Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

W Zagłębiu

dodane 18.01.2016

Zdobyli nagrodę za Reklamę Społeczną o żywności

[Sosnowiec]

Uczniowie ze Szkoły Podstawowej nr 23 w Sosnowcu znaleźli się w gronie laureatów tegorocznej edycji konkursu Tesco dla szkół. Przyszłość na talerzu". Grupa projektowa Studio z pasją z opiekunem Agnieszką Zarębą-Furgol stworzyła najlepszą reklamę społeczną audio i wygrała nowoczesny sprzęt multimedialny dla swojej szkoły o wartości około 4 300 zł. Uczniowie sukcesy w projekcie „Tesco dla szkół"  odnosili już dwukrotnie, w 2014 r. jako laureat regionalny wygrali dla szkoły wyposażenie nowoczesnej mobilnej sali kinowej o wartości około 5000 zł, a rok później zespół uzyskał ogólnopolskie wyróżnienie i jego członkowie otrzymali nagrody indywidualne za około 1500 zł.

 

Reklamę społeczną promującą widzę o żywności uczniowie stworzyli w ramach programu edukacyjnego Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu”. W programie bierze udział już prawie 1400 dzieci z województwa śląskiego, ale rekrutacja jest wciąż otwarta dla szkół podstawowych i gimnazjalnych, a na rozdanie czeka jeszcze pula ponad 200 nagród. Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” oferuje (jeszcze do kwietnia 2016 r.) wyjątkowy konkurs dla szkół podstawowych i gimnazjalnych, łącząc edukacjęi cenne nagrody z emocjonującą zabawą oraz przygodą.

 

Reklamy Społeczne zostały ocenione przez jury złożone z ekspertów, które wyłoniło najlepsze prace. Tegoroczna edycja była dla mojego zespołu wielkim zaskoczeniem. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie i wykazać się tym, co umie robić najlepiej zgodnie z etapem edukacji. Organizatorzy mieli genialny pomysł, aby wszystko przekazywać partiami w kolejnych zadaniach mówi Agnieszka Zaręba-Furgol, opiekun sosnowieckiego zespołu Studio z pasją. Już nie możemy się doczekać kolejnych wyzwań dodaje.

 

Na czym polega program? Po zgłoszeniu do konkursu zespołu uczniów, nauczyciel otrzymuje wiadomość od Julka, młodego przedstawiciela tajemniczej Agencji F.O.O.D. z odległego XXIII wieku. Dzieci dowiadują się, że w przyszłości ludzie całkowicie utracili wiedzę o tym, jak produkuje się żywność, a zamiast przyrządzać zdrowe i pełnowartościowe potrawy, łykają odżywcze pastylki. Zadaniem uczniów jest przekazanie rówieśnikom z przyszłości wiedzy oraz informacji o tym, jak produkuje się żywność oraz przekonać ich do zdrowego odżywiania się. Uczestnicy sami odkrywają jednak wiele cennych faktów i uczą się nowych umiejętności – np. jak samodzielnie zrobić masło, wyprodukować własny zakwas do pieczenia chleba oraz poznają proces produkcji wielu popularnych produktów.

 

Program Tesco dla Szkół – „Przyszłość na talerzu” to 13. edycja projektu edukacyjnego, w którym Tesco wsparło już ponad 11 000 szkół z całej Polski. Tegoroczna edycja została zaprojektowana jako gra edukacyjna, przystosowana do warunków szkół podstawowych i gimnazjalnych, w ramach której nauczyciele otrzymują pakiety materiałów i narzędzi do zaangażowania uczniów w istotny, ale i niełatwy temat – zdrowe odżywianie oraz produkcja żywności. Jak wynika z badania „Przyszłość na talerzu”, uczniowie mają znikomą wiedzę na temat pochodzenia żywności. Dzieci ze Śląska nie wiedzą, jak powstają popularne produkty spożywane przez nich na co dzień, a co za tym idzie – nie potrafią określić, czy są w ogóle zdrowe. Np. co trzeci uczeń ze śląskich szkół nie zdaje sobie sprawy, że pączki nie są jednak zaliczane do zdrowej żywności. Dlatego też w ogromnej większości dzieci dokonują niezdrowych wyborów, a problem otyłości rośnie.

 

Program Tesco dla Szkół jest odpowiedzią na ten problem i stanowi wsparcie szkół zarówno w szerszej edukacji żywieniowej dzieci, jak i we wdrażaniu zmian wprowadzonych przez rozporządzenie Ministra Zdrowia o asortymencie w sklepikach szkolnych.

 

Program „Przyszłość na talerzu” to również atrakcyjne nagrody. Konkurs Reklam Społecznych, w którym zwyciężyła m.in. Szkoła Podstawowa nr 23 w Sosnowcu, to tylko pierwsza okazja do ich rozdania. Na wszystkie szkoły chętne do walki o lepszą przyszłość czeka pula ponad 200 nagród: od sprzętów multimedialnych, przez pomoce i gry edukacyjne do sprzętów sportowych.

 

Zgłoszenia i rywalizacja zespołów trwa do 15 kwietnia 2016 r. Na zespoły czekają zadania grupowe, do przeprowadzenia w klasie, świetlicy lub na zajęciach kółek zainteresowań, jak i indywidualne dla zaangażowanych uczniów. Za każde zadanie zespoły zdobywają punkty, które następnie mogą wymienić na nagrody.

 

Link do zwycięskiej pracy Grupy projektowej Studio z pasją:

http://tescodlaszkol.pl/zespol/28/studio-z-pasja/6



A taką nagrodę wygrali:

http://tescodlaszkol.pl/nagroda/24



Więcej informacji o programie oraz zapisy dla szkół na www.tescodlaszkol.pl.


(s)

Wróć Archiwum działu

Alert

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Zadzwoń lub napisz do "Wiadomości Zagłębia"
lub przyjdź na dyżur redakcyjny dziennikarzy!

 

zadzwoń: 32 265 00 05

 

napisz: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

 

 

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

 

tel. 32 265 00 05

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl