Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Niemcy – bohater kolejnego tygodnia Anielskiego Lata

dodane 30.07.2018
[Sosnowiec] Dom Aniołów Stróżów zaprasza na kolejny tydzień Anielskiego Lata. Od 30 lipca do 3 sierpnia bohaterem będą Niemcy. Coroczna inicjatywa stowarzyszenia w tym roku przebiega pod hasłem „Nie tylko palcem po mapie…” i odbywa się we wszystkich miejscach, gdzie działają aniołowe placówki. Wśród nich jest Sosnowiec-Juliusz. Większość zajęć jest otwarta dla wszystkich zainteresowanych dzieci.A co czeka na uczestników Tygodnia Niemieckiego? Animacje, gry sportowe, quizy związane z historią i kulturą naszych południowych sąsiadów, smakowanie i przygotowywanie niemieckich potraw i słodkości. Nie zabraknie także  warsztatów aktorskich oraz baśni braci Grimm na dużym ekranie. Tydzień tradycyjnie zakończy wyjście niespodzianka, dla najbardziej aktywnych uczestników projektu.  Przypomnijmy. „Anielskie Lato” to wakacyjna akcja dla dzieci, młodzieży i dorosłych organizowana przez Dom Aniołów Stróżów od 2010 roku. Tegoroczna edycja, odbywająca się pod hasłem „Nie tylko palcem po mapie”, to dwa miesiące wypełnione po brzegi zajęciami z różnych dziedzin (od sportów, przez zajęcia kulinarne, edukacyjne, a na wycieczkach i wyjazdach w ciekawe miejsca oraz piknikach dla społeczności lokalnej kończąc), dzięki którym żadne dziecko – nawet to pozostające w domu – nie  będzie się nudzić. Akcję „Anielsko lato” wspierają firma BPSC, a także samorządy Katowic, Chorzowa oraz Sosnowca. Zajęcia odbywają się w wybranych godzinach i są otwarte. Na wycieczki i wyjścia obowiązują wcześniejsze zapisy. Więcej informacji na stronie anioly24.pl. (s)

Metropolia: Autobus na lotnisko. KZK GOP ogłosił przetarg

dodane 30.07.2018
[Region, Sosnowiec, Będzin] AP1, AP2, AP3 i AP4 – takie oznaczenie będą miały metropolitalne linie lotniskowe, łączące główne miasta Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii z Międzynarodowym Portem Lotniczym Katowice Airport w Pyrzowicach. KZK GOP, który będzie technicznie obsługiwał i realizował te połączenia, ogłosił przetarg w tej sprawie. Postępowanie potrwa ok. trzech miesięcy, a autobusy – według przedstawionych założeń – mają wyjechać w trasę w czwartym kwartale tego roku.   – Szeroko analizowaliśmy różne warianty połączeń lotniskowych oraz opinie i sugestie, które zostały zgłoszone po przedstawieniu wstępnych założeń przebiegu tych linii – mówi Grzegorz Kwitek, członek zarządu Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, który odpowiada za sprawy związane z transportem. – Dlatego też zdecydowaliśmy się na wprowadzenie kilku modyfikacji w trasach ich przejazdu. Jedną z nich jest decyzja o uruchomieniu bezpośredniego połączenia kursującego pomiędzy Katowicami a lotniskiem. Szacunkowy czas przejazdu tej linii wyniesie od ok. 45 do 50 minut – wyjaśnia.   Przetarg, którego celem jest wyłonienie operatora czterech metropolitalnych linii lotniskowych, został ogłoszony przez KZK GOP. Przypomnijmy, że to właśnie ten związek – na mocy zawartego porozumienia z Metropolią – będzie odpowiadał za techniczną realizację i obsługę tych połączeń. Wynika to z faktu, że KZK GOP posiada profesjonalne służby do zlecania, kontrolowania, nadzorowania świadczonych usług oraz egzekwowania należności z tytułu nakładanych kar. Poza tym, gdy Metropolia przejmie już zadania i obowiązki organizatora transportu zbiorowego na swoim obszarze, wówczas zadanie to wraz ze służbami odpowiedzialnymi za jego realizację, wróci bezpośrednio do GZM.   W przyjętym dokumencie określone zostały planowane trasy tych połączeń. Nowością jest zmiana lokalizacji przystanków w Zabrzu, Bytomiu i Piekarach Śląskich oraz dodatkowy przystanek w Będzinie na trasie przejazdu linii jadącej przez Katowice i Sosnowiec. Gliwice Plac Piastów – Zabrze Multikino – Bytom Karb – Piekary Śląskie Szarlej Kaufland – Pyrzowice Port Lotniczy (szacowany czas przejazdu: 64-76 min) Katowice Dworzec – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Będzin Stadion – Pyrzowice Port Lotniczy (szacowany czas przejazdu: 54-65 min) Katowice Dworzec – Pyrzowice Port Lotniczy (szacowany czas przejazdu: 45-50 min) Tychy Dworzec PKP – Katowice Giszowiec Osiedle – Katowice Dworzec (szacowany czas przejazdu: 31-32 min) + Katowice Dworzec – Pyrzowice Port Lotniczy (45-50 min) lub Katowice Dworzec – Katowice Sokolska – Katowice Strefa Kultury – Sosnowiec Dworzec PKP – Będzin Stadion – Pyrzowice Port Lotniczy (szacowany czas przejazdu: 54-65 min) Przyjęte rozwiązania zakładają uruchomienie połączeń komunikacją publiczną z głównych miast podregionów metropolii do Portu Lotniczego w Pyrzowicach.   – Przystanki obsługiwane przez poszczególne linie zostały ustalone w taki sposób, aby pasażerom z miast, które nie posiadają bezpośredniego połączenia z lotniskiem, stworzyć możliwość przesiadki. Takie rozwiązanie zdecydowanie rozszerza obecną ofertę przewozową – zaznacza Lucjan Dec, dyrektor Departamentu Komunikacji i Transportu. W przypadku linii tyskiej, ma być ona uzupełnieniem połączeń kolejowych z Katowicami. W ciągu dnia będzie bowiem wykorzystane bardzo dogodne i szybkie połączenie kolejowe Tychów z Katowicami.  Autobus nie jest w stanie tej trasy pokonać szybciej niż właśnie pociąg. Ponadto ze zlokalizowanego na dworcu PKP w Katowicach przystanku linii lotniskowej, autobusy będą odjeżdżać co pół godziny, umożliwiając tym samym pasażerom sprawną przesiadkę. Z kolei nocą, gdy pociągi nie będą kursować, w trasę wyjadą autobusy. Prace trwają również nad ustaleniem założeń taryfowych. Według szacunków cena biletu miałaby wynieść kilkanaście złotych. Metropolia pracuje nad tym by jego cena odpowiadała aktualnemu biletowi całodobowemu i wyniosła 14 zł. Koszt funkcjonowania tych linii, które będą finansowane z budżetu GZM, oszacowano na 2 mln zł w 2018 roku, natomiast w 2019 roku – 10 mln zł. Ze względu na procedury związane z przeprowadzeniem przetargu, który może potrwać około trzech miesięcy, metropolitalne linie lotniskowe zostaną uruchomione w czwartym kwartale tego roku. (s)  

Każdy może napisać historię Tour de Pologne

dodane 26.07.2018
[Region, Jaworzno] Do startu 75. Tour de Pologne – Narodowego Wyścigu Niepodległości, zostało już tylko kilka dni. Impreza rozpocznie się 4 sierpnia w Krakowie, a skończy 10 sierpnia w Bukowinie Tatrzańskiej. Na polskich szosach o zwycięstwo rywalizować będą nie tylko najlepsi kolarze świata. Po raz kolejny w trakcie wyścigu będzie trwał wyjątkowy konkurs „Najpiękniejsze Miasto Tour de Pologne”!   Chodzi o to, aby podziękować mieszkańcom za znakomity sposób kibicowania i tworzenie przyjaznej atmosfery, a także władzom miast za wkład w organizację wyścigu.   Konkurs na najpiękniejsze miasta wyścigu jest podzielony na trzy kategorie – miasto startowe, miasto mety i miasto premii. Specjalna kapituła oceni zgłoszenia i wybierze zwycięzcę. Kto może wygrać? Każde miasto, które w najbardziej pomysłowy i entuzjastyczny sposób powita przejeżdżających kolarzy. Pod uwagę będzie brana kreatywność i oryginalność dekoracji. Dekoracje miast, miejscowości, miejsc, krajobrazów, witryn sklepowych itp. (oraz przebrania kibiców) powinny zawierać elementy narodowe (na przykład godło, flaga – także w formie nawiązania) oraz elementy rowerowe. Urzędy Miast zainteresowane wzięciem udziału w konkursie powinny wysłać pisemną deklarację na adres: ewa.rybarczyk@langteam.com.pl do dnia 1 sierpnia br. Nagrodami są specjalne puchary multimedialne, które zostały ręcznie wykonane przez Bartłomieja Kolbusza z Bukowiny Tatrzańskiej. Zostały one stworzone m.in. z oryginalnych części rowerowych. Każdy ma wbudowany komputer i ekrany. – Dzięki temu, kiedy puchar będzie przechodził z miasta do miasta, pojawią się w nim kolejne historie – mówi twórca trofeum.   W tym roku jest szansa na zapisanie się w nich dla kolejnych miast!   (s)  

Konkurs na logotyp Metropolii. Znamy pięciu najlepszych autorów

dodane 25.07.2018
[Region] Różnorodność, doświadczenie, świeżość i nowoczesność. To najważniejsza kryteria, według których ocenione zostały prace, biorące udział w konkursie na stworzenie projektu logotypu dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. We wtorek 24 lipca wybrano pięciu autorów, którzy zakwalifikowali się do drugiego etapu. Rozstrzygnięcie konkursu pod koniec sierpnia. Ponad 140 portfolio z kraju oraz z zagranicy zostało nadesłanych do konkursu na opracowanie projektu logotypu dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. We wtorek 24 lipca komisja konkursowa wybrała pięć najlepszych zgłoszeń, których autorzy zostali zakwalifikowali do drugiego etapu konkursu. Finalistami zostali: Zofia Konarska PARA-BUCH, Walk with David, Wojciech Janicki, zespół wespół oraz Atelier Szewski Paweł Miszewski. Każdy z nich otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję opracowania księgi znaku dla Metropolii. – Chciałbym bardzo podziękować wszystkim osobom, które przysłały swoje portfolio i wzięły udział w naszym konkursie oraz pogratulować tym, którzy zakwalifikowali się do drugiego etapu  – mówi Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM. – Muszę przyznać, że decyzja o wyborze pięciu najlepszych zgłoszeń nie była łatwa. Jednak na początku posiedzenia komisji konkursowej określiliśmy sobie kilka najważniejszych kryteriów, według których chcieliśmy zrecenzować otrzymane prace. Zależało nam na tym, aby grono finalistów było jak najbardziej różnorodne – zaznacza.   – Naszym celem było wyłonienie zróżnicowanej piątki finalistów o odmiennym podejściu do projektowania, dające szansę zarówno firmom mającym doświadczenie w pracy z dużymi inwestorami, jak i bardziej autorskim pracowniom i projektantom – podkreśla Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu, jeden z członków komisji konkursowej. – Interesowało nas zderzenie ze sobą dwóch dynamik projektowych: świetnych rzemieślników z długim doświadczeniem zawodowym, jak i projektantów poszukujących nowych, świeżych form wyrazu – dodaje.   – Zwracałam uwagę na kilka kwestii, jak doświadczenie, warsztat projektowy, kreatywność i umiejętność tworzenia syntetycznego, przekonywującego obrazu czy też operowanie symbolem i metaforą. Równie ważne w projektowaniu jest zaangażowanie, a także lekkość i trafność propozycji – mówi z kolei dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, która również recenzowała nadesłane zgłoszenia. – Postawiliśmy na różnorodność doświadczeń, stylów i podejścia. To powinno zaowocować ciekawymi projektami – ocenia.   Teraz przed finalistami największe wyzwanie, czyli opracowanie już projektów dedykowanych dla GZM. Będą mieć na to miesiąc, zaś rozstrzygnięcia konkursu spodziewamy się pod koniec sierpnia. W regulaminie konkursu znalazły się wskazówki, którymi projektanci powinni się kierować pracując nad logotypem dla GZM. Jedną z nich jest to, aby przedstawiony projekt zrywał z wciąż funkcjonującymi stereotypami i pokazywał potencjał Metropolii. Logo powinno być również świeże, proste, eleganckie i funkcjonalne – tak, by można było je prezentować zarówno podczas imprez lokalnych, jak i na największych światowych wydarzeniach biznesowych. (s)

Letnie orzeźwienie sposobem na promocję wody z Dąbrowskich Wodociągów

dodane 24.07.2018
[Dąbrowa Górnicza] Dąbrowskie Wodociągi znalazły idealny, darmowy sposób na to, jak ochłodzić organizm i w wysokich temperaturach nie dopuścić do jego odwodnienia. To już trzecie lato, kiedy na miejskiej plaży przy zbiorniku Pogoria 3, mieszkańcy częstowani są orzeźwiającą wodą prosto z kranu. Ponadto w kilku punktach miasta mogą oni skorzystać z kurtyn wodnych. Akcja cieszy się ogromnym zainteresowaniem, w upalne dni, każdego roku, rozdawanych jest kilka tysięcy kubków wody. Na lato najlepsza jest czysta woda, bez dodatków chemicznych i gazu. Nie ma kalorii,  gasi pragnienie i do dobrze działa na nasz organizm. Jest też zdrowa jeśli zawiera w sobie niezbędne człowiekowi minerały: magnez, wapń, sód i potas. Dokładnie taka serwowana jest z dystrybutorów Dąbrowskich Wodociągów, które zlokalizowane są na plaży przy popularnym zbiorniku Pogoria 3 (przy Centrum Sportów Letnich i Wodnych) w Dąbrowie Górniczej. Co ważne, woda dostępna jest dla wszystkich mieszkańców całkowicie za darmo od 10 do 18 w każdy ciepły dzień lata, kiedy temperatura przekracza 20 stopni Celsjusza. Organizatorzy nie zapomnieli o psach, z myślą o nich obok dystrybutorów znajduje się miska z wodą. Orzeźwiająca woda serwowana na stoisku Dąbrowskich Wodociągów, to dokładnie ta sama woda, która na co dzień płynie w kranach mieszkańców Dąbrowy Górniczej. Akcja jest częścią kampanii „Piję wodę z kranu”, w ramach której Dąbrowskie Wodociągi przekonują, że woda z sieci jest smaczna, zdrowa i bezpieczna. Kurtyny wodne zlokalizowane są w trzech miejscach: na Placu Wolności przy Pałacu Kultury Zagłębia, przy wejściu do Parku Hallera oraz na Placu Bema (7 dni w tygodniu). Dąbrowskie Wodociągi zainstalowały też zraszacze ogrodowe na trzech osiedlach: Manhattan (rejon ul. Piłsudskiego 22), Kasprzaka (Plac Hutnika) oraz na osiedlu Morcinka (przy placu zabaw). Według badań Polacy niechętnie spożywają zwykłą wodę. Tylko 28% wszystkich spożywanych przez nas płynów to czysta woda. Specjaliści przypominają, że woda powinna stanowić od 60 do 80% wypijanych płynów. Podczas upałów, nasz organizm potrzebuje jej nawet dwukrotnie więcej, średnio 4-5 litrów dziennie. Dlatego należy pamiętać, by pić wodę regularnie. Warto również zmienić nawyki i zacząć pić wodę z kranu, która, jak przekonują specjaliści, jest zdrowa i dużo tańsza, niż woda butelkowana. Woda Dąbrowskich Wodociągów pochodzi w ponad 80% procentach z ujęć głębinowych z obszaru jurajskiego, bogatego w składniki mineralne, wśród nich wapń i magnez. Każdego miesiąca wykonywanych jest ok. 1300 analiz mikrobiologicznych, organoleptycznych i  fizykochemicznych. Jakość wody monitorowana jest również przez sanepid. Wyniki badań jednoznacznie potwierdzają, że dąbrowska woda spełnia wymagania rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia i niczym nie ustępuje wodzie, która płynie w kranach w Austrii, Niemczech, Francji czy Szwecji. Co więcej, podlega dokładnie tym samym normom Unii Europejskiej.   (s)

Polski tydzień z „Anielskim Latem”

dodane 20.07.2018
[Sosnowiec] Polska to kolejny kraj, który stanie się bohaterem akcji „Anielskie Lato”. Coroczna inicjatywa Domu Aniołów Stróżów w tym roku przebiega pod hasłem „Nie tylko palcem po mapie…”. Od 23 do 27 lipca uczestnicy wydarzeń będą mieli okazję poznawać oraz bawić się wokół tematów związanych z naszą ojczyzną.Zabawy znane z podwórek i dzieciństwa tych starszych już dziś, gry sportowe, quizy związane z Polską, bractwo rycerskie czy w końcu rodzima kuchnia. A dla najbardziej aktywnych piątkowe wyjście niespodzianka. Te m.in. atrakcje znalazły się w programie kolejnego tygodnia Anielskiego Lata. Przypomnijmy. „Anielskie Lato” to wakacyjna akcja dla dzieci, młodzieży i dorosłych organizowana przez Dom Aniołów Stróżów od 2010 roku. Tegoroczna edycja, odbywająca się pod hasłem „Nie tylko palcem po mapie” to dwa miesiące wypełnione po brzegi zajęciami z różnych dziedzin, od sportów, przez zajęcia kulinarne, edukacyjne, a na wycieczkach i wyjazdach w ciekawe miejsca oraz piknikach dla społeczności lokalnej kończąc, dzięki którym żadne dziecko – nawet to pozostające w domu – nie będzie się nudzić. W tym roku wakacyjną akcją zostały objęte dzieci zarówno z Katowic-Załęża, jak i z Chorzowa- Batorego, Chorzowa-Centrum oraz z Sosnowca-Juliusza, gdzie Dom Aniołów Strożów prowadzi placówki wsparcia dziennego. Akcję „Anielsko lato” wspierają firma BPSC, a także samorządy Katowic, Chorzowa oraz Sosnowca. Zajęcia odbywają się w wybranych godzinach i są otwarte. Na wycieczki i wyjścia obowiązują wcześniejsze zapisy. Więcej informacji na stronie anioly24.pl. Jakub Marcjasz
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl