Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W regionie

ZNZ/Żeby nie zgubić w cyklu Lato w Teatrze

dodane 08.08.2016
[Region] Pokazy spektaklu ZNZ/Żeby nie zgubić, który powstał w cyklu Lato w Teatrze odbędą się w katowickim Pałacu Młodzieży 13 sierpnia o godzinie 17:00 oraz 14 sierpnia o godzinie 16:00. Wstęp na spektakle jest darmowy.   Pokaz „ZNZ” to opowieść-eksperyment. Próba znalezienia klucza do funkcjonowania tego, co wirtualne. Przez dwa tygodnie uczestnicy warsztatów Lata w teatrze, organizowanych przez Fundację Szafa Gra, Pałac Młodzieży w Katowicach i Teatr Śląski, mierzyli się z zagadnieniem internetowego i technologicznego świata. Stworzyli w ten sposób swoistą galerię osobliwości, zbiór opowieści, z którymi nie tylko warto się zapoznać, ale także zachować i poddać późniejszej refleksji. Dlatego też proponują opatrzyć go komentarzem „ZNZ”. Żeby nie zgubić.   Czego poszukujemy w wirtualnym świecie? Kogo tam spotykamy? Spróbujmy otworzyć internetową przeglądarkę i zagłębić się w przestrzeń vlogerów, życiowych poradników, forów czy mediów społecznościowych. Odnajdziemy tam rzeczywistość, która rządzi się swoimi prawami. Świat, który posiada własną estetykę oraz kodeks postępowania. Kto jest w stanie go zrozumieć? Do kogo adresowane są pojawiające się w przestrzeni internetu opowieści? Zamiast krytykować i oceniać, zachęcamy do przyjrzenia się, co niesie ze sobą ten świat – zawieszony gdzieś pomiędzy wirtualnością i realnością. Dlaczego z niego korzystamy? Co nam daje, a co zabiera?   Lato w teatrze to program Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, realizowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Jego celem jest popularyzowanie pedagogiki teatralnej. Program składa się z konkursu grantowego na realizację dwutygodniowych warsztatów artystycznych dla dzieci i młodzieży, szkoleń z zakresu pedagogiki teatru oraz artystyczno-edukacyjnych projektów objazdowych w namiocie cyrkowym. W aktualnej 9. edycji programu dofinansowanie otrzymały 44 ośrodki z całej Polski – 21 organizacji pozarządowych i 23 samorządowych instytucji kultury.   Podobnie jak rok temu, został wydzielony moduł Lato w teatrze + przeznaczony dla beneficjentów, którzy realizowali projekt co najmniej trzykrotnie. Ich zadaniem jest wspólna realizacja projektu z instytucją lub organizacją partnerską, która dotychczas nie brała udziału w programie. W tym module przyznane zostały dofinansowania dla 11 ośrodków. W tegorocznym programie weźmie udział ponad 1500 uczestników. Autorskie warsztaty przygotowywane przez pedagogów i artystów są dla dzieci i młodzieży szansą na poznanie i samodzielne wykorzystanie teatralnego języka, a przede wszystkim na twórcze wyrażenie siebie i zabawę teatrem.   Więcej na www.latowteatrze.pl, www.instytut-teatralny.pl, e-teatr.pl, https://www.facebook.com/instytutteatralny. (s)

Cross country w Parku Zielona

dodane 08.08.2016
[Dąbrowa Górnicza] 13 sierpnia w dąbrowskim Parku Zielona wystartuje druga edycja wyścigu w kolarstwie górskim Bike Atelier XC. Zawodnicy będą tam rywalizować w olimpijskiej konkurencji cross country, tzw. XC. – Mamy już za sobą pierwszą edycję, która pod koniec maja odbyła się na Górce Środulskiej w Sosnowcu. Jesteśmy zadowoleni z przebiegu imprezy oraz poziomu rywalizacji. Liczymy na to, że również w Dąbrowie Górniczej gościć będziemy sporą grupę specjalistów od kolarstwa MTB XC i wszyscy ukończą zmagania zadowoleni z organizacji i swojego wyniku – mówi Jacek Kotarski, organizator Bike Atelier XC. Cross country to konkurencja olimpijska. Polega ona na ściganiu się na stosunkowo krótkiej, kilkukilometrowej rundzie, określoną ilość razy. Wyścig jest krótszy niż tradycyjny maraton MTB, ale też bardziej intensywny. Rywalizacja jest widowiskowa dla kibiców, gdyż w czasie zmagań kolarzy można obejrzeć wielokrotnie. – Zagłębie ma spore tradycje w tej konkurencji, gdyż przed kilkoma laty zorganizowaliśmy tu około 30 edycji. Chcemy przywrócić ten cykl i rozwijać go w kolejnych sezonach – wyjaśnia Jacek Kotarski. Na uczestników wyścigu w Dąbrowie Górniczej czekać będzie od 2 do 5 okrążeń, w zależności od kategorii wiekowej. Trasa poprowadzona zostanie po Parku Zielona, który graniczy z jeziorem Pogoria III, znanym ze swojej plaży i ośrodka wypoczynkowego. – Zawodnicy będą walczyć na urozmaiconej pętli o długości ok. 3000 m. Znajdzie się na niej podjazd na tzw. górkę Irka Maksymowicza oraz krótki, lecz wymagający zjazd do lasu. Zaplanowaliśmy również przejazd po nasypie, wokół wzniesienia, jak również po kilku mniejszych pagórkach parkowych. Ciekawym elementem trasy będzie dwukrotna przeprawa przez rzeczkę – raz po lekkim przeskoku z rampy podobnej do tej z parku BMX, a za drugim razem, gdzie woda jest płytsza, w bród. Przewidujemy rywalizację w szybkim tempie, nieco szybszym niż na Górce Środulskiej w Sosnowcu, gdzie na najdłuższym dystansie triumfował Tomasz Dygacz – opowiada organizator wyścigu. Imprezą towarzyszącą będą wyścigi rodzinne, na łatwiejszej trasie, w których wystartuje rodzic z dzieckiem. Do wygrania będą ciekawe nagrody, a wśród nich samochód marki Skoda na weekend. Poza samym wyścigiem organizatorzy przygotowali również dodatkowe atrakcje, takie jak koncert orkiestry dętej, czy też animacje dla dzieci. Zapisy on-line prowadzone są poprzez stronę www.bikeateliermaraton.pl i można się na niej zarejestrować do czwartku poprzedzającego zawody. Jest również możliwość zgłoszenia się w dniu wyścigu, przynajmniej na godzinę przed startem danej kategorii wiekowej.   (s)

Zagłębie Sosnowiec wygrywa z Pogonią Siedlce 1:0

dodane 08.08.2016
[Sosnowiec] Piłkarze Zagłębia Sosnowiec po pierwszym zremisowanym meczu otwarcia drugiej kolejki I ligi z Chojniczanką zagrali bardzo dobry, dynamiczny i otwarty mecz na Stadionie Ludowym w Sosnowcu. Drogę do zwycięstwa otworzył Łukasz Matusiak, który w 36 minucie umieścił piłkę w bramce golkipera Pogoni. Jak się okazało była to jedyna bramka Zagłębia na wagę 3 punktów.   W drugiej połowie zespół walczył o zwiększenie przewagi bramkowej. Niestety, pomimo kilku podbramkowych sytuacji, w tym trzech stuprocentowych Chorwata Tin Matića, nie została wykorzystana żadna. Piłkarze Pogoni dzielnie się „odgryzali” Zagłębiu Sosnowiec. Stworzyli kilka bardzo dobrych sytuacji podbramkowych. Jednakże nie do pokonania był Jakub Szumski. Wielkie słowa uznania należą się temu wypożyczonemu Zagłębiu Sosnowiec z Legii bramkarzowi. Już w 6 minucie spotkania musiał stawić czoła strzałowi oddanemu z dystansu przez Damiana Świerblewskiego. W 19 minucie ponownie wychodzi zwycięsko Szumski ze starcia z Michałem Bajdurem. Podobnie w 21 minucie, po strzale Cezarego Demianiuka, oraz w 33 minucie po strzale z rzutu wolnego Marcina Burkhardta.   Doskonała passa bramkarza Zagłębia Sosnowiec o mały włos zostałaby w 62 minucie przerwana przez Konrada Wrzesińskiego. Ten prawy obrońca Pogoni po podaniu Damiana Świerblewskiego oddał strzał w światło bramki z prawej strony pola karnego, trafiając w lewy słupek bramki. Po wprowadzeniu Daniela Gołębiewskiego gra stała się bardziej dynamiczna, ostra i siłowa. Gołębiewski szczególnie mocno dał się we znaki gospodarzom na polu karnym w główkowych pojedynkach. Jednakże nie doprowadziło to do zmiany wyniku. Mecz zakończył się jednobramkowym zwycięstwem Zagłębia Sosnowiec.   tekst i foto: Rafał Nizicki

Pasja kluczem do sukcesu?

dodane 05.08.2016
[Region, Sosnowiec]   Hotel Centrum wraz z Restauracją Warszawską mieszczące się w Sosnowcu w ciągu zaledwie dwóch lat działalności osiągnęły bardzo wiele ze swoich zamierzeń. Świadczą o tym opinie gości obiektu, pozytywne recenzje oraz zdobyte nagrody: Zagłębiowska Nagroda Humanitas 2016 w kategorii gospodarczej, Guest Review Award 2015, HumanitAS Biznesu, Restauracja z Przyszłością oraz Czapeczka Gault&Millau (jako jedyna restauracja w Zagłębiu). Okazuje się, że obiekt zrodził się z pasji dwojga ludzi i ich wielkiej determinacji do tworzenia rzeczy wyjątkowych. Kim jest na co dzień właściciel firmy F.H.U. Piotr Świeboda, do której należy Hotel i Restauracja, zdobywca tak wielu prestiżowych wyróżnień dla stworzonego przez siebie obiektu? Piotr Świeboda: Od 25 lat jestem przedsiębiorcą inwestującym w Sosnowcu. Choć urodziłem się w Hindenburgu (jak brzmiała niegdyś nazwa Zabrza) czuję związek z tym miastem, gdyż stąd wywodzą się moje rodzinne korzenie. W działalność biznesową zaangażowałem się niegdyś po to, by móc sfinansować swoją pasję, jaką są rajdy samochodowe. Gdy rozpoczynałem karierę sportową, a był to okres zaraz po stanie wojennym, by wziąć udział w rajdzie trzeba było liczyć głównie na siebie. Nie było, tak jak dziś, mecenatu sponsorów, reklamodawców, a nawet firm zajmujących się profesjonalnym serwisem rajdowych samochodów. Wtedy kierowca rajdowy musiał sam zadbać o samochód, paliwo, opłacić swój udział w rajdzie. Zdobycie pieniędzy nie było oczywiście jedynym wyzwaniem. By brać udział w prestiżowych rajdach, kierowcy musieli mieć już na swoim koncie znaczące osiągnięcia. Te z kolei były wynikiem nie tylko umiejętności i woli walki, ale również dostosowywania się do ciągle zmieniających się wymogów dla samochodów rajdowych. Były to dla mnie wspaniałe czasy, które wspominam z rozrzewnieniem do dziś. Wiadomości Zagłębia: Jakim samochodem pokonywał Pan rajdowe trasy? PŚ: Zaczynałem w 1983 roku ścigając się Fiatem 126p. Uzyskanie dobrych wyników pozwoliło kilka lat później przesiąść się do Fiata 125p. Zmiana była ogromna, choćby ze względu na pojemność silnika i gabaryty samochodu. Za przełomowy rok uznaję 1990, gdy „dorobiłem się” Poloneza, którym zdobyłem swój pierwszy tytuł Mistrza Polski w klasie A-13. Samochodem tym reprezentowałem Automobilklub „Rzemieślnik”, a następnie Automobilklub Śląski. Poznałem wówczas mnóstwo przyjaciół, z którymi dzieliłem wspólną pasję. Następny mój wybór padł na Ładę Samarę, którą zdobyłem tytuł Mistrza Polski, tym razem w klasie A-8. Wraz z sukcesem na torze pojawili się sponsorzy, ostatnie trzy lata jeździłem reprezentując Tedex Oil Piaseczno(znanego producenta olejów samochodowych). W jego barwach odnotowałem największe pasmo sukcesów, zostałem m.in. dwukrotnym Mistrzem Polski w najwyższej klasie N, tzw. „klasie królewskiej”. Miałem wtedy do dyspozycji m.in. samochody Mitsubishi Lancer. WZ: To niezłe osiągnięcia w tej bardzo ekskluzywnej dyscyplinie sportu, zwłaszcza w czasach, kiedy samochody były dostępne głównie na talony. Mało kto dziś zrozumie, co znaczyło wtedy przesiąść się w ciągu kilku lat z Fiata 126 p do Mitsubishi, będąc polskim kierowcą rajdowym. Długo Pan jeździł? PŚ: W sumie 15 lat. Mogę właściwie powiedzieć, że do biznesu już tak bardziej na poważnie, powróciłem wprost z trasy rajdowej. Był początek lat 90., pojawił się klimat do rozwoju przedsiębiorstw. Uważałem, że należy z tej szansy skorzystać, tym bardziej, że kierowcą rajdowym, dobrym kierowcą rajdowym, przestaje się być w pewnym wieku. Ale rajdy to miłość mojego życia, nie tylko pasja czy hobby, po prostu miłość. WZ: Doświadczenia z tego okresu miały wpływ na Pana biznesową działalność? PŚ: Wspólnym mianownikiem jest adrenalina, ale i chłodna kalkulacja. W zasadzie pewien sposób działania jest podobny. Kierowca rajdowy musi być dobrze przygotowany do pokonania trasy, znać ją, znać możliwości swojego samochodu, znać swoje ograniczenia, a także umieć zaufać swojemu pilotowi. W biznesie, by być skutecznym, też trzeba umieć precyzyjnie określić cel, logistycznie wszystko rozpracować, ustalić hierarchię wartości, itp. Uczestnicząc w rajdzie nie sposób uwolnić się od emocji, ważne, by nad nimi umieć zapanować, jeżeli chcemy osiągnąć sukces. Gdy zginął Marian Bublewicz, legenda rajdów samochodowych, wszystkim nam trudno było nad tą tragedią przejść do porządku dziennego, ale trzeba było jechać dalej. W życiu jest podobnie. Nawet gdy jest bardzo trudno, nie wolno załamywać rąk, trzeba działać dalej. Tak też było w przypadku kamienicy, w której mają swoją lokalizację Hotel Centrum Sosnowiec i Restauracja Warszawska. W 2008 roku w budynku wybuchł pożar na najwyższym piętrze, spalił się dach, uszkodzone zostały stropy, wynajmowane tam mieszkania bezużyteczne. I wtedy wraz z żoną, Dorotą, zaczęliśmy się zastanawiać, co dalej? Postanowiliśmy, by tę XIX wieczną kamienicę odrestaurować, odtworzyć jej zabytkową elewację oraz wnętrza (włączając w to zrujnowane piwnice). Pojawił się pomysł otworzenia Hotelu z Restauracją, w klimacie dwudziestolecia międzywojennego, aby przywrócić czasy świetności tego budynku, gdy Jan Kiepura zaśpiewał tu po raz pierwszy przed publicznością. A potem do dzieła przystąpiła moja żona, która opracowała aranżację dla każdego miejsca w hotelu. Wszytko, co dziś świadczy o jego niepowtarzalnym charakterze to jest jej zasługa, jej wizja. WZ: Ma Pan powody, by być dumnym z dzieła żony. Od wielu osób można bowiem usłyszeć opinie, że tak precyzyjnie oddany klimat dwudziestolecia międzywojennego musi być dziełem dobrej firmy specjalizującej się w architekturze wnętrz. PŚ: Dziękujemy. Kosztowało nas to wiele wysiłku, lecz teraz możemy z dumą podkreślać, że obiekt jest „nasz”. Uczestniczyliśmy czynnie we wszystkich etapach budowy: od kartki papieru po ostateczne porządki i odbiory kategoryzacyjne. Kluczem jest pasja. Wystarczy po prostu kochać to, co się robi, a można tworzyć wielkie przedsięwzięcia. Żonie pomogło ogromne wyczucie smaku, stylu oraz perfekcjonizm. Zaufałem jej i w 100 procentach zrealizowaliśmy jej koncepcję. Opłaciło się czasami zaciskać zęby, jak spostrzegła, że np. deski zostały przycięte nie na tę szerokość, lub że rodzaj fugi jest nieodpowiedni. W ogromnej mierze dzięki niej mamy we wnętrzu Restauracji Warszawskiej drzwi liczące ok. 130 lat, które były w jednym z likwidowanych mieszkań, a ona znalazła dla nich zastosowanie. Nazwy „Hotel Centrum Sosnowiec” oraz „Restauracja Warszawska” są również autorstwa mojej żony Doroty - podobnie jak nazwy trzech sal konferencyjnych: „Rosyjska”, „Pruska”, „Austriacka”, które swoim klimatem odnoszą się do Trójkąta Trzech Cesarzy. WZ: Stworzenie tak renomowanego obiektu było dużym wyzwaniem, ale także kosztownym. Pomogły w tym finansowo Pana wcześniejsze dokonania? PŚ: Oczywiście tak. Na pewno nie były to pieniądze pochodzące z mojej kariery rajdowej, bo jak wcześniej zaznaczyłem, na realizację tej pasji raczej trzeba było zarobić, niż czerpać z niej profity. Moje dokonania biznesowe pozwoliły mi na rozpoczęcie tego projektu, za skutki pożaru otrzymaliśmy też odszkodowanie. Aplikowałem również o środki do Unii Europejskiej dla branży hotelarsko-gastronomicznej. Udało się, nasz projekt zyskał uznanie i otrzymaliśmy je. Potem była ciężka praca, chwile niepewności i prawdziwych wzruszeń, ale jak widać opłaciło się. Obecnie posiadamy świetny personel - załogę profesjonalistów, wobec których mamy pełen szacunek. Przyjazny i otwarty zespół stał się głównym filarem zdobytych nagród oraz przede wszystkim zadowolenia gości Hotelu Centrum i Restauracji Warszawskiej.   WZ: Czyli niedługo znów coś dobrego usłyszymy o Hotelu Centrum Sosnowiec i Restauracji Warszawskiej... PŚ: Zapewne. Głód sukcesu i dusza kierowcy rajdowego podpowiadają mi, abym był najlepszy. Zasadę tą stosuję każdego dnia. Pragnę dawać z siebie 100% w każdej dziedzinie życia. Jeżeli chodzi o plany obiektu: pragniemy również zwrócić się z ofertą biznesową do lokalnych przedsiębiorców. Chcielibyśmy, aby nasz obiekt był kojarzony zarówno jako miejsce przyjazne dla biznesu w sercu  Sosnowca, jak również aby stał się przestrzenią do konsolidacji i wzajemnej współpracy przedsiębiorców. Od połowy sierpnia ruszamy z nowym projektem. Chcemy integrować lokalny biznes. Mamy parę pomysłów i propozycji dla przedsiębiorców i ludzi z inicjatywą. WZ: A zatem powodzenia i kolejnego sukcesu, na miarę tych już osiągniętych. PŚ: Dziękuję. Zapraszam państwa do Restauracji Warszawskiej i Hotelu Centrum Sosnowiec.    

Darmowy basen w „Nemo - Świat Rozrywki”

dodane 05.08.2016
[Dąbrowa Górnicza] W ramach akcji „Lato w mieście” także w sieprniu dzieci mają możliwość skorzystania z bezpłatnych wejść na basen w dąbrowskim „Nemo - Świat Rozrywki”. Do 31 sierpnia, okazując legitymację szkolną potwierdzającą zameldowanie w Dąbrowie Górniczej, uczniowie mogą korzystać przez dwie godzinny dziennie z darmowych wejść na basen od poniedziałku do soboty, w godzinach 9.00-16.00. Ostatnie wejście o godz. 14.00. Dzieci do ukończenia 10. roku życia mogą korzystać z basenu pod opieką opiekuna prawnego. O promocji nie zapomniano również w tym przypadku. Opiekunowie bilet normalny lub ulgowy mogą zakupić o 30% taniej. Na tańsze bilety, liczyć mogą także pozostali mieszkańcy Dąbrowy Górniczej. Z okazji 100. urodzin miasta przygotowano specjalną promocję na sierpień dla osób zameldowanych w Dąbrowie Górniczej. Za okazaniem dowodu osobistego, potwierdzającego zameldowanie, od poniedziałku do piątku wszyscy skorzystać mogą z 20% ulgi na poszczególne usługi. „Nemo - Świat Rozrywki” to jednak nie tylko relaks i wypoczynek w wodzie lub saunie. Klienci skorzystać mogą z groty solnej z tężnią solankową, która wydatnie może przyczynić się do poprawy samopoczucia i zdrowia. To przede wszystkim ciekawa oferta dla osób mających problemy z górnymi drogami oddechowymi, schorzeniami sercowo-naczyniowymi czy z osłabioną odpornością. Na miłośników bowlingu czeka ośmiotorowa kręgielnia „Ośmiornica” oraz Klub Bilardowy. A oto szczegółowe informacje dotyczące aktualnych promocji. Kompleks basenów i Świat Saun - 20% zniżki na korzystanie z basenów w godz. 9.00-22.00 (bilet basenowy upoważnia do korzystania z siłowni), 20% zniżki na zakup biletu do świata saun, 20% zniżki na bilet do groty solnej. Kręgielnia „Ośmiornica” - od poniedziałku do czwartku 35 zł (1 tor/godzina), w piątki 45 zł (1 tor/godzina). Z jednego toru może korzystać maksymalnie 8 osób. Korzystanie z kręgielni jest możliwe po wcześniejszej rezerwacji toru (tel. 32 639 05 96). Bilard - 2 godziny gry/20 zł. Warunkiem skorzystania z oferty promocyjnej jest okazanie przy kasie ważnego dokumentu tożsamości potwierdzającego miejsce zameldowania na terenie gminy Dąbrowa Górnicza. Dokument uprawniający do zniżki należy okazać przed zakupem usługi. Wszystkie promocje obowiązują na zakup biletu normalnego i ulgowego, zgodnie z obowiązującym wg cennika.   (s)

Sosnowiecka Biblioteka z szansą na „Słoneczniki 2016"

dodane 04.08.2016
[Sosnowiec] Dwie imprezy organizowane przez sosnowiecką Bibliotekę znalazły się wśród projektów zgłoszonych przez zadowolonych rodziców do konkursu na najbardziej rozwojową inicjatywę dla dzieci „Słoneczniki 2016". To „Literackie lato grozy na wesoło", zeszłoroczna akcja letnia oraz konkurs plastyczny „Zagrożeni ulubieńcy" przeprowadzony podczas ostatnich ferii zimowych. Teraz od internautów zależy, do kogo trafią statuetki. Liczy się każdy głos. Głosować można do 28 sierpnia poprzez ankietę dostępną na stronie: www.sloneczniki.czasdzieci.pl/ankieta-slask-2016.php. Imprezy sosnowieckiej Biblioteki można znaleźć w kategoriach JĘZYK i PRZYRODA. W konkursie biorą udział najbardziej rozwojowe inicjatywy kulturalne dla dzieci, które odbyły się okresie lipiec 2015 r. – czerwiec 2016 r. Inicjatywy można przypisać do jednej lub kilku z sześciu kategorii: język, logika, sztuka wizualna, muzyka, ruch, przyroda. Opierają się one na koncepcji inteligencji wielorakich opracowanej przez H. Gardnera. W czyje ręce powinny trafić statuetki będą zastanawiać się rodzice i grono ekspertów. Konkurs wspierają merytorycznie psycholodzy, pedagodzy oraz profesjonalne jury składające się z przedstawicieli środowiska naukowego i ekspertów-praktyków w dziedzinie psychologii i pedagogiki dziecięcej. Co roku organizatorzy akcji Słoneczniki nagradzają rownież rodziców za pomoc, za opisy oraz wyjątkowo rzetelne uzasadnienia wyboru inicjatywy.   (s)

XI Festiwal Tauron Nowa Muzyka: nowa scena, nowy artyści i warsztaty Abletona i GoPro

dodane 04.08.2016
[Region] Znany jest już praktycznie cały skład tegorocznej edycji Festiwalu Tauron Nowa Muzyka. Pozostało jednak jeszcze kilka niespodzianek. Jedną z nich jest dodatkowa Scena 5x4, na której m.in wystąpią artyści związani z Biurem Dźwięku Katowice. Na festiwalu zagra ponadto duet Âme, który zastąpi grupę Aux88. Z kolei entuzjaści praktycznego podejścia do muzyki będą mogli nie tylko wziąć udział w warsztatach z programu Ableton Live i Go Pro, ale także w konkursie i wygrać oprogramowanie do tworzenia muzyki. XI Festiwal Tauron Nowa Muzyka odbędzie się w dniach 18-21 sierpnia na terenie Muzeum Śląskiego i katowickiej Strefy Kultury.   Idea festiwalu narodziła się w 2006 r. Prezentuje to, co najciekawsze we współczesnej muzyce z pogranicza jazzu, elektroniki i tanecznych rytmów, udowadniając jednocześnie, że brzmienia praktycznie całkowicie nieobecne w krajowych mediach, mogą przyciągnąć do Katowic sporą grupę fanów niebanalnej muzyki z Polski jak i całej niemalże Europy. To właśnie na tym festiwalu po raz pierwszy w Polsce zaprezentowały się takie gwiazdy muzyki jak: Autechre, DJ Krush, Prefuse 73, Jamie Lidell, Amon Tobin, Flying Lotus, Battles, Bonobo czy Fever Ray. W 2010 roku Festiwalu Tauron Nowa Muzyka zodbył tytuł Najlepszego Małego Festiwalu w Europie przyznawany przez European Festival Awards.   W tym roku na nowej scenie 5x4 w ramach Showcase'u Biura Dźwięku zagra Piotr Figiel, Lange, Tobiasz Kantor, Jan Nowak, Kuna i Hengsle. Wszyscy zaprezentują się w wersji live. Zarówno w piątek i sobotę kontrapunktem dla powyższych prezentacji muzycznych bądą występy niezapowiedzianych gości fesitwalu, których będzie można poznać dopiero kiedy pojawią się na scenie. Biuro Dźwięku Katowice działa od 2014 roku pod auspicjami Instytucji Kultury Miasto Ogrodów. To projekt edukacyjno-społecznościowy wspierający scenę muzyki elektronicznej w Katowicach. Działania Biura obejmują organizację warsztatów, koncertów i wspólnych sesji oraz kwadrofoniczne eksperymenty połączone od 2016 roku z programem Mikrorezydencji. W składzie festiwalu pojawił się jeszcze jeden artysta – niemiecki duet Âme. Tworzą go Kristian Beyer i Frank Wiedemann. Panowie wydają przede wszystkim w wytwórni Innervisions, którą prowadzą razem z Dixonem. Specjalizują się w oryginalnych projektach koncertowych, specjalnych setach didżejskich (m.in. B2B z Dixonem), w których łączą deep house i minimal z wpływami dubu i ambientu i niemal popowymi melodiami. Ich brzmienie jednak zmienia się z roku na rok i z singla na singiel, bo Âme nie lubią stać w miejscu. Z kolei ich sety didżejskie doceniają najważniejsze kluby świata z Fabric, Robert Johnson czy Panorama Bar na czele. Poza wytwórnią prowadzą też sklep płytowy, który pozwala im skrócić tradycyjny dystans między artystą a fanem. Âme wystąpią na scenie Red Bull Music Academy w miejsce Aux88. W tym roku podczas festiwalu odbędą się ponadto warsztaty z programu Ableton Live, a także z Go Pro. Wziąć udział będzie można zarówno w dwudniowych warsztatach zamkniętych, jak i w kilku sesjach otwartych. Całość będzie miała miejsce w specjalnie do tego celu postawionym namiocie. Poniżej szczegółowy program warsztatów: 19.08. / piątek 10:00 - 15:00 - dwudniowe / zamknięte warsztaty z produkcji muzycznej - dzień pierwszy | Kuba Sojka, Adam Baron /Szkoła Muzyki Nowoczesnej 18:00 - 19:30 - otwarty warsztat - "Sound Design w grach video" – Konrad Belina-Brzozowski 20:00 - 21:00 - otwarty warsztat - "Start something" - produkcja muzyki live w oparciu o kompaktowy groovebox Novation Circuit – Dominik Samborski /Audiotech 21:30 - 23 :00 - otwarty warsztat "Zlinkuj się ze Stevem Nashem" - wykorzystanie technologii Ableton Link - Steve Nash /Turntable Orchestra 23:00 - 00:00 - 5x interaktywne stacje hands -on Ableton PUSH2 + Live 9 00:00 - 1:30 - otwarty warsztat Go Pro 20.08. / sobota 10:00 - 15:00 - dwudniowe / zamknięte warsztaty z produkcji muzycznej - dzień drugi | Kuba Sojka, Adam Baron – Szkoła Muzyki Nowoczesnej| 18:00 - 19:30 otwarty warsztat "Eltron John od kuchni"- wykorzystanie Ableton Live 9 w twórczości własnej 20:00 - 21:30 - otwarty warsztat z Produkcji Muzycznej w Ableton Live 9 - Adam Baron / Szkoła Muzyki Nowoczesnej 22:00 – 00:00 - Live Act uczestników zamkniętych warsztatów 00:00 - 1:30 - otwarty warsztat Gp Pro   Zapisy na warsztaty zamknięte przyjmowane są do 15 sierpnia. Formularz zgłoszeniowy na https://goo.gl/forms/BCiCtGtB2m3Vj7RL2. Przed festiwalem można ponadto wziąć udział w konkursie. Szkoła Muzyki Nowoczesnej i Ableton Polska ogłaszają przedfeatiwalowy konkurs dla producentów muzycznych. Należy wykonać remiks utworu powstałego podczas zajęć w Szkole Muzyki. Do wygrania jest program Ableton Live oraz vouchery rabatowe. Konkurs potrwa od 5-17 sierpnia, a wszystkie jego szczegóły w regulaminie: www.szkolamuzykinowoczesnej.pl/konkursableton2016. Niestety, nie ma już 4-dniowych karnetów. Można natomiast dostać pozostałe karnety oraz bilety na koncert zamknięcia festiwalu. 3-dniowy karnet, który uprawnia do udziału w festiwalu w dniach 18.08 - czwartek, 19.08 - piątek i 20.08 - sobot. Kosztuje 300 zł. 2 - niowy karnet - uprawnia do udziału w festiwalu w dniach19.08 - piątek i 20.08 - sobota. Kosztuje 200 zł. Natomiast 1-dniowy karnet w cenie 150 zł uprawnia do udziału w festiwalu 19.08 w piątek lub 20.08 w sobotę. Bilety na koncert zamknięcia, który odbędzie się w niedzielę 21.08 to koszy 120 zł oraz 140 zł. Karnety 2-dniowe dostępne są online:www.biletin.pl, www.biletomat.pl, www.ebilet.pl, www.ticketpro.pl, www.ticketportal.pl i w Jazz Club Hipnoza (Plac Sejmu Śląskiego 2, Katowice. Karnety 3-dniowe dostępne są online: www.bilety24.pl oraz www.ticketpro.pl, a także w kasach NOSPR. Bilety na koncert zamknięcia można kupić online na www.bilety24.pl, www.ticketpro.pl i w kasach NOSPR. Więcej informacji na: www.festiwalnowamuzyka.pl oraz  www.facebook.com/nowamuzyka.     (s)

Rozpoczęła się akcja „Naturze się należy”

dodane 03.08.2016
[Czeladź] Od 2 sierpnia do 2 września w dwustu sklepach Delikatesy Centrum będzie prowadzona akcja ekologiczna „Naturze się należy”. W grupie miast objętych akcją jest Czeladź. Jej celem jest zachęcenie konsumentów do dbałości o środowisko naturalne poprzez wspieranie recyclingu opakowań szklanych i odnoszenie szklanych butelek zwrotnych do sklepów. Szklana butelka to jedno z najbardziej ekologicznych opakowań w branży spożywczej. Butelkę można wykorzystać co najmniej 20 razy, tymczasem w Polsce dzieje się to średnio od 8 do 12 razy. Co drugie piwo jest nalewane do butelki zwrotnej, w Polsce krąży ich prawie 400 milionów. Wartość kaucji za wszystkie butelki zwrotne krążące po Polsce to około 150 milionów zł. Odnoszenie do sklepu butelek zwrotnych ma znaczący wpływ na ograniczenie zużycia zasobów naturalnych: energii elektrycznej, piasku, wapnia, sody, barwników. Redukuje także ilość odpadów – gdyby butelki zwrotne wyrzucać, a nie ponownie wprowadzać do obiegu, w ciągu roku powstałoby 600 000 ton odpadów! Produkcja jednej butelki to ok. 1100 W mocy, co równa się jedenastu godzinom chłodzenia piwa w lodówce. Natomiast jedna zwrócona butelka to oszczędność takiej ilości energii jak przy oświetleniu dużego pokoju przez 4 godziny. Organizatorzy w ramach akcji oferują konsumentom upominki. Ich pula to łącznie dwadzieścia tysięcy sztuk drewnianych otwieraczy i ekologicznych toreb na zakupy. Przy zakupie minimum pięciu butelek piwa Kasztelan upominkiem jest drewniany otwieracz do butelek z logo Kasztelan oraz Delikatesów Centrum, natomiast przy zwrocie do sklepu minimum dziesięciu butelek po piwie Kasztelan jest to ekologiczna torba na zakupy z logo Kasztelan oraz Delikatesy Centrum. – Poprzez zachęcanie konsumentów naszego piwa do zwrotu szklanych butelek, chcemy podkreślić, że natura jest bardzo ważna dla marki Kasztelan. Mam nadzieję, że praktyczne upominki, które przygotowaliśmy z myślą o konsumentach Kasztelana, zmotywują ich do zwrotu pustych butelek do sklepu. Tym samym wspólnie zadbamy o naturę – podkreśliła Olga Kozerska, Junior Brand Manager marki Kasztelan. Akcję organizują Carlsberg Polska oraz Eurocash Franczyza, organizator sieci franczyzowej Delikatesy Centrum, przy wsparciu Organizacji Odzysku Opakowań CP Recycling S.A. (s)
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 841 842 843 844 845 846 847 848 849 850 851 852 853 854 855 856 857 858 859 860 861 862 863 864 865 866 867 868 869 870 871 872 873 874 875 876 877 878 879 880 881 882 883 884 885 886 887 888 889 890 891 892 893 894 895 896 897 898 899 900 901 902 903 904 905 906 907 908 909 910 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl