Nietypowe show, które rozgrywać się będzie na jeziorze w centrum parku, wzmocni program nocnej odsłony Legendii, czyli cykl Legendia at Night, podobnie jak w ubiegłym roku adresowany do wszystkich bez względu na wiek.   – Chcemy by Legendia Śląskie Wesołe Miasteczko było miejscem, w którym dobrą zabawę znajdą rodzice z nawet bardzo małymi dziećmi. W tym sezonie, po konsultacjach z producentami urządzeń i weryfikacji ich zaleceń, dostępnych będzie już około 20 atrakcji bez ograniczeń, gdzie nawet maluszki mogą bawić się w towarzystwie opiekunów. Cały czas pracujemy również nad magiczną stroną naszego parku wzmacniając animacje, show i obecność legend i baśni w Legendii. Naszym benchmarkiem są europejskie parki tematyczne, w których na całość emocji i pozytywnych wrażeń składa się nie tylko jazda na karuzelach i kolejkach górskich, ale również atmosfera, otoczenie oraz wszystkie inne elementy świadczące o wyjątkowości miejsca – mówi Izabela Kieliś.   Pełny kalendarz otwarcia, cennik biletów oraz szczegóły związane z funkcjonowaniem parku można znaleźć na stronie www.legendia.pl.   (s)  

VI NOE Festiwal – święto wina i winiarskiej kultury

dodane 06.04.2019
[Region] VI NOE Festiwal zaprasza już dziś wszystkich miłośników, znawców wina oraz tych, którzy chcą o winie wiedzieć więcej. W tym roku organizatorzy przygotowali sporo atrakcji, konkursów, nagród. Impreza odbędzie się 14 kwietnia, w godz. 11.00 do 19.00 w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, pl. Sławika i Antalla 1. Na scenie NOE festiwalu wystąpią z prelekcjami wyjątkowi znawcy tematu, specjaliści w branży winiarskiej, a wśród nich gość specjalny, laureat literackiej nagrody Nike Marek Bieńczyk, autor m.in. „Wszystkich kronik wina”.   Marek Bieńczyk to prozaik, tłumacz, historyk literatury. Laureat Nagrody Literackiej Nike w roku 2012. O winach pisze od ponad 20 lat. Wydał trzy tomy kronik win, ostatni w roku 2018. Wraz z Wojciechem Bońkowskim stworzył pierwszy polski przewodnik po winach Europy (3 edycje). Wraz z Tomaszem Prange-Barczyńskim i Wojciechem Gogolińskim współtworzył w roku 2002 “Magazyn Wino”. O winach pisał także dla wielu gazet i periodyków, ostatnio do “Magazynu Wino”, “Fermentu” i Vinisfery.pl. M. Bieńczyk to także laureat francuskich odznaczeń za szerzenie wiedzy o winach francuskich w Polsce.Podczas NOE Festiwalu będzie można zakupić książki autora “Wszystkie kroniki wina” z autografem.   Uczestnicy NOE będą mogli posłuchać również prelekcji Tomasza Prange-Barczyńskiego, znakomitego krytyka winiarskiego; dziennikarza. T. Prange-Barczyński od 2018 roku jest redaktorem w periodyku „Ferment. Pismo o winie” i autorem portalu „Winicjatywa.pl”. Zawodowo winem zajmuje się od 1998 roku. Jest stałym felietonistą jednego z najważniejszych magazynów kulinarnych w Polsce „Kuchnia” oraz magazynu kulturalno-kulinarnego „Usta”. Autor książek, przewodników, tłumaczeń, audycji radiowych, filmów dokumentalnych i programów telewizyjnych o tematyce winiarskiej   Łukasz Ostrowski, socjolog, antropolog kulturowy, dziennikarz winiarski, to kolejny prelegent VI NOE Festiwalu. W życiu zawodowym przeszedł trasę od wykładowcy uniwersyteckiego do sommeliera. Obecnie współpracownik „Winicjatywy” i „Fermentu”. Wielbiciel win z Europy Środkowej.   Wojciech Cyran to ambasador marki Jacob’s Creek w Polsce, który winiarskie szlify zdobywał pracując i szkoląc się we Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Nowej Zelandii i Australii. Absolwent kursu WSET 4 Diploma. To ostatni już prelegent tegorocznego NOE Festiwalu. Wszystkie wymienione nazwiska, są znane i kojarzone nie tylko w świecie winiarskich pasjonatów.   NOE przede wszystkim edukacja i promocja kultury wina Zapraszani co roku prelegenci nie są osobami przypadkowymi. To autorytety w świecie winiarskim w Polsce, które za swoją misję uznają szerzenie wiedzy o winie, edukację i promowanie świadomego spożycia tego szlachetnego trunku.   – Prelekcje odbywają się na sali wystawowej, tak by każdy uczestnik miał do nich dostęp mógł posłuchać i czegoś się dowiedzieć. Nie chcemy zamykać prelegentów w osobnej sali, bo wtedy ta specjalistyczna wiedza będzie ograniczona – mówi Marian Jeżewski, pomysłodawca i organizator NOE Festiwalu. – Chcemy, żeby nawet osoba, która pierwszy raz jest na NOE Festiwalu, która dopiero zaczyna swoją przygodę z winem, mogła trochę przy okazji posłuchać o czym mówią eksperci. Jeśli zapamięta choć jedno hasło, jedną ważną rzecz, to już jest sukces - mówi Marta Witek, organizator NOE Festiwalu - Dodam, że dla aktywnych słuchaczy zawsze organizujemy drobne upominki, gadżety winiarskie, vouchery do lokali gastronomicznych czy dobrej jakości wino, tak, by tej wiedzy zostało nieco więcej – żartuje. – Staramy się tak dobierać prelegentów, by każdy znalazł coś dla siebie. Z tych prelekcji korzystają zarówno znawcy, jak i laicy winiarscy. Być i nie skorzystać z ich wiedzy to grzech – mówi Arkadiusz Tarasiński, trzeci z organizatorów i pomysłodawca NOE Festiwalu.     Z historii sław NOE Festiwalu Do tej pory wśród prelegentów na NOE byli m.in: Maurycy Michalak, sommelier Winnicy Turnau, Julio César Sobrino, oficjalny ambasador win hiszpańskich w Polsce, Andrzej Woźnikowski, degustator, miłośnik wina i dobrej kuchni, doradca wielu hurtowni, restauracji i sklepów specjalistycznych, Katarzyna Korzeń, z urodzenia i zamiłowania rolnik, z wykształcenia przyrodnik, zawodowo naukowiec, a od kilku lat winogrodnik i winiarz, Monika Bielka-Vescovi, dyplomowany sommelier International Sommelier Guild oraz WSET Advanced Certificate z londyńskiej szkoły Wine and Spirit Education Trust. Założyciel krakowskiej Szkoły Sommelierów, Prezes stowarzyszenia Kobiety i Wino oraz dyplomowany wykładowca WSET, Jarosław Gibas, socjolog, trener, coach, miłośnik wina, Anne-Sophie Basta sommelierka urodzona w światowej stolicy wina – Francji. Szlify w zawodzie zdobywała we Francji, Polsce oraz Nowej Zelandii. Posiada prestiżowy certyfikat angielskiej szkoły sommelierów – Wine & Spirit Education Trust, Michał Bardel redaktor naczelny „Czasu Wina”, dziennikarz i nauczyciel akademicki. Wykłada logikę, metodologię nauk oraz wiedzę o winie w Collegium Civitas w Warszawie, gdzie okieruje rocznymi studiami podyplomowymi Wiedza o winie. Współautor kilkunastu części Vademecum „Czasu Wina” oraz podręcznika Wiedza o winie. Podstawy (wraz z W. Gogolińskim, Kraków 2015). Jego poprzednia książka Zbrodnia i wina. Sensacyjny przewodnik po winach świata została wyróżniona w międzynarodowym konkursie Gourmand Awards 2015 jako najlepsza polska pozycja z zakresu edukacji winiarskiej. Marek Špalek, absolwent wyższej szkoły winiarstwa na Morawach, właściciel rodzinnej firmy – spółki winiarskiej Špalek, Piotr Rębacz sommelier w Wine Bar Lofty w Gliwicach. Dziennikarz i fotoreporter, prowadzący wielu degustacji komentowanych i wielu innych. Paweł Baranowski absolwent pierwszego rocznika podyplomowych studiów na kierunku Enologia, Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.   Zapraszamy na NOE Organizatorzy już teraz zapraszają na tegoroczny NOE Festiwal. Impreza odbędzie się 14 kwietnia w godz. 11.00-19.00 w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach, pl. Sławika i Antalla. Bilet na Festiwal kosztuje 20 zł, kaucja zwrotna za kieliszek 10 zł. Prelekcje i pozostałe atrakcje są bezpłatne. Chętnych będą obsługiwać trzy kasy, w tym jedna z kieliszkami. Prowadzona będzie też przedsprzedaż biletów przez internet. Wstęp na wydarzenie mają tylko osoby pełnoletnie. O kolejnych atrakcjach organizatorzy będą informować na bieżąco na stronie www.noefestiwal.pl oraz na profilu FB: @NoeFestiwal.   (s)
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl