Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W regionie

Kolejarze z CTL Logistics znów chcą zostać mistrzami Polski

dodane 30.07.2018
[Sosnowiec] Intensywnie trenują biegając po wysokich górach i kilka razy w tygodniu pływając. Jan Bach, Michał Łubian, Krzysztof Bałc oraz Paweł Sojecki, na co dzień pracownicy Grupy CTL Logistics, powalczą za 3 tygodnie o mistrzostwo Polski w triathlonie. W kategorii sztafet startują w zawodach nieprzerwanie od 2012 roku.   W ubiegłym roku zawodnicy reprezentujący CTL Logistics zajęli w Ocean Lava Triathlon Polska w sztafecie w Bydgoszczy wysokie czwarte miejsce. Dystanse 3,8 km, 180 km i 42,194 km pokonali kolejno płynąc, jadąc na rowerze oraz biegnąc w 10 godzin i 41 sekund. Rywalizacja była bardzo zacięta. Do ostatniego miejsca na podium zabrakło zaledwie 19 minut, a do drugiego miejsca 22 minut. – Oprócz satysfakcji czuliśmy duży niedosyt. Podium było bardzo blisko. Miejsce w pierwszej trójce było w naszym zasięgu – mówi Michał Łubian, specjalista ds. raportowania finansowego z CTL Logistics w Sosnowcu.   Sportowcy z CTL Logistics znają już smak zwycięstwa i pragną go poczuć jeszcze raz. W 2012 r. w Borównie na PANASONIC EVOLTA Triathlon, również na pełnym dystansie i również w sztafecie, zajęli pierwsze miejsce. Wówczas Artur Niewiadomski, Michał Łubian oraz Artur Smotryk pokonali 225-kilometrową trasę w 10 godzin i 13 minut. – Powtórzenie tego wyniku będzie trudne, ale nie niemożliwe. Nasi zawodnicy prezentują w tym sezonie bardzo wysoką formę. Paweł Sojecki ukończył w pierwszej piątce 1975-kilometrowe zawody kolarskie „Piękny Zachód”, a pozostali zawodnicy cały czas intensywnie trenują, biegając w wysokich górach albo uczestnicząc kilka razy w tygodniu w treningach pływackich. W sztafecie wystartuje trzech będących w najlepszej formie. Czwarty spróbuje swoich sił w rywalizacji indywidualnej – zapowiada Michał Łubian.   Tegoroczna rywalizacja o mistrzostwo Polski w triathlonie odbędzie się 19 sierpnia w Bydgoszczy i Borównie. Oprócz Michała Łubiana Grupę CTL Logistics będą reprezentować członek zarządu CTL Logistics GmbH w Berlinie Jan Bach oraz kontroler biznesowy Krzysztof Bałc i dyspozytor ds. drużyn trakcyjnych Paweł Sojecki z CTL Logistics w Sosnowcu. – Wspieranie pracowników w rozwoju ich pasji jest bardzo istotną częścią budowania relacji międzyludzkich wewnątrz firmy. Działania te tworzą przyjazną atmosferę i budują przyjaźnie. To z kolei przekłada się m.in. na wzajemne zaufanie i efektywność wykonywanej na co dzień pracy – mówi prezes zarządu CTL Logistics Grzegorz Bogacki.   (s)  

Niemcy – bohater kolejnego tygodnia Anielskiego Lata

dodane 30.07.2018
[Sosnowiec] Dom Aniołów Stróżów zaprasza na kolejny tydzień Anielskiego Lata. Od 30 lipca do 3 sierpnia bohaterem będą Niemcy. Coroczna inicjatywa stowarzyszenia w tym roku przebiega pod hasłem „Nie tylko palcem po mapie…” i odbywa się we wszystkich miejscach, gdzie działają aniołowe placówki. Wśród nich jest Sosnowiec-Juliusz. Większość zajęć jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych dzieci.A co czeka na uczestników Tygodnia Niemieckiego? Animacje, gry sportowe, quizy związane z historią i kulturą naszych południowych sąsiadów, smakowanie i przygotowywanie niemieckich potraw i słodkości. Nie zabraknie także  warsztatów aktorskich oraz baśni braci Grimm na dużym ekranie. Tydzień tradycyjnie zakończy wyjście niespodzianka, dla najbardziej aktywnych uczestników projektu.  Przypomnijmy. „Anielskie Lato” to wakacyjna akcja dla dzieci, młodzieży i dorosłych organizowana przez Dom Aniołów Stróżów od 2010 roku. Tegoroczna edycja, odbywająca się pod hasłem „Nie tylko palcem po mapie”, to dwa miesiące wypełnione po brzegi zajęciami z różnych dziedzin (od sportów, przez zajęcia kulinarne, edukacyjne, a na wycieczkach i wyjazdach w ciekawe miejsca oraz piknikach dla społeczności lokalnej kończąc), dzięki którym żadne dziecko – nawet to pozostające w domu – nie  będzie się nudzić. Akcję „Anielsko lato” wspierają firma BPSC, a także samorządy Katowic, Chorzowa oraz Sosnowca. Zajęcia odbywają się w wybranych godzinach i są otwarte. Na wycieczki i wyjścia obowiązują wcześniejsze zapisy. Więcej informacji na stronie anioly24.pl. (s)

Metropolia: Autobus na lotnisko. KZK GOP ogłosił przetarg

dodane 30.07.2018
[Region, Sosnowiec, Będzin] AP1, AP2, AP3 i AP4 – takie oznaczenie będą miały metropolitalne linie lotniskowe, łączące główne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice Airport w Pyrzowicach. KZK GOP, który będzie technicznie obsługiwał i realizował te połączenia, ogłosił przetarg w tej sprawie. Postępowanie potrwa ok. trzech miesięcy, a autobusy – według przedstawionych założeń – mają wyjechać w trasę w czwartym kwartale tego roku.   – Szeroko analizowaliśmy różne warianty połączeń lotniskowych oraz opinie i sugestie, które zostały zgłoszone po przedstawieniu wstępnych założeń przebiegu tych linii – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, który odpowiada za sprawy związane z transportem. – Dlatego też zdecydowaliśmy się na wprowadzenie kilku modyfikacji w trasach ich przejazdu. Jedną z nich jest decyzja o uruchomieniu bezpośredniego połączenia kursującego pomiędzy Katowicami a lotniskiem. Szacunkowy czas przejazdu tej linii wyniesie od ok. 45 do 50 minut – wyjaśnia.   Przetarg, którego celem jest wyłonienie operatora czterech metropolitalnych linii lotniskowych, został ogłoszony przez KZK GOP. Przypomnijmy, że to właśnie ten związek – na mocy zawartego porozumienia z Metropolią – będzie odpowiadał za techniczną realizację i obsługę tych połączeń. Wynika to z faktu, że KZK GOP posiada profesjonalne służby do zlecania, kontrolowania, nadzorowania świadczonych usług oraz egzekwowania należności z tytułu nakładanych kar. Poza tym, gdy Metropolia przejmie już zadania i obowiązki organizatora transportu zbiorowego na swoim obszarze, wówczas zadanie to wraz ze służbami odpowiedzialnymi za jego realizację, wróci bezpośrednio do GZM.   W przyjętym dokumencie określone zostały planowane trasy tych połączeń. Nowością jest zmiana lokalizacji przystanków w Zabrzu, Bytomiu i Piekarach Śląskich oraz dodatkowy przystanek w Będzinie na trasie przejazdu linii jadącej przez Katowice i Sosnowiec. Gliwice Plac Piastów – Zabrze Multikino – Bytom Karb – Piekary Śląskie Szarlej Kaufland – Pyrzowice Port Lotniczy (szacowany czas przejazdu: 64-76 min) Katowice Dworzec – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Będzin Stadion – Pyrzowice Port Lotniczy (szacowany czas przejazdu: 54-65 min) Katowice Dworzec – Pyrzowice Port Lotniczy (szacowany czas przejazdu: 45-50 min) Tychy Dworzec PKP – Katowice Giszowiec Osiedle – Katowice Dworzec (szacowany czas przejazdu: 31-32 min) + Katowice Dworzec – Pyrzowice Port Lotniczy (45-50 min) lub Katowice Dworzec – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Będzin Stadion – Pyrzowice Port Lotniczy (szacowany czas przejazdu: 54-65 min) Przyjęte rozwiązania zakładają uruchomienie połączeń komunikacją publiczną z głównych miast podregionów metropolii do Portu Lotniczego w Pyrzowicach.   – Przystanki obsługiwane przez poszczególne linie zostały ustalone w taki sposób, aby pasażerom z miast, które nie posiadają bezpośredniego połączenia z lotniskiem, stworzyć możliwość przesiadki. Takie rozwiązanie zdecydowanie rozszerza obecną ofertę przewozową – zaznacza Lucjan Dec, dyrektor Departamentu Komunikacji i Transportu. W przypadku linii tyskiej, ma być ona uzupełnieniem połączeń kolejowych z Katowicami. W ciągu dnia będzie bowiem wykorzystane bardzo dogodne i szybkie połączenie kolejowe Tychów z Katowicami.  Autobus nie jest w stanie tej trasy pokonać szybciej niż właśnie pociąg. Ponadto ze zlokalizowanego na dworcu PKP w Katowicach przystanku linii lotniskowej, autobusy będą odjeżdżać co pół godziny, umożliwiając tym samym pasażerom sprawną przesiadkę. Z kolei nocą, gdy pociągi nie będą kursować, w trasę wyjadą autobusy. Prace trwają również nad ustaleniem założeń taryfowych. Według szacunków cena biletu miałaby wynieść kilkanaście złotych. Metropolia pracuje nad tym by jego cena odpowiadała aktualnemu biletowi całodobowemu i wyniosła 14 zł. Koszt funkcjonowania tych linii, które będą finansowane z budżetu GZM, oszacowano na 2 mln zł w 2018 roku, natomiast w 2019 roku – 10 mln zł. Ze względu na procedury związane z przeprowadzeniem przetargu, który może potrwać około trzech miesięcy, metropolitalne linie lotniskowe zostaną uruchomione w czwartym kwartale tego roku. (s)  

Dąbrowscy szachiści awansowali do I Ligi Juniorów

dodane 30.07.2018
[Dąbrowa Górnicza] W rozegranej w dniach 21-29 lipca II Lidze Drużynowych Mistrzostw Polski Juniorów w szachy drużyna Zagłębie Dąbrowa Górnicza uzyskała znakomite 3 miejsce, co dało jej awans do przyszłorocznych rozgrywek I Ligi Juniorów. To wspaniały sukces juniorskich szachów w Dąbrowie Górniczej. W II Lidze udział wzięło 36 drużyn z całej Polski. Dla przypomnienia w ubiegłorocznych rozgrywkach II ligi drużyna zajęła przedostatnie miejsce i spadła do III Ligi. W tym roku ponownie startowała jako beniaminek ale tym razem cel był zupełnie inny – gra o awans. Niestety, na terenie Szczyrku panował wirus, prawdopodobnie grypy żołądkowej, który dotknął prawie całą drużynę. Poza Piotrkiem i Grzesiem chorowali wszyscy. Z tego powodu zawodnicy musieli oddać 1 walkower w 9 rundzie w meczu z Pilznem (chory Mateusz), a z kolei w meczu z bardzo silnym zespołem z Trzebini nie mógł zagrać znakomicie spisujący się Tomek, co miało bardzo duży wpływ na porażkę w tym spotkaniu. Z przyczyn losowych także w 3 rundzie był 1 walkower w meczu z bardzo groźnym zespołem z Chrzanowa. Mimo wszystkich przeciwności losu drużyna pokazała charakter i dzięki świetnemu finiszowi, wygrane 3 ostatnie mecze, udało się odnieść sukces. Zespół stanowił zgrany monolit i jeśli niektórym trafił się słabszy dzień, to inni potrafili wygrać swoje partie i odrobić straty. Drużyna uzyskała łącznie 16 punktów meczowych, na co złożyło się 7 wygranych 2 remisy i 2 porażki. Mistrzem II Ligi został zespół Hetmana Koronnego Trzebinia 18 pkt przed Hetmanem Koszalin i Zagłębiem Dąbrowa Górnicza. Wszystkie trzy kluby uzyskały awans. Indywidualnie w zespole wyróżniała się Lena Mróz, która osiągnęła fantastyczny rezultat 10 pkt z 11 rund. Lena grała, jak na Mistrzynię Polski przystało, bardzo pewnie, spokojnie i w zasadzie prawie w żadnej partii nie miała przegranej pozycji. Ponadto świetne występy zaliczyli Tomek Bąchór i Piotrek Karwacki. Tomek do końca walczył o normę kandydacką, niestety porażka w ostatniej partii zaprzepaściła tą szansę, jednak z taką grą można być pewnym, że wkrótce tą normę uzyska. Ostatecznie Tomek zdobył 7 pkt z 10 partii. Występ Piotrka Karwackiego też trzeba uznać za bardzo udany. Był świetnie przygotowany i poza jednym słabszym występem grał bardzo dobrze. Piotrek podobnie jak Tomek uzyskał 7 pkt z 10 gier. Na pochwałę bezsprzecznie zasłużył trener Krzysztof Gmaj, który przygotowywał zawodników do poszczególnych partii. Tabela II ligi dostępna pod linkiem: http://www.chessarbiter.com/turnie…/…/tdr_4017/results.html...   (s)

Każdy może napisać historię Tour de Pologne

dodane 26.07.2018
[Region, Jaworzno] Do startu 75. Tour de Pologne – Narodowego Wyścigu Niepodległości, zostało już tylko kilka dni. Impreza rozpocznie się 4 sierpnia w Krakowie, a skończy 10 sierpnia w Bukowinie Tatrzańskiej. Na polskich szosach o zwycięstwo rywalizować będą nie tylko najlepsi kolarze świata. Po raz kolejny w trakcie wyścigu będzie trwał wyjątkowy konkurs „Najpiękniejsze Miasto Tour de Pologne”!   Chodzi o to, aby podziękować mieszkańcom za znakomity sposób kibicowania i tworzenie przyjaznej atmosfery, a także władzom miast za wkład w organizację wyścigu.   Konkurs na najpiękniejsze miasta wyścigu jest podzielony na trzy kategorie – miasto startowe, miasto mety i miasto premii. Specjalna kapituła oceni zgłoszenia i wybierze zwycięzcę. Kto może wygrać? Każde miasto, które w najbardziej pomysłowy i entuzjastyczny sposób powita przejeżdżających kolarzy. Pod uwagę będzie brana kreatywność i oryginalność dekoracji. Dekoracje miast, miejscowości, miejsc, krajobrazów, witryn sklepowych itp. (oraz przebrania kibiców) powinny zawierać elementy narodowe (na przykład godło, flaga – także w formie nawiązania) oraz elementy rowerowe. Urzędy Miast zainteresowane wzięciem udziału w konkursie powinny wysłać pisemną deklarację na adres: ewa.rybarczyk@langteam.com.pl do dnia 1 sierpnia br. Nagrodami są specjalne puchary multimedialne, które zostały ręcznie wykonane przez Bartłomieja Kolbusza z Bukowiny Tatrzańskiej. Zostały one stworzone m.in. z oryginalnych części rowerowych. Każdy ma wbudowany komputer i ekrany. – Dzięki temu, kiedy puchar będzie przechodził z miasta do miasta, pojawią się w nim kolejne historie – mówi twórca trofeum.   W tym roku jest szansa na zapisanie się w nich dla kolejnych miast!   (s)  

Metropolia: Polska Rewolucja Eko-mobilności

dodane 26.07.2018
[Region] 10 miliardów złotych zostanie przeznaczone na rozwój eko-mobilności w Polsce – ogłosił na spotkaniu Impact Roundtable Artur Michalski, wiceprezes Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Szczegóły planu zostaną przedstawione 12 września podczas Impact mobilty rEVolution’18 w Katowicach. To prawdziwa rewolucja, która ma odmienić sposób w jaki się przemieszczamy.   W siedzibie Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie odbyło się spotkanie dotyczące rozwoju polskiego sektora automotive. Po raz pierwszy w Polsce przy okrągłym stole usiedli przedstawiciele świata biznesu, nauki, instytucji publicznych i rządu. Udział w spotkaniu wzięła Jadwiga Emilewicz – minister Przedsiębiorczości i Technologii, kluczowe osoby z agencji wspierających – Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju i Polskiego Funduszu Rozwoju. Sektor nauki reprezentowany był przez Politechnikę Warszawską i Politechnikę Śląską, a świat biznesu przez Volkswagena, Volvo i Toyotę. Nie zabrakło także samorządowców, m.in. z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, a Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii wziął udział w dyskusji. – Przełom w dziedzinie mobilności odbywa się na naszych oczach tu i teraz – mówiła na spotkaniu z dziennikarzami Jadwiga Emilewicz, minister Przedsiębiorczości i Technologii. – I nie należy się go bać, tylko aktywnie w nim uczestniczyć. 150 lat temu w Jaworze była manufaktura produkująca dyliżansy. Dzisiaj w tym samym mieście odbywa się produkcja podzespołów do samochodów. To pokazuje, że postęp technologiczny nie zabija starych modeli biznesowych, a jedynie przyspiesza ich ewolucję.   Rekordowa kwota, która w całości ma zostać przeznaczona dla samorządów, pochodzić będzie z kilku źródeł finansowania. W dużej mierze będzie to opłata paliwowa, czyli nowe środki płynące do Funduszu Niskoemisyjnego Transportu, opłata z biopaliw oraz środki własne NFOŚiGW. Czas przeznaczony na wydatkowanie 10 miliardów to 10 lat. Dzięki temu ma zostać zabezpieczona realizacja strategii nisko- oraz zeroemisyjnego transportu w Polsce. Cały program ruszy oficjalnie we wrześniu br. Na samo opracowanie strategii dla największych ośrodków miejskich przeznaczonych jest 10 mln zł. – Wydaje się, że będziemy dysponować nawet większym budżetem – dodał prezes Michalski. – Wszystko zależy od tego, jakie będą wpływy z opłaty paliwowej, a już szacuje się, że wpływy do NFOŚiGW przekroczą zaplanowane przez nas dziesięć miliardów złotych, a to oznacza, że większa liczba samorządów będzie mogła skorzystać z dofinansowań.   Pieniądze przeznaczone są bowiem na wymianę taboru pojazdów transportu publicznego. Nie muszą to jednak być wyłącznie bezemisyjne autobusy. Równie dobrze mogą być trolejbusy a nawet tramwaje czy metro. Środki powinny zabezpieczyć również rozbudowę infrastruktury – np. sieci stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych. – Ale nikt nie mówi, że mamy ograniczać się wyłącznie do pojazdów elektrycznych – dodaje Michalski. – Równie dobrze możemy postawić na inne technologie, np. wodorową.   Z wodorem jest jednak o wiele trudniej. W Polsce ciągle nie ma uregulowań prawnych i certyfikacji dotyczących ładowania samochodów zasilanych paliwem wodorowym. Przeszkodą jest też fakt, że tego typu autobusy są przynajmniej dwa razy droższe niż ich elektryczne odpowiedniki.   Do polskiej „Eko-Rewolucji” włączyło się także Narodowe Centrum Badania i Rozwoju. Obecny na spotkaniu zastępca dyrektora NCBR prof. Aleksander Nawrat przypomniał, że w ramach programu Bezemisyjny transport publiczny Centrum podpisało już porozumienie z 26 miastami oraz Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolią zrzeszająca 41 gmin.   – Nasi partnerzy zdecydowali się na powierzenie nam przygotowania przetargów na zamówienie innowacyjnych pojazdów zeroemisyjnego transportu publicznego – tłumaczył prof. A. Nawrat. – Chcemy kupić produkt, którego na rynku jeszcze nie ma. W ramach tzw. partnerstwa innowacyjnego NCBR przeznaczy blisko 200 mln zł na prace badawczo-rozwojowe, by taki produkt powstał i był uszyty na miarę.   Jak podkreślił zastępca dyrektora NCBR, Centrum podchodzi do problemu elektromobilności w sposób kompleksowy. Komponentem programu „Bezemisyjny transport publiczny” są prace nad infrastrukturą ładowania, co w praktyce oznacza, że miasta biorące udział w programie zyskają nie tylko innowacyjne autobusy, ale także dostęp do rozwiązań do ich ładowania. Równolegle NCBR prowadzi program, którego efektem ma być przygotowanie mobilnego zasobnika wodoru, który może być wykorzystany m.in. w ogniwach paliwowych. Gotowość do prowadzenia prac w tym zakresie zgłosiło 9 wykonawców, których wnioski są obecnie na etapie oceny.   To jednak nie wszystko. Podczas Impact Roundtable sektor prywatny zgłosił problem, z którym borykać się będzie niedługo cała branża automotive. Chodzi o brak odpowiednich specjalistów na rynku pracy. Tutaj Centrum również ma pomóc. Profesor zapewnił, że już teraz NCBR prowadzi program dofinansowywania odpowiednich kierunków studiów. – Chcemy łączyć polskie uczelnie ze światem biznesu – zapewniał.   Samorządy będą mogły ubiegać się o dofinansowanie różnego rodzaju „zielonych” pomysłów związanych z transportem – najistotniejszy będzie jednak wybór nisko- lub zeroemisyjnego transportu publicznego i jego odpowiednie wkomponowanie w strukturę miasta. Niezwykle ambitny plan wymiany taboru ma Kazimierz Karolczak, przewodniczący Zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. – Chcemy dostarczyć naszym mieszkańcom 300 nowoczesnych i elektrycznych autobusów – zadeklarował na spotkaniu Impact Karolczak. – Umożliwi nam to porozumienie, które końcem grudnia ubiegłego roku zawarliśmy z NCBR. Sądziliśmy, że dofinansowanie rządowe, które będziemy mogli otrzymać na ten cel, wyniesie 85 proc. Okazało się jednak, że możemy liczyć nawet na 100 proc. Po naszej stronie będzie leżeć natomiast stworzenie odpowiedniej infrastruktury. Metropolia to 41 miast i gmin, gęsta sieć komunikacyjna, a to sprawia, że mamy potężny potencjał do testowania nowoczesnych technologii w dziedzinie transportu publicznego – podkreślił Kazimierz Karolczak. Dostarczenie 300 elektrycznych autobusów oznacza dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii zastąpienie aż 30 proc. diesli, które dzisiaj funkcjonują w jej systemie komunikacji miejskiej. W związku z tak dużym zamówieniem, Metropolia jest liderem całego programu. Karolczak dodaje, że aktualnie do wszystkich samorządów w Polsce, w ramach programu NCBR, zaplanowane jest dostarczenie około tysiąca elektrycznych autobusów. Przeprowadzenie zamówienia na tak wysokim poziomie pozwoli z jednej strony znacząco obniżyć koszty zakupu, a z drugiej da dostawcy gwarancję ciągłości produkcji i zapewni dalszy rozwój zielonej technologii w transporcie publicznym.   Dokąd zmierza ekosystem oparty o cyfrową i elektryczną rewolucję w transporcie oraz motoryzacji? Co obecnie jest na szczycie fali porywających wizji i skrupulatnych prognoz, mających redefiniować najbliższą przyszłość? Jest miejsce, gdzie można zobaczyć cały obraz nadchodzących zmian. To Impact mobility rEVolution’18 to największy w Polsce kongres poświęcony mobilności, przemysłowi transportowemu i zaawansowanym technologiom. Uczestnicy Impact mobility rEVolution’18 zyskają wgląd w nieodległą przyszłość Polski i świata - dowiedzą się jak inteligentna mobilność zmieni wkrótce życie ludzi, poznają jej praktyczne aspekty oraz nawiążą cenne kontakty biznesowe. Prezentowane podczas IMR’18 technologie są w fazie projektowania, testów lub już działają. Opowiadają o nich ludzie, którzy przewodzą rewolucji inteligentnej mobilności w Polsce i na świecie - wybitni innowatorzy, praktycy biznesu, naukowcy, politycy samorządowi i władz centralnych, a także przedstawiciele czołowych firm motoryzacyjnych, finansowych i technologicznych.   Organizatorzy spodziewają się w Katowicach 400 firm, 200 start-upów i 150 mówców z całego świata, wśród nich liderów takich koncernów jak Volkswagen, Volvo, Nissan, czy Airbus i Boeing. Z pewnością nie zabraknie też wielkich nazwisk z polskiej sceny m.in. premiera Mateusza Morawieckiego, wicepremiera Jarosława Gowina oraz przedstawicieli największych polskich spółek, w tym m.in. PLL LOT, Orlenu, JSW, Tauronu czy Grupy Azoty. Cel? Zapewnić Polsce udział w nadchodzącej rewolucji inteligentnej mobilności.   (s)

Wynik „Obliczonego z metafor” = „Obrzęk”. 85 urodziny twórcy „Czwartków Literackich

dodane 25.07.2018
[Zawiercie] Fundacja Przyroda i Człowiek oraz Zakłady Produkcyjne B-D S.A. zapraszają na „Czwartek Literacki” pt. Wynik „Obliczonego z metafor” = „Obrzęk”. Kolejne spotkanie miłośników poezji w Klubie Novum w Zawierciu przy ul. Szymańskiego 2, odbędzie się 26 lipca o godz. 17.00 z okazji osiemdziesiątych piątych urodzin Bogdana Dworaka, twórcy „Czwartków Literackich”. O życiu jak literatura, o literaturze jak życie będzie mówił Maciej Szczawiński,redaktor Polskiego Radia. Wstęp wolny.   Bogdan Dworak, zawiercianin urodzony przed II wojną światową. Matura w Katowicach. Studiował polonistykę i socjologię na Uniwersytecie Warszawskim. Debiut publicystyczny w katowickich Poglądach. Do 1961 roku wiersze drukował pod różnymi pseudonimami. Poeta, prozaik, publicysta, krytyk literacki. Regionalista. Założyciel i opiekun grupy literackiej „Szalej” w Zawierciu. Animator życia literackiego w Zagłębiu. Współpracuje z prasą regionalną, był naczelnym redaktorem miesięcznika kulturalno-społecznego „Nasze Korzenie”. Napisał wiele przedmów do debiutanckich tomików poetów zagłębiowskich i małopolskich.   Autor poetyckich tomików: „Obliczone z metafor” (1984 r.), „Obrzęk” (gag-edition, 1994 r., Fundacja Przyroda i Człowiek, 2015 r.), „Liryczne duperelki” (Towarzystwo Miłośników Ziemi Zawierciańskiej, 2007 r.) oraz utworów prozatorskich: „Korzenie czy ksenofobia” (Oficyna Wydawnicza "Leksykon", 1995 r.), „Miodne Wzgórza” (powieść w odcinkach - Gazeta Zawierciańska), „Fora ze dwora(k)” (Axon, 1998 r.), „Dokumenty i ludzie” (Cech Rzemieślników oraz Małych i Średnich Przedsiębiorców, 2007 r.), „Mieszkam za darmo w każdym z was” (Fundacja Przyroda i Człowiek, 2013 r.), „... ale było i było...”, (Świętokrzyskie Towarzystwo Regionalne, 2015 r.).   Oprawę muzyczną czwartkowego spotkania zapewnią:Piotr Goljat (wokal, fortepian),Sebastian Ruciński (gitara), Piotr Górka (kontrabas). Recytacja Ewa Trzewicarz.   (s)    
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl