Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

Radzimy - pomagamy

dodane 05.10.2014

Promowanie nowoczesności

[Region]

Rozmowa z Zofią Baran, kierownikiem wydziału obsługi klientów i korespondencji w inspektoracie Sosnowieckigo Oddziału ZUS w Dąbrowie Górniczej


Co oznacza nazwa PUEROOM-y?


Jest to podstawowa forma lokalnej promocji PUE…


Przypomnijmy więc czym jest PUE?


Jest to zestaw nowoczesnych usług dla naszych klientów. Jego sercem jest portal internetowy pue.zus.pl. Dzięki tej formie kontaktu z ZUS można samodzielnie i w dowolnym czasie załatwić większość spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi, bez konieczności zgłaszania się w placówce ZUS lub przesyłania korespondencji tradycyjną pocztą. Posiadając własny profil w ZUS, ubezpieczony może sprawdzić, czy płatnik składek zgłosił go oraz członków jego rodziny do ubezpieczeń, sprawdzić stan swojego konta w ZUS, kwoty środków przekazanych do OFE lub obliczyć prognozowaną wysokość emerytury, złożyć w ZUS różnego typu wnioski. Płatnik składek może sprawdzić dane osób zgłoszonych do ubezpieczeń, złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezalegniu. Płatnicy składek zatrudniający do 100 ubezpieczonych mogą dodatkowo wygenerować i wysłać dokumenty rozliczeniowe, dokonać zgłoszenia lub wyrejestrowania ubezpieczonych. Każdy klient posiadający profil może zarezerwować wizytę w ZUS, wybierając dogodną datę.


Wracając do PUEROO-mów, w jaki sposób promują PUE?


Prezentujemy klientom tę usługę bezpośrednio, odwiedzając zakłady pracy. Przedstawiamy funkcjonalność portalu PUE oraz umożliwiamy założenie profilu na Platformie Usług Elektronicznych. Także wyjaśniamy ewentualne wątpliwości dotyczące stanu danych na profilach. Zaufanie profilu PUE powinno odbywać się przy jak największym aktywnym udziale klienta, czyli dwuetapowo – wypełnianie wniosku przez klienta na udostępnionym laptopie, a następnie zaufanie profilu przez pracownika.


Czemu służy profil zaufany ePUAP?


Posiadanie profilu zaufanego ePUAP jest niezbędne w celu uzyskania przez klientów dostępu do pełnego zakresu usług PUE, w tym m.in. do wysyłania wniosków i dokumentów, o czym ubezpieczeni są informowani podczas zakładania profili przez członków zespołu PUEROOM.


Jakie są jak dotąd rezultaty działalności PUEROOM-u?


Zagłębiowski zespół PUEROO, w którym uczestniczy 11 pracowników upoważnionych do zakładania profili PUE, w pierwszej połowie 2014 r. odbył 113 wizyt u płatników. Natomiast jak dotąd, w tym roku zostało założonych ogółem 4809 profili PUE w ramach PUEROOO-mu.


Rozmawiała:Joanna Biniecka

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl