Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Jubileuszowa Inauguracja Roku Akademickiego w Wyższej Szkole Humanitas

dodane 07.10.2016
[Sosnowiec] W piątek 7 października w murach Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu po raz dwudziesty wybrzmiało uroczyste „Gaudeamus igitur”. Sosnowiecka uczelnia rozpoczęła tym samym bardzo ważny, bo jubileuszowy rok akademicki 2016/2017, któremu w ciągu najbliższych miesięcy towarzyszyć będzie szereg specjalnych wydarzeń związanych z obchodami okrągłej rocznicy istnienia jednego z najważniejszych ośrodków akademickich w regionie. Tegoroczny wykład inauguracyjny pt. „Model postępowania karnego obecnie i w przyszłości” wygłosił prof. dr hab. Piotr Kruszyński, adwokat w Izbie Adwokackiej w Warszawie, profesor nauk prawnych, wieloletni dyrektor Instytutu Prawa Karnego Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. – Otwieram dziś wyjątkową inaugurację, która nie tylko rozpoczyna kolejny rok akademicki, ale otwiera również obchody roku jubileuszu 20-lecia Wyższej Szkoły Humanitas. Przeszliśmy długą drogę: od uczelni kształcącej na jednym kierunku do uczelni, która pod względem oferty kształcenia jest jedną z największych w regionie. Towarzyszyło nam w tej drodze wielu wybitnych profesorów. Przez lata z WSH związani byli tak znakomici naukowcy, jak prof. Czesław Kupisiewicz, nestor polskiej pedagogiki, prof. Oktawia Górniok, wybitna polska prawniczka, prof. Józef Nowacki, teoretyk prawa, prof. Karol Podgórski, jeden z prekursorów polskiego prawa samorządowego. Nadchodzi czas, w którym będziemy podsumowywać, ale i świętować 20 wspólnych lat – mówił prof. Michał Kaczmarczyk, rektor WSH. Do słów rektora odniósł się także kanclerz i równocześnie założyciel uczelni, Aleksander Dudek, który podkreślił, że tradycja kształcenia w WSH sięga tak naprawdę blisko 30 lat. Przypomniał także, iż nazwę „Humanitas” zaproponował wieloletni rektor, a obecnie rektor honorowy uczelni, dr Jerzy Kopel, prof. WSH. – Słowo „humanitas” utożsamiane jest z ideą człowieczeństwa, szlachetności obyczajów, kultury wysokiej i ludzkiej życzliwości. Tradycję tę staramy się pielęgnować. Wszystkim przyjaciołom, studentom i absolwentom „Humanitas”, a tych ostatnich jest w sumie 25 tys. osób, dziękuję za zaangażowanie i wysoki poziom zaufania do nas. Ogłaszam rok akademicki 2016/2017, rokiem obchodów 20-lecia Wyższej Szkoły Humanitas – mówił kanclerz WSH. W inauguracji jak zwykle udział wzięli nie tylko świeżo upieczeni studenci, wykładowcy i pracownicy WSH, ale także grono gości i przyjaciół uczelni reprezentujących samorządy, służby mundurowe, szkoły i placówki edukacyjne oraz instytucje kultury. Wśród gości obecna była, m.in. Barbara Dolniak – wicemarszałek Sejmu RP, która podkreśliła, że Wyższas Szkoła Humanitas to uczelnia realizująca zasady tolerancji, demokracji, prawdy i pluralizmu. Oprócz niej w auli uczelni pojawili się: Barbara Chrobak – posłanka na Sejm RP, Arkadiusz Chęciński – prezydent Sosnowca, Rafał Adamczyk – burmistrz Sławkowa, Zbigniew Szaleniec – burmistrz Czeladzi, Tomasz Szczerba – burmistrz Wojkowic, Ryszard Spyra – burmistrz Poręby, Wilhelm Zych – przewodniczący Rady Miejskiej w Sosnowcu, Radosław Baran – członek zarządu Powiatu Będzińskiego, Beata Białowąs – dyrektor naczelna Izby Rzemieślniczej oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach. List od Jarosława Gowina – ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego, odczytał dr Mariusz Lekston, prorektor WSH ds. organizacyjno-prawnych i polityki kadrowej. Gratulacje nadesłali także m.in.: Wojewoda Śląski, samorządowcy, posłowie, przedstawiciele władz innych uczelni, dyrektorzy szkół, prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Katowicach, prezes Izby Rzemieślniczej oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach.   W imieniu przedstawicieli samorządów głos zabrał Arkadiusz Chęciński, życząc studentom WSH samych egzaminów zaliczonych w pierwszym terminie, a także podkreślił ważną rolę ośrodków akademickich w rozwoju Sosnowca. Zaznaczył także, że przyszły rok będzie rokiem szczególnym, gdyż jak zwrócił uwagę prezydent: – Rok 2017 to rok 20 lat WSH, 115 urodzin Sosnowca, 115 urodzin Jana Kiepury i 120 lat Teatru Zagłębia. Podczas inauguracji nie mogło również zabraknąć sprawozdania rektora WSH z działalności uczelni w minionym roku akademickim, w którym prof. Kaczmarczyk wymienił najważniejsze osiągnięcia WSH na polu naukowym, dydaktycznym oraz współpracy z otoczeniem społecznym. Wśród nich chociażby: liczne projekty badawcze dofinansowane z grantów MNiSW, 25 konferencji naukowych, osiągnięcia pracowników naukowych WSH, nowe kierunki w ofercie studiów podyplomowych, uzyskanie akredytacji PKA na kierunkach prawo oraz administracja, utworzenie wydziału zamiejscowego WSH w Pradze, staże i praktyki międzynarodowe dla studentów i dydaktyków, dynamiczny rozwój Uniwersytetu Międzypokoleniowego, a także liczne ważne wydarzenia, takie jak XI edycja Konkursu o Zagłębiowską Nagrodę „Humanitas”, II Konwent Kobiet Sukcesu, II Kongres Praktyków Biznesu, zainicjowanie Sieci Współpracy Edukacyjnej.   Piątkowa uroczystość była także okazją do wręczenia Nagród Rektora pracownikom WSH za działalność naukową i organizacyjną. W tym roku wśród wyróżnionych znaleźli się: prof. dr hab. Władysława Łuszczuk, dr Bolesław Ćwiertniak, prof. WSH, prof. dr hab. Danuta Kokocińska, dr Anna Rogacka-Łukasik, dr Dorota Fleszer, dr Joanna Podgórska-Rykała z zespołem Uniwersytetu Międzypokoleniowego, mgr Ewa Kraus, mgr Izabela Rusin z zespołem Działu Projektów, a także wyróżniony przez studentów mgr Tomasz Świerczek. Najważniejszym punktem inauguracji był tradycyjnie akt immatrykulacji nowych studentów, którzy złożyli uroczyste ślubowanie. Wśród nich znaleźli się również studenci Uniwersytetu Trzeciego Wieku oraz najmłodsi żacy, reprezentujący Uniwersytety Dziecięce. – To dla was dzisiaj zabrzmi uroczyste „Gaude Mater Polonia”, abyście poczuli, że wstępujecie do społeczności akademickiej. Od chwili immatrykulacji będziecie już pełnoprawnymi członkami naszej społeczności. Zapraszam was do działalności nie tylko naukowej, ale i studenckiej, bo studia to przecież nie tylko nauka, ale również nowe przyjaźnie oraz działalność kulturalna, czy sportowa. Traktujcie ten okres w życiu, jako najważniejszy – mówiła dziekan WSH, prof. Maria Zrałek. Życzenia nowym żakom złożył także Andrzej Stanek, przewodniczący Samorządu Studenckiego WSH.   (s)  

VI Europejski Kongres MŚP – darmowa rejestracja tylko do soboty

dodane 07.10.2016
[Region] Wielkimi krokami zbliża się VI edycja Europejskiego Kongresu MŚP. Bezpłatne zapisy na stronie www.ekmsp.eu trwają tylko do soboty. Najważniejsze wydarzenie dla biznesu i gospodarki startuje 10 października punktualnie o 11:00 w Międzynarodowym Centrum Kongresowym.   Inauguracyjna debata i konferencja prasowa z udziałem wicepremiera Mateusza Morawieckiego, panel z Elżbietą Bieńkowską, warsztaty potentatów technologicznych: Facebook i Google, ponad 80 wydarzeń spotkań w ramach 7 ścieżek tematycznych dotyczących m.in. innowacyjności w biznesie. Udział czołowych postaci biznesu, samorządu, nauki i polityki, w tym 7 byłych i obecnych premierów Polski. Prelekcje autorytetów marketingu, sprzedaży czy HR, Targi Biznes Expo i szereg innych imprez towarzyszących. Od pierwszej edycji znakiem rozpoznawczym Kongresu są najlepsi eksperci ze świata biznesu, nauki i polityki. Wśród tegorocznych prelegentów nie zabraknie znanych autorytetów i liderów opinii.   Jaki jest plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju biznesu? Czy czeka nas przełom w polskiej gospodarce? Z tymi pytaniami zmierzy się Mateusz Morawiecki, wicepremier, minister finansów i minister rozwoju podczas debaty „Plan na rzecz odpowiedzialnego rozwoju – przełom w polskiej gospodarce”. Udział w debacie wezmą także: Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej w Warszawie, Jan Krzysztof Bielecki, prezes Rady Ministrów w 1991 roku, Jerzy Hausner, wiceprezes Rady Ministrów, minister gospodarki, pracy i polityki społecznej w latach 2003-2005, Janusz Piechociński, wiceprezes Rady Ministrów RP, minister gospodarki RP w latach 2012-2015, Janusz Steinhoff, przewodniczący Rady KIG oraz RIG w Katowicach, wiceprezes Rady Ministrów w latach 2000-2001, minister gospodarki w latach 1997-2001. Debatę poprowadzi Kamil Durczok. Odpowiedzialność a współczesna cywilizacja. Tak brzmi sesja, w której głos zabierze m.in. prof. Grzegorz Kołodko, wykładowca Akademii Leona Koźmińskiego, były wicepremier i minister finansów, autor „Strategii dla Polski”. Wśród znanych osób świata telewizji, które odwiedzą tegoroczny Kongres są m.in. Jarosław Kuźniar, Robert Makłowicz czy Tomasz Konior. Panowie będą przedstawiać swoje przepisy na sukces na panelu Pasja + Biznes = Sukces. Jak prowadzić nowoczesny biznes? Rady będą pochodzić od światowych potentatów technologii. Technologie cyfrowe, rozwiązania IT, social media to narzędzia, bez których coraz trudniej dziś prowadzić nowoczesny biznes – bez względu na jego zasięg. Dlatego tegorocznej, szóstej już edycji Europejskiego Kongresu Małych i Średnich Przedsiębiorstw przyświecać będzie hasło „Trzy dni inspiracji dla innowacji”. Hasło to znajdzie odzwierciedlenie w programie wydarzenia, którego jednymi z najmocniejszych punktów będą prelekcje i warsztaty międzynarodowych potentatów w dziedzinie technologii: Facebook (program „Boost Your Business”) i Google (warsztaty „Internetowe rewolucje”). Warto zajrzeć na sesję dotyczącą ekonomii dzielenia się (sharing economy), w której udział wezmą przedstawiciele Ubera, Airbnb, Sir Local, BlaBlaCar, Jadezabiore.pl, oraz iParkomat.pl.   Kongres to również doskonała okazja, aby dowiedzieć się więcej o TTIP. Zwłaszcza, że porozumienie o strefie wolnego handlu pomiędzy Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi wchodzi w decydujący etap negocjacji! To także sposobność, by poznać szanse i wyzwania dla firm MŚP na europejskim rynku jednolitym i dowiedzieć się, jak skutecznie na tym zarobić. To w końcu możliwość poznania od podszewki schematów działalności w szarej strefie i dróg wyjścia z niej. Organizatorzy przewidzieli dodatkowe atrakcje dla wszystkich uczestników Kongresu. Po okazaniu identyfikatora można całkowicie bezpłatnie zwiedzić Muzeum Powstań Śląskich w Świętochłowicach. Za symboliczną złotówkę można się też udać na wycieczkę do Muzeum Śląskiego. Niezmiennie na VI Europejski Kongres MŚP składają się wydarzenia towarzyszące, a wśród nich: Targi Biznes Expo oraz program Samorząd, który wspiera MŚP. Na uwagę zasługuje zwłaszcza program tegorocznych Targów Biznes Expo, podczas których nie tylko będzie można poznać ofertę ponad stu wystawców, ale przede wszystkim spotkać się z ekspertami, praktykami biznesu oraz wziąć udział w spotkaniach i wydarzeniach biznesowych. Targi to także szansa na spotkania z autorytetami marketingu, sprzedaży oraz HR. Jest też m.in. ciekawa propozycja dla fanów sportu. 12 października odbędzie się spotkanie na Stadionie Arena Zabrze. Będzie to okazja do zwiedzenia stadionu, który przeszedł całkowitą modernizację. Zainteresowani wykonają rzuty karne na murawie, spotkają sportowców i działaczy klubowych. W programie tegorocznego Kongresu znalazła się także 3. edycja Akademii Mody i Dizajnu – miejsce nauki i networkingu dla młodych twórców. To cykl spotkań, pokazów, warsztatów i prelekcji prowadzonych przez specjalistów branży modowej. Wydarzenie odbywa się pod patronatem Parlamentu Europejskiego.   (s)

Jest nowy zarząd Polskiego Stowarzyszenia Public Relations o/Śląski

dodane 06.10.2016
[Region] Marcin Janowski, właściciel agencji SPACE PR, po raz drugi został wybrany przewodniczącym zarządu Polskiego Stowarzyszenia Public Relations o/Śląski podczas Walnego Zebrania Członków PSPR/o Śląsk, które odbyło się 3 października br. w Katowicach. Został powołany także nowy skład zarządu śląskiego oddziału. Wiceprzewodniczącymi zostali wybrani: Beata Mazur – prezes zarządu Fundacji CODA oraz Ewelina Lis – specjalista ds. Promocji i Reklamy w Wyższej Szkole Humanitas w Sosnowcu, Tone2Tone). Także obie panie po raz drugi zasiądą w zarządzie PSPR na Śląsku. Sekretarzem został wybrany Artur Kostiv – specjalista ds. Współpracy z Zagranicą w Wyższej Szkole Humanitas. Nowym członkiem zarządu została Agnieszka Bednarczyk – dyrektor naczelna Agencji Public Relations STRATEGIA FM. W ramach podsumowania kadencji, przedstawionego przez Marcina Janowskiego, omówiono liczne inicjatywy jakich podjął się ówczesny zarząd PSPR o/Śląski, w tym cykl comiesięcznych spotkań merytorycznych oraz Akademię Prawdziwego PR-u. Nowe władze z pewnością będą kontynuować te projekty. Podczas swojego pierwszego posiedzenia, które odbyło się zaraz po Walnym Zebraniu Członków, padło sporo pomysłów, dotyczących sposobów, w jakie można skuteczniej dotrzeć do środowiska akademickiego oraz innych osób, które dopiero nabywają doświadczenie związane z dziedziną public relations. W najbliższym czasie zostaną przedstawione propozycje projektów na najbliższe dwa lata. Polskie Stowarzyszenie Public Relations (PSPR) istnieje od 1994 roku i jest najstarszą i największą w Polsce organizacją zawodową zrzeszającą osoby fizyczne profesjonalnie zajmujące się PR. Prowadzi działalność popularyzatorską i edukacyjną dotyczącą PR. Jej celem jest dbanie o standardy etyczne oraz popularyzowanie public relations, jako dziedziny zarządzania, która poprzez budowanie wzajemnie korzystnych relacji między firmami, organizacjami, osobami a grupami otoczenia, przyczynia się do poprawy ich reputacji. Więcej na www.polskipr.pl. (s)

100-lecie szkoły w Sączowie – uroczystości już od jutra

dodane 06.10.2016
[Powiaty] W dniach 7 i 8 października w Szkole Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Sączowie odbędą się uroczystości z okazji 100-lecia placówki. Dzięki wsparciu Referatu Rozwoju i Promocji Gminy Bobrowniki w uzyskaniu dotacji z Funduszu Inicjatyw Obywatelskich – Śląskie Lokalnie 2016, powstała książka opowiadająca o historii szkoły pt. „Na ścieżkach pamięci. Opowieść o szkole i o ludziach w 100-lecie Szkoły Podstawowej w Sączowie”. Wydane zostały także pamiątkowe pocztówki prezentujące szkołę dawniej i dziś, oraz powstał film. Jubileusz placówki będzie obchodzony pod honorowym patronatem małżonki Prezydenta RP,  Agaty Kornhauser-Dudy. Organizatorzy zapraszają serdecznie wszystkich uczniów i absolwentów oraz przyjaciół szkoły na to wyjątkowe święto lokalnej społeczności. –  Z okazji jubileuszu od początku roku 2016 w szkole prowadzone były przedsięwzięcia edukacyjne, promocyjne i organizacyjne, które miały na celu uczczenie wielopokoleniowego dziedzictwa oświatowego, kulturalnego i społecznego, którego odbiorcami jest szeroko pojęta społeczność szkolna i środowisko lokalne – podkreśla dyrektor Szkoły Podstawowej w Sączowie, Małgorzata Fijołek. Poza publikacją książkową i pocztówkami, z okazji jubileuszu powstał także film. – W książce zostały zamieszczone m.in. wspomnienia absolwentów, byłych dyrektorów, a także zdjęcia obrazujące zmieniającą się szkolną rzeczywistość, natomiast w filmie zobaczymy to, co dzisiaj dzieje się w naszej szkole. Wystąpili w nim  obecni uczniowie i nauczyciele, została pokazana ich aktywność i osiągnięcia – informuje dyrektor Małgorzata Fijołek. Patronką szkoły jest Maria Konopnicka i to jej zostały poświęcone pierwsze jubileuszowe przedsięwzięcia. Samorząd szkolny ogłosił konkurs na prezentację multimedialną „Mój patron”, adresowany do uczniów z klas V-VI.  Kilejnym konkursem wpisującym się w jubileusz był konkurs literacki pt. „Moja szkoła”, skierowany do uczniów, nauczycieli a także absolwentów sączowskiej szkoły. Jego zwyciężczyni, uczennica klasy VI, aktualnie już absolwentka, w swej pracy opisała postać Zygmunta Tajchmana, pierwszego kierownika szkoły. – Jej praca została zamieszczona w książce o historii naszej szkoły – zaznacza dyrektor Fijołek. – Bardzo zależało nam, aby nasze działania były skierowane przede wszystkim do społeczności lokalnej, dlatego przy każdej nadarzającej się okazji zapraszaliśmy rodziców i dziadków naszych uczniów do uczestniczenia w życiu szkoły. M.in. uczniowie klasy szóstej zaprezentowali swoim rodzicom występ pt. „Balladyna”. Niektórzy z uczniów zamienili się w szkolnych redaktorów, zadawali pytania rodzicom dotyczące ich szkolnych lat, pytali o to, jak wyglądały lekcje, przerwy i szkolne znajomości. Świadomi tego, że nasza szkoła stała się miejscem początków drogi edukacyjnej czterech pokoleń, zorganizowaliśmy spotkania międzypokoleniowe. Na zaproszenie uczniów w szkole gościli nauczyciele sprzed lat. Dzieci spotkały się m.in. z nauczycielką naszej szkoły, która wspominała szkołę najpierw jako uczennica, później jako nauczyciel. W roku  szkolnym 2015/16 naukę w klasie pierwszej  rozpoczęła uczennica, której mama była uczennicą klasy 1 w roku 1984, babcia  uczęszczała do klasy 1 w szkole w Sączowie w roku 1962, a prababcia rozpoczęła naukę w klasie 1 naszej szkoły w roku 1936. Na lekcji pokoleniowej uczniowie mięli zaszczyt gościć zarówno 87-letnią prababcię uczennicy, babcię  oraz mamę. Szczególnie ciekawe dla dzieci były opowieści seniorki, która z wyraźnym wzruszeniem i przejęciem snuła opowieści o czasach swojego dzieciństwa, kiedy to do szkoły chodziło się bez butów. Lekcje te były okazją do kształtowania w młodym pokoleniu szacunku dla tych, którzy przez pokolenia budowali materialny i edukacyjny wizerunek naszej szkoły – relacjonuje  dyrektor Małgorzata Fijołek. Z przyniesionych przez gości pamiątek urządzono w klasach wystawkę tematyczną „Szkolne skarby”, na której uczniowie mogli zobaczyć kałamarz, obsadki, stalówki, zeszyty, elementarze, fartuszki, piórniki, pióra i inne przybory szkolne z dawnych lat. Zwieńczeniem całorocznych wydarzeń będą dwudniowe uroczystości, które rozpoczną się 7 października olimpiadą sportową dla uczniów szkoły w Sączowie oraz zaproszonych delegacji ze szkół gminnych i dwóch szkół noszących imię Marii Konopnickiej: SP nr 6 z Będzina i SP z Przeczyc. 8 października uroczystości będą się koncentrować wokół odsłonięcia pamiątkowej tablicy oraz występów artystycznych uczniów. Zaproszeni goście będą mogli zwiedzać szkołę, obejrzeć o niej film, otrzymają też pamiątkową książkę o historii szkoły. Będzie też okazja do zwiedzenia szkolnego ogrodu, gdzie posadzone zostało „100 wrzosów na stulecie”. – A wieczorem odbędzie się uroczysty bal absolwentów – zapowiada dyrektor  Fijołek. (s)  

Rekordowa Noc Rekrutacji w Humanitas

dodane 05.10.2016
[Sosnowiec]   Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu po raz kolejny zorganizowała nietypową formę zapisów na studia. Tylko w nocy z 4 na 5 października wszyscy chętni mogli odwiedzić punkt rekrutacji WSH już po zmroku. Jak się okazało, propozycja ta spotkała się z dużym zainteresowaniem przyszłych studentów. Od godziny 21:00 do 1:00 w nocy dokumenty rekrutacyjne złożyły aż 32 osoby. Zainteresowani przyjeżdżali do sosnowieckiej uczelni z różnych stron województwa śląskiego. M.in. z Katowic, Rudy Śląskiej, Pawłowic, czy… Czechowic-Dziedzic. Oprócz zniżek, z których kandydaci mogli korzystać tylko w tę jedną noc, pierwszych 10 osób, które zapisały się na studia, otrzymało ponadto upominki od Partnerów Uczelni: IKEA Katowice, Kina Helios w Sosnowcu, Restauracji Warszawskiej, Let me Out Sosnowiec, Cafe Jerozolima oraz firmy Twoje Krówki. – Z roku na rok Noc Rekrutacji przyciąga coraz więcej zainteresowanych osób. W tym roku padł zdecydowany rekord frekwencji, a kolejka nie malała, aż do godziny 1:00 w nocy. Nasi kandydaci podkreślali, że skusiły ich m.in. zniżki na studia, które Humanitas oferuje wyłącznie w tę jedną noc w roku. Inni przyjechali, ponieważ nie mogą sobie na to pozwolić w godzinach otwarcia punktu rekrutacji. Mieliśmy również panią, która nie ukrywała, że po prostu… chciała złożyć papiery na studia w wyjątkowych okolicznościach – mówi Izabela Kieliś, rzecznik prasowy Wyższej Szkoły Humanitas.   (s)

Niecodzienna lekcja bezpieczeństwa

dodane 05.10.2016
[Sosnowiec] Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia – to od nich dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 17 w Sosnowcu dowiedziały się, jak bezpiecznie przejść przez ulicę, dlaczego warto nosić odblaski i z jakimi zagrożeniami wiąże się wejście na plac budowy. Spotkanie odbyło się w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej Skanska „Bezpieczni w pobliżu budowy”, promującej umiejętność bezpiecznego poruszania się po drodze, zwłaszcza w pobliżu budowy.   To już dziewiąta edycja kampanii edukacyjnej, która zawitała wczoraj do sonowieckiej szkoły. Skanska, która zajmuję się budową i rozbudową małych węzłów przesiadkowych i łączących je ścieżek rowerowych, przeprowadza ją od 8 lat w szkołach zlokalizowanych w pobliżu jej placów budów. Bajkowi bohaterowie przedstawienia – Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia uczyli najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy. Na koniec spotkania wszyscy otrzymali opaski odblaskowe. Dzięki nim będą bardziej widoczni i zdecydowanie bardziej bezpieczni. Skanska promuje bezpieczną pracę oraz dba o bezpieczeństwo osób mogących znaleźć się pobliżu inwestycji. W tej grupie są m.in. dzieci, które idąc do szkoły mijają budowę i które często chętnie weszłyby na plac, by zaspokoić swoją ciekawość. W trosce o nich prowadzona jest edukacja w placówkach znajdujących się w sąsiedztwie budów, a najmłodsi otrzymują elementy odblaskowe. Przez te 8 lat w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział ponad 122 tys. dzieci.Według danych Komendy Głównej Policji w 2015 r. miało miejsce 32 967 wypadków drogowych, w których 48 dzieci w wieku 7-14 lat poniosło śmierć, a 2 195 odniosło obrażenia. Najczęstsze przyczyny wypadków to: nieostrożne wejście na jezdnię, przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym oraz wejście na jezdnię na czerwonym świetle. Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy. – Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Iwona Stolarczyk, koordynator kampanii.   – W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych zwiększających ilość widocznych dzieci poruszających się po zmierzchu. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję. To, że w porównaniu z 2014 rokiem zmalała liczba wypadków z udziałem dzieci o ponad 2 tysiące, dla nas, organizatora akcji, jest bardzo ważnym sygnałem i potwierdzeniem, że nasze działania przynoszą realne efekty – podkreśla Iwona Stolarczyk. (s)

Rozpoczyna się remont budynku Urzędu Miasta w Czeladzi

dodane 04.10.2016
[Czeladź] Od dziś  do 7 października z budynku Urzędu Miasta w Czeladzi do budynków, w których funkcjonują inne instytucje miejskie, będą się przenosić władze miasta, a także wszystkie wydziały urzędu, Straż Miejska i biuro Rady Miejskiej. Jest to konieczne, aby było możliwe sprawne i bezpieczne przeprowadzenie prac remontowo-modernizacyjnych obecnej siedziby samorządu lokalnego. Po wielu latach oczekiwań rozpocznie się bowiem remont budynku Urzędu Miasta, który będzie niedługo wyglądać tak, jak na wizualizacji obok.   –  W grudniu 2014 roku obiecałem mieszkańcom Czeladzi, że gmach Urzędu Miasta wraz z otoczeniem wreszcie będzie wyglądał tak, jak na nasze miasto przystało i że nie będziemy się  musieli wstydzić się za to reprezentacyjne miejsce. W grudniu 2015 roku wykonana została modernizacja otoczenia Urzędu Miasta oraz terenów przyległych z Parkiem Harcerskim i Parkiem Kościuszki. W tym roku przyszedł czas na remont i modernizację budynku urzędu – mówi burmistrz Zbigniew Szaleniec. – Po przeprowadzeniu niezbędnych procedur przetargowych i wyłonieniu wykonawcy, w pierwszych dniach października 2016 roku przystępujemy do prac remontowo-modernizacyjnych gmachu, które potrwają około roku. Zakres prac obejmuje między innymi: wykonanie elewacji, montaż – obiecanej przed laty przez moich poprzedników – windy zewnętrznej, niezbędne prace remontowe, na które zwłaszcza oczekuje sala sesyjna, Urząd Stanu Cywilnego i wiele innych pomieszczeń. W myśl powiedzenia: „Jak cię widzą, tak cię piszą”, mam nadzieję, że mieszkańcom Czeladzi i wszystkim, którzy do nas przyjadą, spodoba się nowy wizerunek Urzędu Miasta, w którym dzięki remontowi, zapewnimy większy komfort obsługi interesantów. Jestem przekonany, że wyremontowany obiekt stanie się kolejną wizytówką miasta – podkreśla burmistrz Szaleniec.   Przeprowadzka będzie się niestety wiązać z pewnymi utrudnieniami w obsłudze interesantów, za co władze miasta, na czele z burmistrzem Zbigniewem Szaleńcem, serdecznie przepraszają, prosząc o wyrozumiałość i cierpliwość. Do dyspozycji pozostaje numer telefonu do centrali telefonicznej: 32 76 37 900, pod którym będzie można uzyskać informacje o nowej siedzibie wydziałów. Niestety, nie będzie możliwości łączenia przez centralę telefoniczną rozmów ze wszystkimi dotychczasowymi numerami wewnętrznymi, jak to miało miejsce w Urzędzie Miasta, dlatego też poniżej podajemy numery telefonów do jednostek miejskich w tymczasowej lokalizacji, do których na czas remontu przeniesione będą poszczególne wydziały.   1. Miejska Biblioteka Publiczna, ul. 1 Maja 27: Burmistrz Miasta Zbigniew Szaleniec, sekretariat burmistrza tel. 32 265-10-02 fax: 32 265 10 02.   2. Muzeum „Saturn”, ul. Dehnelów 10: Z-ca Burmistrza ds. Komunalnych Elżbieta Dmitruk i Z-ca Burmistrza ds. Społecznych Beata Zawiła, sekretariat zastępców burmistrza tel. 32 265 42 93.   Galeria Sztuki Współczesnej „Elektrownia”, ul. Dehnelów 45: Wydział Promocji Miasta, Kultury i Współpracy z Zagranicą tel. 32 263 00 88, Redakcja „Echa Czeladzi” tel. 32 263 00 88.   4. Hala widowiskowo-sportowa MOSiR, ul. Sportowa 2: Wydział Gospodarki Nieruchomościami tel. 32 76 37 980, 32 76 37 970, Wydział Rozwoju Miasta (segregacja odpadów komunalnych, ochrona środowiska, porzucone zwierzęta) tel. 32 76 37 978, 32 76 37 984, Kancelaria tel. 32 76 37 906, Punkt Informacyjny – centrala telefoniczna tel. 32 76 37 900. 5. Hotel MOSiR, ul. Sportowa 7: Sekretarz Miasta tel. 32 76 37 933, Skarbnik Miasta tel. 32 76 37 940, Wydział Finansowo Budżetowy (podatki od osób fizycznych i prawnych) tel. 32 76 37 946, 32 76 37 987, kierownik: tel. 32 76 37 939, kasa: tel. 32 76 37 948, Wydział Administracyjno-Gospodarczy tel. 32 76 37 974, Wydział Zamówień Publicznych i Kontroli Wewnętrznej tel. 32 76 37 923, Wydział Prawno-Organizacyjny tel. 32 76 37 953, Referat Obsługi Rady Miejskiej tel. 32 76 37 933, Referat Kadr i Spraw Pracowniczych tel. 32 76 37 943, Referat Funduszy Zewnętrznych tel. 32 76 37 908, Wydział Edukacji i Polityki Społecznej tel. 32 76 37 976, 32 76 37 977, 32 76 37 983, 32 76 37 988, Wydział Spraw Obywatelskich (dowody osobiste, meldunki, rejestracja działalności gospodarczej, licencje) tel. 32 76 37 926, naczelnik: tel. 32 76 37 997, Urząd Stanu Cywilnego tel. 32 76 37 926, Straż Miejska, całodobowo tel. 32 76 37 964, komendant: tel. 32 76 37 907.   Nie ulegają zmianie godziny przyjmowania mieszkańców przez burmistrza miasta: w poniedziałki, w godzinach od 15.00 do 17.00 w Miejskiej Bibliotece Publicznej. Numer telefonu do sekretariatu burmistrza, pod którym należy umawiać spotkania: 32 265 10 02. Powyższe informacje o lokalizacji wydziałów będą znajdowały się na tablicach ogłoszeniowych przy drzwiach wejściowych do budynków. Godziny urzędowania wszystkich wydziałów i służb pozostają bez zmian.   Więcej szczegółowych informacji na stronie internetowej miasta: www.czeladź.pl.   (s)  
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl