Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

Radzimy - pomagamy

dodane 07.06.2014

Aneks do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych

Chciałam zapytać o możliwość rezygnacji z podpisanego aneksu do umowy lub jego edycję. 30 maja br. podpisałam w salonie sieci komórkowej aneks do umowy na 25 miesięcy, na abonament 69 zł. Później wyczytałam w internecie,że mogłam skorzystać z oferty za 45 zł. Dzwoniąc do operatora uzyskałam informację, że nie mogę nic już zrobić, skoro podpisałam. Wzięłam telefon, którego nawet jeszcze nie załączyłam, telefon chciałabym zatrzymać, ale chcę zmienić tę taryfę na bardziej korzystną dla mnie.


W przypadku, gdy aneks do umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych został podpisany w lokalu przedsiębiorcy, nie ma możliwości odstąpienia od zmiany, chyba że sam aneks taką możliwość przewiduje. Również zmiana aneksu wymaga zgody obydwu stron. W umowach zawartych na czas określony przedterminowe rozwiązanie umowy zazwyczaj związane jest z koniecznością zapłaty odszkodowania na rzecz operatora.


Art. 57 ust. 6 Prawa Telekomunikacyjnego: W przypadku zawarcia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej, związanego z ulgą przyznaną abonentowi, wysokość roszczenia z tytułu jednostronnego rozwiązania umowy przez abonenta lub przez dostawcę usług z winy abonenta przed upływem terminu, na jaki umowa została zawarta, nie może przekroczyć wartości ulgi przyznanej abonentowi pomniejszonej o proporcjonalną jej wartość za okres od dnia zawarcia umowy do dnia jej rozwiązania. Roszczenie nie przysługuje w przypadku rozwiązania przez konsumenta umowy przed rozpoczęciem świadczenia usług, chyba że przedmiotem ulgi jest telekomunikacyjne urządzenie końcowe.


Inaczej sytuacja wygląda,gdy do zmiany umowy dochodzi w drodze porozumiewania się na odległość, np.przez telefon czy drogą elektroniczną. Operator obowiązany jest utrwalić rozmowę - oświadczenie abonenta dotyczące zmiany umowy i przechowywać je do końca obowiązywania umowy na zmienionych warunkach oraz udostępniać jego treść abonentowi na jego żądanie, zgłoszone w szczególności w trakcie postępowania reklamacyjnego. W przypadku zmiany warunków umowy dokonanej telefonicznie, powinna być utrwalona cała rozmowa. Jednocześnie dostawca usług obowiązany jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy, oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian w terminie ustalonym z abonentem, ale nie później niż w ciągu jednego miesiąca od dnia zlecenia zmiany.


Abonentowi w tym przypadku przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie oświadczenia w formie pisemnej w terminie 10 dni od dnia otrzymania potwierdzenia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Potwierdzenie o zmianie umowy dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych dostarcza drogą elektroniczną, na wskazany przez abonenta adres poczty elektronicznej, lub za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość.

Potwierdzenie takie powinno zawierać:

1) treść zmiany warunków umowy dokonanej za pomocą środków porozumiewania się na odległość lub w przypadku, gdy treść zmiany ze względu na jej objętość utrudniać będzie abonentowi zapoznanie się z nią - odesłanie do miejsca na stronie internetowej dostawcy, gdzie abonent może się z nią zapoznać;


2) informację o złożeniu przez abonenta oświadczenia o zmianie warunków umowy oraz jej zakresie i terminie wprowadzenia tych zmian.

W przypadku, gdy nie ma możliwości dostarczenia potwierdzenia drogą elektroniczną, lub gdy abonent tego zażąda,operator dostarcza potwierdzenie w formie pisemnej. W przypadku, gdy operator nie potwierdzi zmian warunków umowy, termin, w którym abonent może odstąpić od dokonanej zmiany warunków umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia oświadczenia o zmianie warunków umowy. Jeżeli jednak abonent po rozpoczęciu biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do 10 dni od dnia otrzymania tego potwierdzenia.


Trzeba pamiętać jednak o tym, że abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta, rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy.

Adrianna Peć, miejski rzecznik konsumentów w Sosnowcu

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl