Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

O Dolinie Katmandu na UTW

dodane 17.03.2016

Trwają obchody Światowego Tygodnia Mózgu

dodane 16.03.2016
[Sosnowiec] Światowy Tydzień Mózgu, obchodzony w tym roku od 14 do 20 marca, to ogólnoświatowa akcja edukacyjna, mająca na celu popularyzację wiedzy o mózgu i jego działaniu. W Polsce święto obchodzone jest od 1999 roku z inicjatywy Polskiego Towarzystwa Badań Układu Nerwowego i Stowarzyszenia na Rzecz Krzewienia Wiedzy o Mózgu DANA, a wspierana przez Instytut Biologii Doświadczalnej im. M. Nenckiego PAN. Ta szczególna impreza naukowa adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych problematyką badań układu nerwowego oraz najnowszymi osiągnięciami w tej dziedzinie nauki. W Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu tegoroczną akcję zorganizował Instytut Psychologii WSH, Koło Naukowe Studentów Psychologii WSH oraz Dział Promocji WSH. Działo się dużo, były warsztaty, wykłady i prelekcje (szczegóły na http://www.wiadomoscizaglebia.pl/artykul/7410.html). A dziś trochę ciekawostek z tego obszaru wiedzy. Manipulacja,  której nie odczuwamy. Czy bodźce podprogowe mogą nakłaniać do zakupów? Dla tych, którzy choć trochę interesują się marketingiem, z pewnością reklama kostek lodu Coca-Coli lub napisy ukryte pomiędzy klatkami filmu są znanymi manewrami dużych koncernów. Czy faktycznie bodźce podprogowe są taką potęgą? Naukowcy wielokrotnie badali to ciekawe zjawisko. Jak się okazało, nawet w warunkach laboratoryjnych wykazano istnienie efektu przekazu podprogowego, jednak był to efekt słaby i krótkotrwały. Badanie polegało na wyświetlaniu na ekranie słów lub obrazów przez tak krótką chwilę, że uczestnicy nie byli ich świadomi. Osoby badane wykazały tendencję do zmiany swoich zachowań po emisji filmu, jednak był to efekt chwilowy. Nie bójmy się więc reklam zaszufladkowanych jako przekazy podprogowe, ponieważ od momentu emisji reklamy do podjęcia decyzji zakupowej jeszcze długa droga. Czy piloci potrafią szybko czytać? Historia technik pamięciowych i efektywnej nauki   Pierwsze ślady dotyczące wykorzystania mnemotechnik i szybkiego czytania można napotkać już w historii starożytnej Grecji. Jednak prawdziwe zainteresowanie pojawiło się w czasie II wojny światowej. Taktycy Królewskich Sił Powietrznych odkryli, że piloci podczas lotu nie potrafili rozpoznać samolotów przeciwników od swoich. Jako środek zaradczy wykorzystano  tachistoskop. Jego zastosowanie polegało na wyświetleniu na dużym ekranie najpierw dużego samolotu sojuszniczego lub wrogiego z dłuższym okresem wyświetlania, a następnie zaczęto zmniejszać obraz samolotu i czas jego wyświetlenia. Po takich swoistych ćwiczeniach przeciętna osoba była w stanie poprawnie rozpoznać niewielki samolot w zaledwie jedną pięćsetną sekundy.   To był przełom w działaniach taktycznych sił powietrznych, a sukcesy tej metody zaczęto wykorzystywać w innych obszarach życia. Naukowcy, zamiast obiektów powietrznych, zaczęli pokazywać słowa o dłużej czcionce i wyświetlali je przez pięć sekund, potem zaczęto dodawać słowa do czterech jednocześnie i zmniejszono czcionkę, następnie skrócono czas do jednej sekundy.   Te ćwiczenia spostrzegawczości i koncentracji uwagi zostały rozszerzone na umiejętności szybkiej interpretacji tekstu i efektywnej nauki, z których możemy korzystać w pracy zawodowej i edukacji.   Przypadkowa przyjemność   Mechanizm odczuwania pozytywnych emocji z otrzymania nagrody został odkryty zupełnie przypadkowo, podczas eksperymentu dwóch młodych naukowców. W 1954 roku badacze uniwersyteccy postanowili przeprowadzić obserwację uwarunkowań trybu snu i czuwania. Elektrody wszczepione w mózg szczurów miały powodować zachowania unikowe. Jak się jednak okazało, impulsy elektryczne drażniące obszar mózgu powodowały, że zwierzęta nie wykazywały strachu i chęci ucieczki, a zdecydowanie zadowolenie. Spowodowane to było błędnym umieszczeniem elektrody, która stymulowała obszary odpowiedzialne za wytwarzanie dopaminy, czyli neuroprzekaźnika odpowiedzialnego za odczuwanie przyjemności.   To przełomowe odkrycie stało się zalążkiem do dalszych badań nad mechanizmem motywacji i reakcji na nagrody.   Przeciętność, czy geniusz? O potencjale mózgu Bardzo często w psychologii popularnej pada stwierdzenie, że przeciętny śmiertelnik używa około 10% potencjału swojego mózgu, podczas gdy jeden z najbardziej znanych naukowców, Albert Einstein, wykorzystywał blisko 80%. Otóż należy uspokoić wszystkich miłośników tematyki neuropsychologii. Nasz mózg jest organem bardzo energochłonnym. Jest mało prawdopodobne, aby organ ukształtowany ewolucyjnie był tak wysokim „kosztem” utrzymania dla naszego organizmu. Również najnowsze dokonania neurologii klinicznej i neuropsychologii, wskutek badań obrazowania mózgu, stwierdzają, że jakiekolwiek uszkodzenia obejmujące znacznie mniej niż 10% powodują poważne konsekwencje. Gdyby aż 90% mózgu rzeczywiście nie było potrzebne, to zniszczenie nawet większego obszaru struktur mózgowych nie powodowałby ubytków na zdrowiu.   Kolejnym argumentem obalającym ten mit jest duża plastyczność mózgu. Obszary, które są nieużywane, np. z powodu urazów lub choroby – zwykle podlegają zanikaniu lub zaadaptowaniu przez inne obszary częściej wykorzystywane.   Badanie potwierdzające ten proces zostało przeprowadzone wśród londyńskich taksówkarzy. Przeanalizowano strukturę hipokampu – ośrodka odpowiedzialnego m.in. za pamięć i orientację przestrzenną. Okazało się, że ta część mózgu jest zdecydowanie większa i lepiej rozwinięta niż u mężczyzn w porównywalnym wieku, wykonujących inne zawody. Dowodzi to twierdzeniu, że mózg wykorzystuje maksymalnie swój potencjał do efektywnej pracy.   Jesteśmy kreatywni czy logiczni? To pytanie zadajemy sobie często w okresie edukacji na każdym poziomie nauczania. Jeśli Zuzia ma problemy z matematyką, to pewnie dlatego że jest „artystyczną duszą”. A problemy z napisaniem wypracowania na maturze wynikają z tego, że Antek jest typowym „ścisłowcem”. Ile prawdy jest w tym twierdzeniu?   Rzeczywiście,  nauka dysponuje dowodami, że te dwie części mózgu pełnią odrębne funkcje. Jednak wszystkie docierające do nas sygnały  są integrowane. Do prawej półkuli dociera informacja z lewej strony ciała, i analogicznie dzieje się z prawą lewą półkulą.   Półkule są stosunkowo bardziej sprawne w wykonywaniu odmiennych operacji myślowych. Jednak nie ma tutaj dosłownego przełożenia na „prawo” lub „lewo” półkulowców. Ponieważ podstawowa różnica polega na sposobie wykonywania zadań. Na przykład lewa półkula lepiej radzi sobie  z gramatyką i słownictwem, natomiast prawa półkula w tym czasie wykonuje operacje związane z intonacją i akcentowaniem.   Badania przeprowadzone za pomocą technik obrazowania mózgu wskazują, że w operacjach myślowych półkule nie są egoistyczne, a „proszą” drugą o pomoc. Dlatego więc przyczyny skłonności do operacji księgowych lub artystycznych należy upatrywać w innych czynnikach zewnętrznych. Opr. Ewa Bensz    

Zabawka dla bezdomniaka potrzebna od zaraz

dodane 16.03.2016
[Region] Skulone w swoich boksach i z utęsknieniem wypatrujące kogoś, kto je przygarnie – tak większości zwierząt w schroniskach upływa dzień za dniem. Każdy z nas może sprawić, że czas spędzony na oczekiwaniu na nowego opiekuna będzie czworonogom mijał nieco przyjemniej. Jak? Fundując im nie tylko karmę, smycze czy miski, ale także zabawki. Właśnie do tego w ramach startującej dziś na www.dlaSchroniska.pl akcji specjalnej „Kup gryzaka dla bezdomniaka” zachęcają jej twórcy. Gryzak, piłkę lub inny gadżet można w ten sposób podarować także bezpańskim psom i kotom ze Śląska.   Wśród potrzeb schronisk na pierwszym miejscu zwykle wymienia się karmę, legowiska, miski, smycze czy artykuły czystości – i to właśnie tego rodzaju dary trafiają do nich najczęściej. – Oczywiście bardzo nas to cieszy, bo dzięki temu możemy jeszcze lepiej dbać o naszych czworonożnych podopiecznych. Warto jednak pamiętać o tym, że poza zagwarantowaniem zwierzętom jedzenia, posłania i ciepłego kąta liczy się też to, by zapewnić im zajęcie. Właśnie na to razem z organizatorami inicjatywy dlaSchroniska.pl – Fundacją NaszeZoo.pl – chcemy zwrócić uwagę poprzez akcję „Kup gryzaka dla bezdomniaka” – mówi Joanna Zaremba z działającej na Śląsku Fundacji For Animals.   Dla wielu czworonogów przebywających w schroniskach zwykle jedyną rozrywką są spacery z wolontariuszami, a większość czasu zwierzaki spędzają w swoich boksach i po prostu się nudzą. – Zabawki nie są przez naszych darczyńców traktowane jako rzecz pierwszej potrzeby. Dlatego warto podkreślić, że to nie żadna fanaberia, a produkty bardzo przydatne. Zapewniają zwierzętom zajęcie i rozrywkę, przydają się przy nauce aportowania i innych komend, ich gryzienie i żucie pomaga też  opanować stres. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy się wziąć udział w akcji „Kup gryzaka dla bezdomniaka”, która odbywa się na www.dlaSchroniska.pl – mówi Joanna Zaremba.   W akcji specjalnej „Kup gryzaka dla bezdomniaka” uczestniczy ponad 20 schronisk i fundacji z całej Polski, w tym śląska Fundacja For Animals. Dzięki niej poprzez www.dlaSchroniska.pl wybranemu psu można kupić na przykład gryzak, piłkę czy szarpak, a kotu ufundować szeleszczącą piłeczkę czy pluszaka z kocimiętką. Ceny podarunków zaczynają się od kilku złotych, a całość przypomina zakupy w sklepie internetowym i odbywa się w 100% online.   – „Kup gryzaka dla bezdomniaka” potrwa do końca kwietnia 2016 r., a jej zwieńczeniem będą spacery, podczas których bezpańskie zwierzaki razem z wolontariuszami i darczyńcami będą mogły wypróbować swoje nowe zabawki. Może znajdą też nowych opiekunów? – mówi Michalina Zabłocka z Fundacji NaszeZoo.pl.   Czworonogom będzie można pomagać także po zakończeniu akcji „Kup gryzaka dla bezdomniaka” – platforma www.dlaSchroniska.pl będzie bowiem działać dalej.   (s)  

Eksplozja tańca w Sosnowcu

dodane 16.03.2016
[Sosnowiec] Już w najbliższy weekend w Hali MOSiR w Sosnowcu Zagórzu zagości Ogólnopolski Turniej Tańca Nowoczesnego World Dance Sosnowiec 2016. Sosnowiecka hala będzie gościć tancerzy z wielu stron Polski, a ich występy oceniać będą profesjonalni sędziowie. W jury zasiądą profesjonalni tancerze, trenerzy, choreografowie i pedagodzy. – Impreza ma na celu popularyzację tańca nowoczesnego oraz tańca jako formy aktywnego wypoczynku, ale przede wszystkim będzie to taneczna rywalizacja poszczególnych zawodników i zespołów. Będzie to także okazja do wymiany doświadczeń pomiędzy tancerzami i instruktorami – infomuje Barbara Michalska, specjalista ds. Public Relations w Miejskim Klubie im. Jana Kiepury.Rywalizacja pod hasłem „tańczymy fair play!” będzie przebiegać w kilku konkurencjach: Disco Dance, Hip Hop, Cheerleaders oraz w innych formach tańca, takich jak miniatury taneczne, inscenizacje taneczne i inne. Zwycięzcy zostaną nagrodzeni w poszczególnych konkurencjach, z uwzględnieniem podziału na kategorie wiekowe. Organizatorami Turnieju są: Gmina Sosnowiec, Miejski Klub im. Jana Kiepury, Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sosnowcu oraz Agencja Artystyczna Kasia. Honorowy patronat nad imprezą objął prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński. Informacje dotyczące regulaminu, zgłoszeń, noclegów, dojazdu oraz kontakt z organizatorami znajdują się na stronie internetowej turnieju: www.kiepura.pl/worlddance. Bilety w cenie 15 i 20 złotych są do nabycia w dniu turnieju, 19 marca, w Hali Widowiskowo-Sportowej przy ulicy Braci Mieroszewskich 91.   (s)

Warsztaty, wykłady, prelekcje na Światowy Tydzień Mózgu w Humanitas

dodane 15.03.2016
[Sosnowiec] Dwa dni pełne warsztatów i wykładów poświęconych zagadnieniom psychologii, psychiatrii, komunikacji społecznej czy neurodydaktyki, a wśród wykładowców i trenerów eksperci i specjaliści, którym nieobce są wszelkie tajniki ludzkiego mózgu. W takiej atmosferze upłynął Światowy Tydzień Mózgu w Wyższej Szkole Humanitas. Na uczestników tego wydarzenia, obok wielu cennych ciekawostek i informacji merytorycznych, czekało moc atrakcji, m.in. możliwość skorzystania z symulatora dachowania (pierwsze zdjęcie w drugim rzędzie galerii), który cieszył się ogromną popularnością.   W dniach 14 i 15 marca Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu zaprosiła wszystkich mieszkańców regionu do udziału w obchodach Światowego Tygodnia Mózgu. Bezpłatne warsztaty, wykłady i prelekcje przyciągnęły blisko 200 uczestników, wśród których nie zabrakło młodzieży szkolnej, studentów, przedsiębiorców, ale także mieszkańców regionu zainteresowanych szeroko pojętą tematyką funkcjonowania mózgu. Pierwszy dzień poświęcony był konferencji, we wtorek natomiast odbył się cykl warsztatów przeprowadzony przez profesjonalnych trenerów i praktyków.   – Pierwszy raz w wydarzeniach związanych ze Światowym Tygodniem Mózgu uczestniczyłem 8 lat temu w Paryżu. W Polsce wtedy niewiele instytucji włączało się w obchody. Pamiętam, że udało mi się wtedy przyswoić wiele niecodziennych wiadomości. Żywię nadzieję, że w ciągu tych dwóch dni spędzonych w Wyższej Szkole Humanitas zyskają państwo równie interesującą i interdyscyplinarną wiedzę, którą następnie przekujecie w czyn – mówił rektor WSH, prof. Michał Kaczmarczyk, witając w poniedziałek uczestników konferencji. W imieniu dra Andrzej Bulzaka, dyrektora Instytutu Psychologii WSH, głos zabrał prof. zw. dr hab. Kazimierz Marian Czarnecki, który przekonywał uczestników, że mózg może funkcjonować naprawdę bardzo długo jeśli jest stale zmuszany do twórczej aktywności.   W dniu wykładowym uczestnicy wysłuchali wystąpień pracowników Instytutu Psychologii WSH: dr hab. Barbary Gawdy, dra Krzysztofa Brocławika, mgr Ewy Jędrychowskiej, mgra Piotra Dzika oraz dra n. med. Pawła Dobrakowskiego. Prelegenci przybliżyli problematykę antyspołecznych zaburzeń osobowości, korzyści płynących z tego, że mózg myśli, kryzysu psychologicznego oraz biofeedbacku. Natomiast dzięki wykładowi dra n. med. Marcina Basiaka, kierownika Działu Naukowego Centrum Diagnostyki Obrazowej Scanix, słuchacze mogli się przekonać, że ludzką pamięć w pewnym sensie widać podczas badań obrazowych mózgu, co zaprezentował m.in. na podstawie przykładowych wyników badań wykonywanych pacjentom w nowoczesnych pracowniach firmy.   Wtorek upłynął pod znakiem warsztatów wypełnionych praktycznymi ćwiczeniami, które poprowadzili Ewa Bensz – kierownik Działu Promocji WSH, Sebastian Korfel – przewodniczący Koła Naukowego Studentów Psychologii WSH, Renata Pajda – dyrektor Ośrodka Psychoedukacji i Psychoterapii KORE, Piotr Pietrusza z Instytutu Psychologii WSH oraz Anita Susek-Żądło z Centrum Psychoterapii w Katowicach. – Uczestnicy warsztatów mogli zapoznać się m.in. z metodami efektywnej nauki i zapamiętywania, technikami twórczego myślenia, technikami relaksacyjnymi oraz problematyką wypalenia zawodowego. Dowiedzieli się także jakie są różnice między neuronauką a popularną psychoterapią – wylicza Izabela Kieliś, rzecznik prasowy WSH.   Wydarzeniu zorganizowanemu w Humanitas towarzyszyły dodatkowe atrakcje. Każdy z uczestników konferencji mógł skorzystać z symulatora dachowania, który dostarczyła Grupa Cargo, partner kierunku psychologia w WSH, Let me Out przygotowało łamigłówki logiczne, zaś Restauracja Warszawska znajdująca się w podziemiach Hotelu Centrum Sosnowiec, specjalnie z okazji ŚTM przygotowała menu pobudzające pracę mózgu.   – Cieszymy się, że pierwsza edycja Światowego Tygodnia Mózgu w Humanitas przyciągnęła tak liczną grupę odbiorców, zainteresowanych szeroką tematyką dotyczącą pracy naszego umysłu. Wykłady i warsztaty były nie tylko ciekawym doświadczeniem dla młodzieży i fascynatów prezentowanych zagadnień, ale także interesującym uzupełnieniem programu kształcenia naszych studentów kierunku psychologia. Dzięki szeroko zakrojonej tematyce każdy z uczestników mógł znaleźć ten obszar wiedzy, który najbardziej mu odpowiadał, a dzięki temu wynieść wiele korzyści dla siebie – podsumowuje Ewa Bensz, kierownik Działu Promocji WSH i koordynatorka ŚTM w Humanitas. Podkreśla także, iż inicjatywa z pewnością zostanie powtórzona w przyszłym roku, najprawdopodobniej w poszerzonej formule.   Organizatorami wydarzenia byli: Instytut Psychologii WSH, Koło Naukowe Studentów Psychologii WSH oraz Dział Promocji WSH. (s)

Z projektem Erasmus+ w Salonikach

dodane 15.03.2016
[Sosnowiec]   Uczennice z Gimnazjum nr 9 im. Jana Pawła II w Sosnowcu w ramach realizowanego przez szkołę projektu Erasmus+ „Lessons for present, lessons for future”, pod opieką koordynatorki projektu Joanny Janas-Sajdak oraz Marioli Baszyńskiej, gościły w Salonikach.   Wizyta w Salonikach była okazją do zwiedzenia miejsc związanych z historią II wojny światowej, kulturą żydowską i  Holokaustem. – Zwiedziliśmy Hortiatis, Synagogę, Rynek Modiano i dzielnicę żydowską w Werii, gdzie zawitaliśmy również do Urzędu miasta ( na zdjęciu). Ponadto mieliśmy możliwość zobaczyć starą fortyfikację miasta, Łuk Galeriusza znany jako Kamara, Rotundę, Giahounti Hamam, czyli turecką łaźnię i pospacerować po Starym Mieście doświadczając jego niezwykłej atmosfery. Odwiedziliśmy także Werginę, gdzie zwiedziliśmy Muzeum z Grobowcami Królewskimi wpisanymi na listę światowego dziedzictwa UNESCO – relacjonuje Joanna Janas-Sajdak. Elementem projektu Erasmus+  był również  wykład „Holokaust i Edukacja” wygłoszony na Uniwersytecie Arystotelesa przez dra Hekimoglou, kuratora Muzeum Żydowskiego oraz udział w lekcjach przygotowanych przez nauczycieli z Grecji. Gimnazjalistki miały okazję przedstawić w ich trakcie przygotowaną przez siebie prezentację pn. „Holokaust w Malarstwie”, którą zobaczyć można również na blogu projektu gim9lessonsforpresentlessonsforfuture.blogspot.com. – Spotkanie było doskonałą okazją do ćwiczenia umiejętności językowych przez uczniów i nauczycieli, a dzięki pobytowi uczniów w rodzinach także wspaniałą lekcją kultury i tradycji greckich – twierdzi Joanna Janas-Sajdak.   (s)

Dąbrowska MBP włącza się w Tydzień z Internetem 2016

dodane 15.03.2016
[Dąbrowa Górnicza] Miejska Biblioteka Publiczna zaprasza do udziału w ogólnoeuropejskiej kampanii Tydzień z Internetem 2016. Motywem przewodnim tegorocznej, już szóstej edycji akcji, jest świadome korzystanie z Internetu i bezpieczne zakupy w sieci.   16 marca o godz. 10:00 w Bibliotece Głównej MBP przy ul. T. Kościuszki 25 odbędzie się spotkanie „Bezpieczny e-konsument”. Gościem spotkania w Bibliotece Głównej będzie Wioletta Kłosowicz – kierownik sekcji PKO Bank Polski Oddział 1 w Dąbrowie Górniczej. Ekspert przeprowadzi tematyczną prelekcję, zaprezentuje jak bezpiecznie korzystać z Internetu i na co zwracać uwagę, by chronić swoje dane. Natomiast przez cały tydzień, od 14 do 20 marca, będzie można sprawdzić swoją wiedzę o prawach konsumenckich na stronie akcji www.tydzienzinternetem.pl i na Facebooku. Spotkanie „Bezpieczny e-konsument” jest skierowane do osób dorosłych, które chcą bezpiecznie robić zakupy w Internecie. Uczestnicy wezmą udział w quizie, dzięki któremu dowiedzą się między innymi, jak tworzyć odpowiednie hasła do komputerów czy poczty elektronicznej, jak bezpiecznie płacić za zakupy w sieci, jakie prawa przysługują kupującym w Internecie, których danych nie powinniśmy podawać sprzedawcy, jak sprawdzać wiarygodność sklepów internetowych. Tydzień z Internetem to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. Co roku włącza się w nią kilkadziesiąt krajów. W Polsce, w ciągu pięciu edycji, w kampanii wzięło udział już 1200 instytucji i ponad 48000 osób. Koordynatorem akcji jest organizacja pozarządowa Telecentre-Europe, w Polsce koordynuje ją Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego we współpracy z wieloma partnerami. Patronem honorowym Tygodnia z Internetem 2016 jest Ministerstwo Cyfryzacji.   (s)

Język polski pełen niespodzianek

dodane 14.03.2016
[Sosnowiec] To nazwa międzyszkolnego konkursu dla uczniów klas szóstych sosnowieckich szkół podstawowych, którego celem jest sprawdzenie wiadomości i umiejętności nauki języka polskiego przed zbliżającym się egzaminem szóstoklasisty. Pomysłodawczyniami i organizatorkami konkursu, który odbył się Zespole Szkół Ogólnokształcących nr 1 w Sosnowcu, są polonistki Jolanta Jelonek i Dorota Lichwała.   To już szósta edycja międzyszkolnego konkursu o języku polskim w tej placówce. Tegoroczną edycję wygrała Alicja Zagała, uczennica Szkoły Podstawowej nr 6,  przygotowana do konkursowych zmagań przez Krystynę Mikę. Drugie miejsce zajęła uczennica Julia Miska, również ze Szkoły Podstawowej nr 6, którą przygotowała Joanna Błażusiak-Dudała. Trzecie miejsce zajął Kacper Gradowski, uczeń szkoły Podstawowej nr 4, przygotowujący się do konkursu pod opieką  Ewy Zasady. Laureaci konkursu w nagrodę otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz power bank i  odtwarzacze  mp3, natomiast każdy z jego  uczestników pamiątkowe dyplomy i drobne upominki.   Konkurs uświetnili występem uczniowie Zespołu Szkół Ogólnokształcących nr 1, pracujący na co dzień po kierunkiem Jolanty Jelonek. Talenty wokalne oraz aktorskie w koncercie pn. „Talenty Roździenia" zaprezentowali: Natalia Deptuła (kl. III a gimnazjum), Kamil Konopka (kl. II b liceum), Oliwia Szwed (kl. II a gimnazjum) i Julia Wisła (kl. II b gimnazjum). Koncert prowadziła Kamila Łach (kl. IIIa liceum).   (s)  
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl