Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Akcja „Znicz 2015” pod hasłem „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

dodane 30.10.2015
[Region] Dzisiaj rusza coroczna ogólnopolska akcja „Znicz”. W najbliższych dniach nad bezpieczeństwem podróżujących będzie czuwać kilka tysięcy mundurowych, którzy w ramach kontroli drogowych sprawdzać będą m.in. trzeźwość osób kierujących pojazdami. Podobnie jak przed rokiem, podczas akcji funkcjonariusze będą zachęcać kierowców do oznakowania auta naklejką „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”. Gest ten, będący manifestem odpowiedzialnej postawy za kółkiem, uczyniło już niemal 2 200 000 polskich kierowców.   Policja, partnerująca inicjatywie „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, wręczać będzie naklejki z tym samym hasłem kierowcom, których trzeźwość zostanie potwierdzona podczas kontroli przeprowadzanych w ramach akcji „Znicz”. Organizator kampanii, Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego - Browary Polskie, przeznaczył na ten cel 300 tys. naklejek. Ich dystrybucja wśród kierowców podróżujących do nekropolii to kontynuacja działań prowadzonych już kolejny rok w ścisłej współpracy z Komendą Główną Policji. – Połączenie wzmożonych kontroli z nagradzaniem odpowiedzialnych postaw stwarza szansę na skuteczniejszą promocję trzeźwości wśród kierowców, bez której, zwłaszcza w okresach nasilonego ruchu związanego ze świątecznymi wyjazdami, niemożliwe jest zachowanie bezpieczeństwa na drogach – mówi mł. insp. Anna Kuźnia, zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji.   Pomimo malejącej liczby wypadków drogowych spowodowanych przez nietrzeźwych kierowców, problem wciąż istnieje. Eksperci do spraw bezpieczeństwa ruchu drogowego wskazują, iż jednym z głównych czynników wpływających na to, że wciąż wiele osób decyduje się na prowadzenie pojazdu pod wpływem alkoholu, jest przyzwolenie społeczne na takie zachowanie.   – W tegorocznej edycji kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” pragniemy zwrócić uwagę społeczeństwa na fakt, że za bezpieczeństwo na drodze odpowiadają nie tylko kierowcy. Bardzo wiele zależy od postawy osób bliskich i pasażerów, którzy pozwalając osobie nietrzeźwej wsiąść za kierownicę, stają się współodpowiedzialni za zagrożenie, jakie stwarza pijany kierowca – mówi Danuta Gut, dyrektor Biura Zarządu Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego w Polsce - Browary Polskie. – O tej współodpowiedzialności przypominają naklejki ze znakiem przekreślonych kluczyków dystrybuowane w ramach kampanii. Widniejące na nich hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” jest wyrazem troski o bezpieczeństwo nie tylko osób kierujących pojazdami, ale także pasażerów oraz innych użytkowników dróg – dodaje dyrektor Gut.   Dzięki dotychczasowej współpracy z Policją oraz licznym gronem partnerów reprezentujących zarówno sektor publiczny, jak i prywatny, naklejki trafiły w ręce blisko 2 200 000 kierowców, którzy umieszczając je na tylnej szybie samochodu, otwarcie wyrazili swój sprzeciw wobec jazdy „na podwójnym gazie”.   (s)    

Kwesta na będzińskich cmentarzach

dodane 30.10.2015

Szansa na nagrody dla szkół

dodane 30.10.2015
[Region] Ponad 200 zestawów nagród, w tym najnowocześniejszy sprzęt multimedialny, czeka na szkoły podstawowe i gimnazjalne, które wezmą udział w wyjątkowej zabawie, poszerzając jednocześnie wiedzę swoich uczniów o zdrowym odżywianiu. Na zgłoszenia do konkursu Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” organizator czeka tylko do 23 listopada. Jak mleko trafia do kartonów i co to jest glutaminian sodu? Blisko 4000 uczniów z całej Polski, którzy biorą udział w konkursie Tesco dla Szkół, już to wie. Duża dawka praktycznej wiedzy, a do tego setki nagród, czeka także na uczniów ze szkół naszego regionu. Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu” przeprowadzonego na zlecenie programu Tesco dla Szkół, polskie dzieci mają znikomą wiedzę o żywności, nie rozpoznają zdrowego jedzenia, niewiele wiedzą o jego składzie i pochodzeniu Prawie połowa dzieci z województwa śląskiego uważało, że po zmianach w przepisach dotyczących asortymentu w sklepikach, 1 września nadal będzie można kupić drożdżówki, podobnie 46 % sądziło, że znajdzie tam słodki napój. Jak zmienić nawyki żywieniowe naszych dzieci? Usunięcie „śmieciowego jedzenia” ze szkół to tylko jedna strona medalu. Warto zadbać o motywację dzieci, poszerzenie ich wiedzy, a także – wprowadzenie wśród nich mody na mądre wybory żywieniowe. Wyjątkową pomoc dla wszystkich szkół oferuje program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. Co jest jego siłą? Praktyczne podejście do tematu zdrowego odżywiania. Uczniowie zamiast czytać i uczyć się na pamięć informacji o żywności, będą mogli wszystkiego sami doświadczyć – upiec chleb na bazie zakwasu własnej produkcji, odwiedzić lokalnych producentów, by dowiedzieć się, jak powstaje mleko czy wreszcie uczyć się mądrych wyborów przy sklepowej półce dzięki czytaniu i rozumieniu etykiet. Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to pierwszy w Polsce program edukacyjny w całości oparty na fabule, w którym uczniowie poczują się jak bohaterowie gry. Ich misją będzie… uratowanie świata. Ich przewodnikami będą bohaterowie fabuły, ale także sami nauczyciele, którzy dzięki zestawom materiałów dydaktycznych do przeprowadzenia lekcji wprowadzą uczniów w niezwykły świat fabuły programu. Ponad 200 nauczycieli, którzy już uczestniczą w programie, potwierdza atrakcyjność tej metody. – Pomysł okazał się bardzo ciekawy. Zwłaszcza że do działania motywował nas znany youtuber JDabrowsky. Zainspirowani filmikami i prezentacjami postanowiliśmy przygotować plakat. Zadanie było łatwe, bo organizatorzy konkursu dostarczyli nam pakiet niezbędnej wiedzy – mówi Agnieszka Zaręba-Furgol, nauczycielka ze Szkoły Podstawowej nr 23 z Sosnowca.   Pierwszą szansę na nagrody w programie będą miały szkoły, które przyślą zgłoszenia do konkursu reklam społecznych do 23 listopada. Będą one walczyć o 22 nowoczesne nagrody multimedialne. Natomiast pula nagród licząca ponad 200 zestawów czeka w całym konkursie, w którym można bawić się i walczyć o nagrody aż do 15 kwietnia 2016 roku. Aby zgłosić szkołę do konkursu, nauczyciel musi zarejestrować się na stronie www.tescodlaszkol.pl i założyć zespół dla swoich uczniów. W konkursie mogą brać udział wszystkie szkoły podstawowe i gimnazjalne, w tym szkoły specjalne. Program wpisuje się w podstawy programowe kilku przedmiotów (w zależności od wybranych zadań). Ponadto uczniowie gimnazjów mogą w jego ramach zrealizować Projekt Gimnazjalny.   (s)

Ruszyła Akademia Młodszego Asystenta Muzealnego

dodane 29.10.2015
[Będzin] Projekt edukacyjny pt. Akademia Młodszego Asystenta Muzealnego, PRZESZŁOŚĆ PRZYSZŁOŚCI został zainaugurowany w Pałacu Mieroszewskich w miniony poniedziałek 26 października. Słuchaczami pierwszych zajęć byli uczniowie IV i V klasy Szkoły Podstawowej nr 3 w Będzinie, którzy przybyli do muzeum pod opieką pedagoga Agaty Dworniczak. Druga grupa młodych studentów to uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 6 w Będzinie, którzy rozpoczną zajęcia 30 października. Młodzi studenci zaraz na początku spotkania odebrali indeksy z rąk dyrektor Muzeum Zagłębia w Będzinie, Wioletty Mikuły, po czym wysłuchali wykładu, którego tematem było m. in. pierwsze muzeum narodowe na ziemiach polskich – Świątynia Sybilli, założone przez księżną Izabellę Czartoryską z Flemmingów. Wykład poparty prezentacją multimedialną przeprowadziła koordynatorka projektu Małgorzata Hałasik z Działu Sztuki Muzeum. – W czasie prelekcji młodzi studenci chętnie zaangażowali się w dyskusję. Jednak największą aktywność wykazali podczas części warsztatowej, w trakcie której każdy z uczestników wykreował własne muzeum i profesjonalnie opisał wybrany przez siebie zabytek w tzw. „Karcie Obiektu” – chwali uczestników projektu Małgorzata Hałasik. Spotkania uczestników AMAM będą się odbywać raz w miesiącu przez cały rok szkolny 2015/2016. Projekt edukacyjny Akademia Młodszego Asystenta Muzealnego, PRZESZŁOŚĆ PRZYSZŁOŚCI objął honorowym patronatem Marszałek Województwa Śląskiego. (s) foto: Bartosz Gawlik  

Brzmienie z Jamajki w Muzie

dodane 28.10.2015
[Sosnowiec] Jafia to ikona polskiej sceny reggae. Zespół istniejący od ponad 20 lat koncertował w Polsce, Holandii, Niemczech, Francji i Belgii. Nagrywał z najlepszymi i u najlepszych. Już 30 października Jafa wystąpi w sosnowieckiej Muzie. Zespół Jafia powstał w Pile w 1994 roku. Przez 20 lat działał pod nazwą Jafia Namuel, co z hebrajskiego oznaczało Wspaniały Dzień Boga. Zespół od zawsze podkreślał jak wielkie znaczenie dla ich muzyki ma duchowa sfera życia człowieka. Główny nurt ich twórczości to roots reggae, czyli rdzenna muzyka wywodząca się z Jamajki. Jedną z ciekawostek z życia zespołu było nagranie płyty w bardzo szczególnym dla fanów muzyki reggae miejscu. W roku 2008 wokalista Dawid Portasz wyjechał na Jamajkę w poszukiwaniu inspiracji u źródła narodzin tego gatunku muzycznego. Tam w legendarnym studiu Tuff Gong tworzył kolejne kawałki. Pierwotnie studio nagraniowe mieściło się w domu Boba Merlaya, gdzie obecnie znajduje się muzeum jego pamięci. – To dla nas niesamowite wyróżnienie gościć artystów takiego formatu jak zespół Jafia, który koncertował w miastach całej Europy – mówi Rafał Rybak, specjalista ds. promocji w Miejskim Klubie im. Jana Kiepury. – Jest to duże wydarzenie dla fanów zespołu, gdyż jest to trasa koncertowa promująca najnowszy i jedocześnie „debiutancki” album zespołu Jafia. Wcześniej zespół koncertował i nagrywał jako Jafia Namuel – przypomina Rybak. Ich najnowszy album Ka Ra Va Na łączy muzykę reggae wraz z nowoczesnym brzmieniem, a hipnotyzujący głos Portasza wprost uwodzi. Można śmiało powiedzieć, że wokal jest „pierwszymi skrzypcami” tego zespołu. – Warto wybrać się 30 października do Sali Widowiskowo – Koncertowej Muza, aby poznać jak wielki wpływ na muzykę mają inne kultury, skąd wywodzi się reggae i jak brzmi w wykonaniu zespołu Jafia – zachęca Barbara Michalska, specjalista ds. Public Relations w Miejskim Klubie im. Jana Kiepury w Sosnowcu. Bilety są już do nabycia w cenie 15 i 20 zł.   (s)
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl