Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

ARCHIWUM DZIAŁU: Radzimy - pomagamy

Preferencje dla rozpoczynających działalność

dodane 23.10.2015
[Region] Rozmowa z Anną Święchowicz, naczelnikiem wydziału ubezpieczeń i składek w Oddziale ZUS w Sosnowcu Osoby rozpoczynające prowadzenie działalności gospodarczej mogą opłacać składki na preferencyjnych zasadach. Czyli minimalna podstawa wymiaru składek wynosi 30 proc. minimalnego wynagrodzenia za pracę. W roku 2015 jest to 525 zł, tj. 1750 zł x 30 proc., czyli razem 525 zł. Czy aby skorzystać z tej ulgi, należy spełnić jakieś warunki? W okresie pierwszych 24 miesięcy kalendarzowych od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej można skorzystać z opłacania składek na preferencyjnych warunkach, jeśli: w okresie 60 miesięcy kalendarzowych przed dniem rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej nie była prowadzona inna pozarolnicza działalność oraz zainteresowany nie wykonuje i nie będzie wykonywał działalności gospodarczej na rzecz byłego pracodawcy, dla którego przed dniem rozpoczęcia działalności w bieżącym lub poprzednim roku kalendarzowym świadczył w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy czynności wchodzące w zakres prowadzonej obecnie działalności. Czyli okres preferencyjny trwa dwa lata? Tak, nic się tutaj nie zmieniło. Czy w okresie preferencyjnym należy składać dokumenty rozliczeniowe w ZUS-ie za kolejne pełne miesiące? Nie ma takiego obowiązku, gdy nic się nie zmienia w stosunku do danych wykazanych w ostatnio złożonych dokumentach rozliczeniowych (dotyczy jedynie osób opłacających składki za siebie lub osoby współpracujące). Dokument rozliczeniowy należy składać za każdy miesiąc rozliczeniowy np. w sytuacji, gdy rozliczane są składki również za pracowników czy zleceniobiorców. Natomiast rozliczając składki za więcej niż 5 osób, istnieje obowiązek przekazania dokumentów ubezpieczeniowych w formie elektronicznej. Czy osoba rozpoczynająca działalność może liczyć na pomoc ZUS-u w przypadku wątpliwości dotyczących przepisów? Oczywiście na taką pomoc może liczyć każdy przedsiębiorca. Na salach obsługi klienta są wydzielone stanowiska dla płatników składek. Natomiast raz w roku organizowany jest Tydzień Przedsiębiorcy, podczas którego dyżurują eksperci ZUS oraz innych instytucji, np. urzędów skarbowych. Przygotowane są również poradniki oraz ulotki. Odbywają się także seminaria na tematy interesujące osoby prowadzące działalność. W tym roku akcja odbywać się będzie od 23 do 27 listopada we wszystkich placówkach ZUS. Serdecznie zapraszamy. Rozmawiała: Joanna Biniecka

Internetowe targi pracy

dodane 16.10.2015
[Region] 22 października między godziną 10:00, a 16:00 na specjalnej platformie http://www.europeanjobdays.eu/en/poland2015 odbędą się targi pracy on-line, pod nazwą Europejski Dzień Pracy – Polska 2015 (European Job Day – Poland 2015). Wydarzenie adresowane jest nie tylko dla tych, którzy poszukują pracy za granicą, ale również dla obywateli UE/EOG, którzy myślą o zatrudnieniu w Polsce. W organizację przedsięwzięcia zaangażowało się pięć wojewódzkich urzędów pracy z Katowic, Krakowa, Opola, Poznania oraz Wałbrzycha. WUP w Katowicach pełni rolę koordynatora wydarzenia.   – Głównym celem przedsięwzięcia jest ułatwienie nawiązania kontaktu polskich poszukujących pracy z pracodawcami z zagranicy działającymi w następujących branżach: ICT, transport i logistyka, opieka medyczna, księgowość i finanse, branża metalowa, budownictwo, produkcja, hotelarstwo i gastronomia – wylicza Grzegorz Sikorski, dyrektor Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach zaznaczając, że wśród zarejestrowanych do tej pory wystawców nie brakuje także polskich firm, które szukają pracowników ze znajomością języków obcych.   Targi w formie on-line są odpowiedzią na aktualne trendy w poszukiwaniu zatrudnienia. Rozwój usług internetowych sprawił, że na przestrzeni ostatnich lat proces poszukiwania pracy zmienił się diametralnie. - Coraz powszechniejsze staje się poszukiwanie pracy za pośrednictwem Internetu, do którego mamy dostęp nie tylko dzięki komputerom, ale także wszelkim urządzeniom mobilnym – podkreśla Kazimierz Karolczak, członek zarządu województwa śląskiego i dodaje: - Tym cenniejsza wydaje się być idea organizacji targów pracy całkowicie on-line.   Aby wziąć udział w targach wystarczy komputer z dostępem do internetu. Zaleca się także posiadanie kamerki internetowej, mikrofonu i słuchawek, aby móc swobodnie porozmawiać z danym wystawcą podczas indywidualnych rozmów on-line. Jeśli ktoś ma kłopot z dostępem do komputera i internetu, powinien zapytać w najbliższym powiatowym urzędzie pracy (w województwach zaangażowanych w przedsięwzięcie czyli: śląskim, opolskim, dolnośląskim i wielkopolskim), czy udostępnia stoisko komputerowe w dniu wydarzenia. Pamiętać należy, że nadal działa wiele kafejek internetowych, a w niektórych bibliotekach z internetu można skorzystać za darmo.   Jak to działa? Pracodawcy z państw UE/EOG zainteresowani zatrudnieniem pracowników z Polski mają możliwość założenia konta wystawcy, który jest wirtualnym odpowiednikiem stoiska, jakie możemy spotkać podczas targów stacjonarnych. Pracodawca przygotowuje opis firmy, ma także możliwość zamieszczenia swojego logo oraz wideo na temat swojej działalności. Co najważniejsze jednak – konkretnych ofert pracy. To samo dotyczy polskich pracodawców prowadzących rekrutacje.   Osoby poszukujące zatrudnienia już dziś mogą przeglądać profile i ogłoszenia zamieszczane przez pracodawców. W celu złożenia swojej aplikacji powinny zarejestrować swoje konto (zakładka register as a visitor) załączając CV.   (s)

Poszukiwany, poszukiwana - pielęgniarki do pracy w Niemczech

dodane 02.10.2015
[Region] Dobra informacja dla pielęgniarek i pielęgniarzy poszukujących pracy. Niemiecka firma SWB Wohnstift Betriebsgesellschaft, właściciel ekskluzywnych domów opieki dla osób starszych w Schwarzwaldzie, właśnie rozpoczęła aktywną rekrutację na terenie Polski. – W tym momencie w Niemczech brakuje specjalistów, dlatego postanowiliśmy skierować naszą ofertę pracy do polskich pielęgniarek i pielęgniarzy – informuje Hubertus Seidler, dyrektor zarządzający firmą SWB Wohnstift Betriebsgesellschaft. SWB Wohnstift Betriebsgesellschaft to firma z 36-letnim doświadczeniem w zakresie pielęgnacji osób starszych, to firma ciesząca się bardzo dobrą opinią. W tych domach opieki dużą dbałość przykłada się do tego, aby osoby starsze spędziły jesień swojego życia w profesjonalnej, miłej  i rodzinnej atmosferze. Dlatego tak ważne jest zapewnienie mieszkańcom domów seniora odpowiedniego personelu. – Naszym priorytetem jest zadbanie o profesjonalną opiekę dla podopiecznych SWB. Jestem przekonana, że zatrudnienie polskich specjalistów to strzał w dziesiątkę – podkreśla Dominika Paul-Stolf, reprezentująca firmę SWB w Polsce. SBW oferuje pracę w bardzo przyjaznym zespole, atrakcyjne wynagrodzenie, wsparcie w nauce języka niemieckiego, jak również w przygotowaniu do egzaminu potwierdzającego znajomość języka niemieckiego. W zakresie obowiązków pielęgniarek/pielęgniarzy zatrudnionych w SBW będzie sprawowanie opieki pielęgniarskiej nad osobami chorymi i starszymi. Aby ubiegać się o pracę w charakterze pielęgniarki w niemieckich domach seniora wymagane jest posiadanie wykształcenia kierunkowego oraz znajomość języka niemieckiego na poziomie B2. Znajomość języka jest warunkiem koniecznym, musi być ona udokumentowana certyfikatem. Zainteresowane osoby proszone są o kontakt pod adresem mailowym: rekrutacja.domyseniora@wp.pl lub pod numerami telefonicznymi: 602451067 lub 607600966.   (mż)

Ubezpieczenia dla opiekuna

dodane 18.09.2015
[Region] Rozmowa z Małgorzatą Jakubek, zastępcą naczelnika wydziału ubezpieczeń i składek w oddziale ZUS w Sosnowcu Osoba sprawująca opiekę nad dzieckiem własnym, swojego małżonka lub przysposobionym może podlegać ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym oraz ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wyłącznie ubezpieczeniu emerytalnemu – oczywiście jeśli spełnia określone warunki. Zapytam o nie za chwilę, obecnie jednak proszę wyjaśnić, kto jest płatnikiem składek za tę osobę? Funkcję płatnika składek za taka osobę pełni ZUS, który dokonuje zgłoszenia do odpowiednich ubezpieczeń społecznych i ubezpieczenia zdrowotnego oraz wyrejestrowania. Jak długo można podlegać ubezpieczeniom? Na ogół do 3 lat, jednak nie dłużej, niż do ukończenia przez dziecka 5 roku życia. Natomiast w przypadku dziecka, które z powodu stanu zdrowia potwierdzonego orzeczeniem o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności wymaga osobistej opieki tej osoby, okres podlegania ubezpieczeniom wynosi do 6 lat. Jednak nie dłużej, niż do ukończenia przez dziecko 18 roku życia. Jakie warunki trzeba spełnić, żeby podlegać ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym? Warunkiem jest to, żeby co najmniej przez 6 miesięcy bezpośrednio przed rozpoczęciem sprawowania opieki osoba zainteresowana: prowadziła pozarolnicza działalność wykonywała pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy zlecenia bądź innej umowy o świadczenie usług była osoba współpracującą podlegała ubezpieczeniom jako osoba duchowna przestała prowadzić działalność lub zawiesiła ją bądź zaprzestała wykonywania umowy, współpracy. To wymaganie możemy nazwać warunkiem 6 miesięcy, jeżeli osoba sprawująca opiekę: nieprzerwanie podlegała z tych tytułów ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym bezpośrednio przed dniem rozpoczęcia sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem opłacała składki na te ubezpieczenia miała przerwę w opłacaniu składek spowodowaną pobieraniem świadczeń z ubezpieczenia chorobowego lub wypadkowego z danego tytułu, np. podlegała ubezpieczeniom społecznym jako osoba pobierająca zasiłek macierzyński nabyty na podstawie któregoś z ww. tytułów. Kiedy osoba opiekująca się dzieckiem podlega tylko ubezpieczeniu emerytalnemu? Wówczas, gdy nie spełnia warunków uprawniających ją do podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym. A co z ubezpieczeniem zdrowotnym? Ubezpieczeniu zdrowotnemu osoba opiekująca się dzieckiem podlega tylko, jeżeli spełnia warunki do objęcia ubezpieczeniami emerytalnym i rentowymi z tytułu sprawowania osobistej opieki nad dzieckiem i nie podlega ubezpieczeniu zdrowotnemu z innego tytułu. Te wiadomości niewątpliwie są istotne dla osób sprawujących osobistą opiekę nad dzieckiem, na przykład dla młodych matek, jak też przepisy dotyczące podlegania ubezpieczeniom z tytułu przebywania na urlopach wychowawczych, pobierania zasiłku macierzyńskiego czy składek za nianie. W placówkach ZUS zawsze można dowiedzieć się o szczegółach. Jednak niezależnie od tego do Oddziału w Sosnowcu oraz Inspektoratów w Dąbrowie Górniczej, Jaworznie i Zawierciu warto przyjść w dniach 7,8 lub 9 października w godzinach od 9.00 do 17.00. W tych dniach bowiem organizowana jest akcja informacyjna Dni Ubezpieczonego, kiedy to na salach obsługi będą dyżurować eksperci, aby odpowiadać na pytania klientów. Oczywiście będą czekać na pytania dotyczące nie tylko poruszonego w naszej rozmowie tematu, ale wszelkich spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi. A więc dotyczącymi m.in. pracowników, zleceniobiorców, osób delegowanych do pracy za granicą. Będą również rozdawane ulotki. Serdecznie zapraszamy. Rozmawiała: Joanna Biniecka  

Kiedy utrata prawa odstąpienia od umowy

dodane 11.09.2015
[Region] 3 lipca br. zawarłam umowę o świadczenie usług telewizji cyfrowej oraz instalację zestawu do odbioru sygnału. Umowa została zawarta poza lokalem przedsiębiorstwa, w moim mieszkaniu w Sosnowcu. Instalacja zestawu nie została wykonana, nie rozpoczęto również świadczenia usługi. Pismem z 5 lipca 2015 r. odstąpiłam od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. W odpowiedzi odmówiono uwzględnienia mojej rezygnacji twierdząc, że nie mam prawa do odstąpienia gdyż wyraziłam zgodę na rozpoczęcie dostarczania treści cyfrowych przed upływem 14 dniowego terminu uprawniającego do odstąpienia od umowy. Przywołano zapis regulaminu, zgodnie z którym abonent jest świadomy, iż w przypadku, gdy dostawca usług rozpocznie dostarczanie treści cyfrowych, nie będzie mu przysługiwało prawdo do odstąpienia od umowy. Zgodnie z art. 38 pkt 13 ustawy o prawach konsumenta prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Przepis ten wyłącza konsumenckie prawo odstąpienia od umowy pod warunkiem, że przedmiotem umowy są treści cyfrowe i zostaną spełnione łącznie dwie przesłanki: spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Pod pojęciem „wyraźnej zgody” należy rozumieć oświadczenie, wyrażające w sposób jednoznaczny i bezwarunkowy wolę konsumenta uzyskania danego świadczenia. Zgoda taka może być wyrażona np. poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru w formularzu. Nie spełnia wymogu wyraźnego oświadczenia konsumenta wyinterpretowanie takiej zgody z treści umowy, czy ogólnych postanowień regulaminu świadczenia usług. Wskazany przez przedsiębiorcę zapis regulaminu nie wyczerpuje obowiązku uzyskania przez przedsiębiorcę wyraźnej zgody konsumenta na świadczenie usługi przez upływem terminu na skorzystanie z uprawnienia do odstąpienia od umowy. Uzyskanie takiej wyraźnej zgody może polegać na wprowadzeniu do formularza przy oświadczeniu, lub pod jego treścią, rubryk, które konsument może zaznaczyć i tym sposobem wyrazić swoją zgodę. Albo przeciwnie, sprzeciwić się świadczeniu usług przed upływem ustawowego terminu na skorzystanie z prawa do odstąpienia od umowy. Oświadczenie wpisane w treści umowy czy regulaminu, które jest niejako odgórnie narzucone konsumentowi, który nie ma możliwości zaznaczenia opcji przeciwnej, nie wyczerpuje wymogu wyrażenia wyraźnej zgody. Po drugie , warunkiem do wyłączenia prawa do odstąpienia jest rozpoczęcie świadczenia usług. Jeśli nie było wyraźnej zgody i nie rozpoczęto świadczenia usług, nie zachodzą przesłanki do utraty prawa do odstąpienia. Po trzecie, traktowanie całej umowy o świadczenie usług telewizji cyfrowej jako dostarczanie „treści cyfrowych” jest nieprawidłowe i sprzeczne z przepisami ustawy z dnia 30.05.2014 r. o prawach konsumenta. Usługi dostępu do telewizji nie stanowią treści cyfrowych. Zatem prawo do odstąpienia jak najbardziej w tej sytuacji przysługuje. Adrianna Peć powiatowy rzecznik konsumentów w Sosnowcu

Bezpłatne bdania spirometryczne

dodane 10.09.2015

Ruszają centra obsługi podatnika

dodane 31.08.2015
[Region] 1 września Administracja Podatkowa uruchamia centra obsługi. To nowe udogodnienie, dzięki któremu podatnicy będą mogli załatwić swoje sprawy nie tylko we własnym urzędzie, ale zrobią to także w wybranych miejscach na terenie całego kraju. Ponadto w centrach, oprócz spraw podatkowych, będzie można złożyć wybrane dokumenty z obszaru ZUS i akcyzy. Dotychczas podatnik mógł załatwiać sprawy tylko w swoim urzędzie skarbowym, w zależności od miejsca zamieszkania lub siedziby. Było to szczególnie uciążliwe dla tych, którzy pracują lub studiują z dala od domu. Uzyskanie np. zaświadczenia wymagało nawet kilkusetkilometrowej podróży. Od września wystarczy wizyta w jednym z 50 centrów obsługi. W centrach obsługi pracownicy Administracji Podatkowej będą przyjmować podania i deklaracje, wydawać zaświadczenia, informować podatników o ich prawach i obowiązkach. Centra ułatwią także przedsiębiorcom, szczególnie tym najmniejszym, dostęp do usług Administracji Podatkowej, Służby Celnej oraz Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Oprócz spraw realizowanych dotychczas przez urzędy skarbowe, przedsiębiorcy będą mogli m.in. złożyć deklaracje uproszczone z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego AKC-U od samochodów osobowych lub pobrać potwierdzenie zapłaty akcyzy oraz złożyć dokumenty ubezpieczeniowe (zgłoszeniowe i rozliczeniowe). Ponadto na stanowiskach komputerowych w centrach obsługi podatnicy będą mieli dostęp do portalu podatkowego Ministerstwa Finansów, ePUAPu oraz zarejestrują działalność gospodarczą. Sposób działania centrów będzie zestandaryzowany, co oznacza, że podatnicy w każdym z nich będą mogli skorzystać z takich samych rozwiązań i być obsłużeni według jednakowych standardów. – Centra obsługi to jedno z wielu nowych rozwiązań wdrażanych w ramach Systemu Obsługi i Wsparcia Podatnika. W przyszłości planowane jest utworzenie kolejnych centrów oraz ciągły rozwój świadczonych przez nie usług – zapowiada Anna Struska, specjalista ds. komunikacji w Izbie Skarbowej w Katowicach. (s)

Pozorne umowy outsourcingu pracowniczego

dodane 28.08.2015
[Region] Rozmowa z Anną Święchowicz, naczelnikiem wydziału ubezpieczeń i składek w Sosnowieckim Oddziale ZUS Na czym polega outsourcing pracowniczy? W ramach outsourcingu zawierana jest umowa, zgodnie z którą dotychczasowy pracodawca przekazuje, a nowy – firma outsourcingowa – przejmuje przekazywanych pracowników. Aby doszło do faktycznego ich przejęcia, muszą być spełnione określone warunki, czyli: musi nastąpić zmiana pracodawcy i wejście nabywcy w rolę nowego pracodawcy, płatnikiem składek oraz wynagrodzenia dla pracowników musi zostać podmiot, który przejął pracowników, podmiot, który przejął pracowników, musi wstąpić w prawa i obowiązki firmy przekazującej, będącej do tej pory stroną w stosunkach pracy z pracownikiem. W konsekwencji dla pracownika oznacza to zmianę pracodawcy. Od momentu przejęcia zakładu pracy, pracodawcą jest firma outsourcingowa. Czy to jest korzystne? Jest to sposób na obniżenie kosztów pracowniczych, ponieważ wszelkie koszty pracownicze, w tym składki na ZUS, przejmuje firma outsourcingowa. Ostatnio jednak zdarzają się przypadki mijania się z prawem. Bowiem zdarza się, że zawierane umowy nie spełniają wymogów prawnych, a wręcz są pozorne. Dotychczasowy pracodawca od takiej firmy otrzymuje faktury, dokonując zapłaty przekazuje pieniądze na wypłatę wynagrodzeń i w sumie jest tak, że płaca pochodzi od dotychczasowego pracodawcy, a nie od firmy, która przejęła zakład pracy lub jego część. Miejsce wykonywania pracy i zakresy obowiązków pracowników pozostają bez zmian, a dotychczasowy pracodawca sprawuje nadzór nad nimi, udziela urlopów, decyduje o zwolnieniu. W takiej sytuacji trudno uznać, że doszło do przejęcia firmy. W jaki sposób dochodzi do zawierania takich nieuczciwych umów? Nieuczciwe firmy outsourcingowe najczęściej oferują swoje usługi za pośrednictwem stron internetowych, na których przedstawiają niezwykle korzystne skutki przekazania pracowników. Deklarują m.in. zaoszczędzenie nawet do 40 proc. kosztów zatrudnienia bez ponoszenia przy tym żadnego ryzyka. Zapewniają także, że po przejęciu pracowników pełnić będą wszystkie obowiązki dotychczasowego pracodawcy. Proponują również dodatkowe obniżenie kosztów zatrudnienia dzięki specjalnym upustom, przyznanym w ramach indywidualnych negocjacji z klientami. Tak przedstawiona oferta trafia do firm szukających oszczędności. Na czym polega oszustwo? W praktyce takie nieuczciwe firmy przejmują jedynie obsługę dokumentacji pracowniczej i płacowej na zasadach właściwych dla biur rachunkowych. Firmy te nie przejmują jednocześnie składników majątkowych i osobowych poprzedniego zakładu pracy (przedsiębiorstwa). Dla przejmowanych pracowników nic się nie zmienia w zakresie dotychczasowych świadczeń: to samo miejsce pracy, zakład pracy, osoby sprawujące nadzór, warunki zatrudnienia. Jakie konsekwencje ponosi zakład, który zawarł pozorną umowę outsourcingową? Ze strony ZUS konsekwencją jest konieczność zapłacenia kwot zaległych składek, które zobowiązany był opłacać dany zakład, ponieważ umowa outsourcingowa była pozorna i nie doszło do zmiany pracodawcy. Rozmawiała: Joanna Biniecka

Asystent podatnika pomoże na starcie w biznesie

dodane 25.08.2015
[Region] Od 1 września mikroprzędsiębiorca, na starcie działalności gospodarczej, będzie mógł skorzystać z pomocy asystenta podatnika. Nowe stanowiska pojawią się pilotażowo w 50 urzędach skarbowych uruchamiających centra obsługi, a od 1 stycznia 2016 r. we wszystkich urzędach. Instytucję asystenta podatnika wprowadza ustawa o Administracji Podatkowej. – Jest to jedno z narzędzi Systemu Obsługi i Wsparcia Podatnika, którego głównym celem jest wzmocnienie usługowej roli Administracji Podatkowej i wsparcie podatników w ich indywidualnych sprawach – wyjaśnia Anna Struska, specjalista ds. komunikacji w Izbie Skarbowej w Katowicach. Na jaką formę pomocy może liczyć osoba rozpoczynająca działalność gospodarczą? - W tym przypadku asystent podatnika będzie przede wszystkim udzielać informacji w zakresie wypełniania deklaracji podatkowych, także składanych elektronicznie, udzieli ponadto pomocy i wsparcia w konkretnych sprawach podatnika oraz ma za zadanie przekazywanie informacji na temat przepisów prawa podatkowego, a w tym uprawnień przysługujących podatnikom – informuje Anna Struska, zaznaczając, iż czynności wykonywane przez asystenta podatnika nie stanowią doradztwa podatkowego. Asystenta podatnika wyznaczy naczelnik urzędu skarbowego właściwy w sprawach podatku dochodowego, w terminie trzech dni roboczych od dnia otrzymania wniosku od podatnika rozpoczynającego prowadzenie działalności gospodarczej jako mikroprzedsiębiorca. Asystent podatnika będzie realizował swoje zadania przez okres nie dłuższy niż 18 miesięcy od dnia wydania podatnikowi potwierdzenia nadania numeru identyfikacji podatkowej.   (s)
Wróć

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl