Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: W Zagłębiu

Finał olimpiady wiedzy o ubezpieczeniach społecznych bez zagłębiowskich uczniów

dodane 15.03.2017
[Region] W gronie półfinalistów olimpiady wiedzy o ubezpieczeniach społecznych, realizowanej pod nazwą „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych” brakło reprezentantów zagłębiowskich szkół. Województwo śląskie w zmaganiach krajowych olimpiady wiedzy w tym zakresie będą reprezentować uczennice Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Rudzie Śląskiej: Oliwia Owczarek, Anna Iwanowska oraz Agata Mateja. Zwycięska drużyna we wtorkowych, śląskich zmaganiach, które odbyły się w siedzibie Oddziału ZUS w Chorzowie, zdobyła 24 punkty (na 25 możliwych) i w ten sposób zakwalifikowała się do finału olimpiady, który odbędzie się 26 kwietnia br. w Centrali ZUS w Warszawie. Dziewczęta z rudzkiego Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 trzema punktami pokonały reprezentację Technikum Ekonomicznego w Zespole Szkół Ekonomicznych im. O. Langego w Chorzowie, która co prawda w nieco innym składzie osobowym, ale zwyciężyła w półfinale konkursu organizowanego w województwie śląskim w 2015 roku. Także 21 punktów w tegorocznej rywalizacji i tym samym III miejsce zajęła reprezentacja Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich im. W. Reymonta w Wiśle. W tym przypadku, o zajęciu II i III miejsca zadecydował krótszy czas oddania wypełnionego testu. Poziom wiedzy uczestników był bardzo wysoki, mimo niełatwej tematyki konkursu. Zwycięskie drużyny, podobnie jak w ubiegłych latach, otrzymały nagrody rzeczowe i pamiątkowe dyplomy. Warto przypomnieć, że do pierwszego etapu olimpiady zgłosiła się na terenie województwa śląskiego największa liczba uczniów, ponad 4 tysiące, co oznacza, że z roku na rok rośnie liczba chętnych, którzy chcą wziąć udział w tymże projekcie edukacyjnym (w poprzednim roku do udziału w konkursie zgłosiło się 79 szkół z terenu województwa śląskiego). Do drugiego etapu zakwalifikowało się 20 trzyosobowych zespołów, które reprezentowały placówki oświatowe z całego województwa śląskiego. W tegorocznej edycji udział wzięło ponad 24,5 tysiąca uczniów szkół ponadgimnazjalnych z całego kraju, w ubiegłym roku było ich 19 tysięcy. Tak jak w poprzednim roku, drużynom kibicowali nauczyciele i opiekunowie, którzy przygotowywali ich do konkursu oraz dyrektorzy i pracownicy stanowisk ds. edukacji i komunikacji wszystkich oddziałów ZUS z w województwie śląskim. Aby wziąć udział w olimpiadzie i przyswoić tak rozległą i przydatną wiedzę z zakresu ubezpieczeń społecznych, uczniowie zrealizowali program 4 lekcji, których treść została przygotowana przez metodyków nauczania, a ich program odpowiada podstawie programowej z zakresu „Wiedzy o społeczeństwie” oraz „Podstaw przedsiębiorczości”. Niewątpliwym sukcesem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych jest nie tylko to, że konkurs spotkał się z tak dużym zainteresowaniem ze strony młodzieży i placówek oświatowych, ale także fakt, iż zdobyta wiedza, jak twierdzi młodzież uczestnicząca w rywalizacji, okaże się przydatna ich rodzinom i otoczeniu, bowiem pełnią oni teraz w swoim środowisku rolę ekspertów z tematyki ubezpieczeń społecznych. Założeniem projektu było także to, by młodzi ludzie w nim uczestniczący zdobyli nie tylko wiedzę teoretyczną, ale także umiejętności użyteczne na zmiennym rynku pracy, np. jak zgłosić się do ZUS jako przedsiębiorca, jak zgłosić pracowników czy rozliczyć składki za pomocą pierwszego kompleksowego e-urzędu w Polsce-Platformy Usług Elektronicznych ZUS. Trzymamy kciuki za żeńską reprezentację ze Śląska w finałowych zmaganiach, które odbędą się w Warszawie.   Aldona Węgrzynowicz regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie śląskim  

Dyrektorzy chcą wiedzieć, jak promować swoje szkoły

dodane 14.03.2017
[Sosnowiec] Ponad stu dyrektorów placówek oświatowych wzięło udział w kolejnej konferencji z cyklu „Dyrektor liderem…”. Tym razem spotkanie, które odbyło się 13 marca w Wyższej Szkole Humanitas poświęcone zostało zagadnieniom marketingu i promocji placówki oświatowej, zwłaszcza w sytuacji zmiany dotykającej obecnie szkolnictwo w Polsce. Wśród prelegentów nie zabrakło doświadczonych ekspertów i praktyków w swoich dziedzinach. Konferencja była także okazją do przyjęcia nowych członków w poczet Sieci Współpracy Edukacyjnej – inicjatywy WSH zrzeszającej szkoły z całego województwa śląskiego.   Konferencja „Dyrektor liderem marketingu. Budowanie wizerunku placówki oświatowej w sytuacji zmiany”, to, jak podkreślił otwierając wydarzenie rektor Wyższej Szkoły Humanitas, prof. Michał Kaczmarczyk, odpowiedź na obecną sytuację w polskim szkolnictwie i związane z nią wyzwania, jakie czekają na dyrektorów szkół. – Rozmawialiśmy z państwem już o wielu tematach związanych z zarządzaniem placówkami oświatowymi. Dziś trudno wyobrazić sobie ważniejszy, niż ten dotyczący marketingu. Zwłaszcza, że słowo „zmiana” odmieniają dziś państwo przez wszystkie przypadki. Marketing to kwestia priorytetowa, również z perspektywy gmin, które rywalizują ze sobą uznając oświatę za jeden z atrybutów wizerunkowych – podkreślił rektor Wyższej Szkoły Humanitas, który, jako medioznawca oraz specjalista w zakresie komunikacji i marketingu, był również jednym z prelegentów. W auli Wyższej Szkoły Humanitas zgromadziło się ponad 100 dyrektorów z całego województwa śląskiego, a także naczelnicy wydziałów edukacji miast i gmin. Dzięki prelekcjom zaproszonych specjalistów, zostali wyposażeni w niezbędną wiedzę i praktyczne wskazówki dotyczące marketingu i promocji swoich placówek. Świetnym wstępem do poruszanej tematyki było wystąpienie Olgi Borgieł, która zjawisko zmiany, a także związane z nim plusy i minusy rozłożyła na czynniki pierwsze, dając słuchaczom wskazówki, jak z oporu wobec przemian uczynić coś pozytywnego. Postrzeganie placówki oświatowej w dużej mierze zależy również od jej relacji ze środowiskiem lokalnym. Jak je wykorzystać radził prof. nadzw. dr hab. Krzysztof Gajdka, ekspert w dziedzinie promocji jednostek samorządu lokalnego. Z kolei prof. Michał Kaczmarczyk przybliżył słuchaczom w jaki sposób wykorzystywać do promocji swojej szkoły relacje z mediami. Zwłaszcza zaś z tymi lokalnymi, bo, jak zaznaczył, to one w największym stopniu docierają do rodziców i uczniów, a więc osób potencjalnie zainteresowanych ofertą konkretnej szkoły. Część plenarną zakończyło wystąpienie dra Krystiana Dudka, pełnomocnika kanclerza WSH ds. PR, dyrektora Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej WSH i prezesa Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Poruszył on istotne zagadnienia z zakresu komunikacji wewnętrznej oraz technik motywacyjnych w obrębie placówek oświatowych.   – Komunikacja wewnętrzna, motywacja i działania public relations to system naczyń połączonych. Budowanie wizerunku jednostki oświaty zaczyna się właśnie od wewnętrznych relacji pomiędzy jej pracownikami i ich przekonania o prezentowanych wartościach. Każdy pracownik szkoły jest bowiem jej ambasadorem – mówił dr Dudek. W trakcie konferencji poszerzono także Sieć Współpracy Edukacyjnej, do której przystąpiło kolejnych 13 szkół z terenu województwa śląskiego. Nie zabrakło także tradycyjnej muzycznej niespodzianki w postaci występu utalentowanego artysty młodego pokolenia, Krzysztofa Knapczyka, znanego m.in. z nowatorskich projektów artystycznych, jak „Opera na ulicy”, czy jednej z głównych ról w musicalu „Karol”. Zwieńczeniem konferencji był konkurs wizytówkowy, w którym do wygrania był m.in. voucher edukacyjny o wartości 2000 zł na dowolne studia podyplomowe w WSH, a także vouchery i upominki od partnerów uczelni. (s)

W gronie liderów bezrobocia

dodane 10.03.2017
[Sosnowiec] Sosnowiec, obok Bytomia i Częstochowy, znalazł się w 2016 roku w gronie miast o największej liczbie bezrobotnych. W całym regionie wynosiła ona 119 981 osób. Czy Sosnowiec jest przyjaznym miastem dla osób poszukujących zatrudnienia? Jak wypada w tej kwestii na tle pozostałych miejscowości? Jeżeli spojrzymy na dane sprzed ponad roku, okaże się, że w styczniu 2016 stopa bezrobocia w Sosnowcu wynosiła 11,7 proc., co stanowiło wartość o półtora punktu procentowego wyższą, aniżeli ten sam wskaźnik dla całego kraju. Czy w ciągu roku coś się zmieniło? Zdecydowanie tak – i to na lepsze! Jak wynika z danych Powiatowego Urzędu Preacy, do grudnia 2016 poziom bezrobocia w Sosnowcu spadł do równych 10 proc. Nadal jednak pozostaje on poniżej średniej krajowej (8,3 proc.) i jest o połowę wyższy od średniej dla całego województwa Śląskiego (wynoszącej 6,6 proc.). Ponadto w porównaniu do całego województwa śląskiego to właśnie w Sosnowcu, Bytomiu i Częstochowie odnotowano największy poziom bezrobocia w regionie. Z czego to wynika? Powodów może być wiele – mała ilość nowych firm poszukujących pracowników, wolniejszy rozwój przedsiębiorstw niż w Katowicach, a co za tym idzie, równocześnie mniejsze zapotrzebowanie na nowe osoby do pracy. Teoretycznie wysoki poziom bezrobocia może oznaczać problemy z uzyskaniem dobrej pensji. Jednak z danych zebranych w 2015 roku przez firmę Sedlak & Sedlak wynika, że mediana zarobków w Sosnowcu względem mediany w całym województwie różniła się o około 65 złotych (porównując pensje brutto).   – Pracodawcy wbrew pozorom nie mają aż tak dużego pola do obniżania pensji ze względu na bardzo dobre połączenia komunikacyjne z Katowicami. Wielu, zwłaszcza młodych, mieszkańców właśnie tam szuka pracy – komentuje redakcja portalu Praca Sosnowiec. Komentatorzy zwracają również uwagę na fakt, że w przypadku wysokich kwalifikacji, różnice w zarobkach możliwych do osiągnięcia w Sosnowcu i w Katowicach są zdecydowanie większe, niż kilkadziesiąt złotych – co tym bardziej skłania młodych ludzi do poszukiwania ofert w sąsiednim mieście. Tendencja ta dotyczy w szczególności osób z wykształceniem o profilu technicznym. Posiadanie kompetencji tego typu, jak wykazał opublikowany w 2016 roku raport Regionalnych Portalów Pracy, silnie koreluje z uzyskiwaniem wynagrodzenia przekraczającego średnią. I choć w samym Sosnowcu również można znaleźć prace z takimi umiejętnościami, w Katowicach jest po prostu więcej odpowiednio dopasowanych ofert.   (s)

Śląsk vs Zagłębie – w Termalnej Bitwie Regionów wygrały dzieci!

dodane 10.03.2017
[Region, Dąbrowa Górnicza] Hanysi zdobyli Chochołów! II Termalna Bitwa Regionów dobiegała końca, ale walka mieszkańców Śląska i Zagłębia była tak wyrównana, że organizatorzy postanowili rozszerzyć grono zwycięzców. W zależności od wyników Termalnej Bitwy Regionów w kwietniu do Chochołowskich Term mieli zostać zaproszeni podopieczni Domu Dziecka „Tęcza” w Katowicach lub Fundacji Godne Życie z Dąbrowy Górniczej. Ostatecznie oba ośrodki dostaną możliwość skorzystania z gorących kąpieli i innych atrakcji Term. Termalna Bitwa Regionów to zabawa organizowana przez Chochołowskie Termy, w ramach której mieszkańcy Śląska i Zagłębia rywalizowali o zniżki dla siebie oraz o bezpłatne zaproszenia dla podopiecznych wybranych placówek. Aby włączyć się do akcji, należało odwiedzić termy w Chochołowie w okresie od 27 lutego do 5 marca. Wygrała drużyna, która w wyznaczonym terminie uzyskała wyższy procent odwiedzających w stosunku do liczby mieszkańców danego regionu. – Tym razem to drużyna Śląska zdobyła nagrodę w postaci 30% zniżki na każdą kwietniową wizytę w Chochołowskich Termach – ogłosił Marek Wnukowicz z Chochołowskich Term. – Szczegółowy skład drużyny jest dostępny na naszej stronie internetowej. Jednak oprócz zniżek, klienci term walczyli także o realizację celu charytatywnego, którym było zaproszenie wychowanków społecznych organizacji do Chochołowa. W zależności od wyników Termalnej Bitwy Regionów w kwietniu do Chochołowskich Term mieli zostać zaproszeni podopieczni Domu Dziecka „Tęcza” w Katowicach lub Fundacji Godne Życie z Dąbrowy Górniczej. Ostatecznie oba ośrodki dostaną możliwość skorzystania z gorących kąpieli i innych atrakcji Term. – Już w trakcie walki drużyn Śląska i Zagłębia doszliśmy do wniosku, że wychowankowie obu ośrodków powinni zostać nagrodzeni – zaznacza Marek Wnukowicz z Chochołowskich Term. – Chodziło nam bowiem o to, by pokazać, że pomimo zaciętej walki o jakiś cel, są sprawy, które powinny łączyć. A zdrowie i dobre samopoczucie dzieciaków to dla nas sprawa nadrzędna – podkreślił Marek Wnukowicz. W skład zwycięskiej drużyny wchodzą mieszkańcy następujących miast: Katowice, Zabrze, Gliwice, Bielsko-Biała, Bytom, Ruda Śląska, Rybnik, Tychy, Opole, Chorzów, Jastrzębie-Zdrój, Mysłowice, Siemianowice Śląskie, Kędzierzyn-Koźle, Żory, Tarnowskie Góry, Piekary Śląskie, Racibórz, Świętochłowice, Wodzisław Śląski, Pszczyna, Głubczyce, Pruszków, Pyskowice, Toszek, Strzelce Opolskie.   Chochołowskie Termy działające na pograniczu Chochołowa i Witowa zostały otwarte 1 czerwca 2016 roku. Baseny wypełnione są wodą o właściwościach leczniczych i terapeutycznych wydobywaną z głębokości blisko 3600 m z najzasobniejszego ujęcia w regionie. Łączna powierzchnia lustra ma ok. 3000 m2. Obiekt dysponuje największym saunarium na Podhalu (w tym przeszkloną sauną z widokiem na Tatry), SPA, strefą malucha i salami konferencyjnymi. Posiada także pierwszy w Polsce kryty basen pływacki wypełniony wodą termalną.   Więcej informacji o przebiegu bitwy oraz zniżkach można znaleźć na stronie internetowej www.chocholowskietermy.pl oraz na fanpage’u: facebook.com/chocholowskietermy.   (s)

Pomoc dla bezrobotnych mieszkańców Śląska

dodane 09.03.2017
[Region] Bezpłatne szkolenia, certyfikowane kursy i pośrednictwo pracy dla osób bezrobotnych czekają na uczestników nowego projektu „Czas na Zmiany” realizowanego przez Mazowiecką Grupę Szkoleniowo-Doradczą. Progam skierowany jest do bezrobotnych mieszkańców Śląska w wieku powyżej 29 lat, którzy posiadają maksymalnie średnie wykształcenie. Do projektu przyjętych zostanie 100 osób, które w trakcie jego trwania zdobędą umiejętności pozwalające im na nowo zaistnieć na rynku pracy. Głównym celem projektu jest poprawa zdolności do zatrudnienia i zwiększenie kwalifikacji zawodowych uczestników i ich ponowny powrót na rynek pracy. W celu osiągnięcia założeń projektu zaplanowano m.in. spotkania z doradcą zawodowym, szkolenia z zakresu doskonalenia kompetencji i pomoc w znalezieniu odpowiednich ofert pracy. Do pomocy w realizacji projektu zaproszono m.in. wybrane śląskie ośrodki pomocy społecznej, ośrodki interwencji kryzysowej oraz centra integracji społecznej, które pomogą w dotarciu do osób mogących wziąć w nim udział. „Czas na Zmiany” współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.   Obecnie trwa rekrutacja do udziału w projekcie. Chętni mogą zgłosić swoją kandydaturę wypełniając formularz dostępny na stronie internetowej bądź kontaktując się pod adresem: biuro@czasnazmiany.mgsd.pl. Spotkania i szkolenia odbywać się będą w Katowicach przy ul. Dyrekcyjnej 4/2 w „Strefie Dobry Start” w biurze projektu.   (s)
Wróć
Nowsze 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 Starsze

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl