Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

W Zagłębiu

dodane 21.03.2014

Podsumowali projekt praktyk pedagogicznych

[Region, Sosnowiec]

21 marca Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu oraz Wydział Edukacji Urzędu Miejskiego w Sosnowcu zorganizowali wspólnie konferencję „Dobre praktyki szansą nowoczesnej edukacji”. Wzięli w niej udział dyrektorzy, nauczyciele, przedstawiciele placówek oświatowych oraz studenci WSH. Wydarzenie stanowiło podsumowaniem projektu „Przez praktykę do zawodu - Program Praktyk Pedagogicznych w Wyższej Szkole Humanitas”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


– Projekt, który dzisiaj podsumowujemy był ważny zarówno dla nas, jak i jego interesariuszy. To kolejny element, który świadczy o otwartości Wyższej Szkoły Humanitas na społeczność lokalną – mówił otwierając konferencję dr Michał Kaczmarczyk, prorektor Wyższej Szkoły Humanitas. – Projekt jest także finałem naszej diagnozy potrzeb pedagogicznych. W efekcie, spotkanie się w pół drogi wiedzy teoretyków i doświadczenia praktyków, zaowocowało wypracowaniem innowacyjnych i twórczych idei, które teraz trzeba będzie wcielić w życie.

 

O innowacyjności projektu mówił jego kierownik, Tomasz Gebel. Zaliczył do niej m.in. zwiększenie liczby godzin praktyk, specjalne warsztaty dla studentów i ich opiekunów przed rozpoczęciem praktyk, możliwość ustalenia indywidualnego planu praktyk oraz hospitacje zajęć prowadzonych przez wszystkich uczestników.

 

Szczegóły badań oraz efekty projektu przedstawiły kolejno prodziekan Wydziału Nauk Humanistycznych Ewa Kraus oraz Katarzyna Czepiel. – Do projektu zrekrutowaliśmy łącznie 114 studentów oraz 41 nauczycieli. Praktyki odbywały się w sumie w 21 sosnowieckich placówkach oświatowych – mówiła Katarzyna Czepiel. Zaznaczyła też, że celem projektu było dostarczenie wsparcia placówkom edukacyjnym, podlegającym miastu Sosnowiec w zakresie organizacji i przeprowadzenia praktyk pedagogicznych oraz rozwijanie kompetencji koniecznych w pracy nauczyciela wśród studentów i studentek specjalności nauczycielskich na kierunkach pedagogika i filologia angielska w WSH.

 

W części wykładowej swoje wystąpienia mieli Mariusz Lekston, który podzielił się opinią na temat rozwiązań dotyczących Karty Nauczyciela, dr hab. Barbara Grabowska oraz Krzysztof Słaboń z Collegium Wratislaviense.

 

W ramach konferencji nauczyciele wzięli udział w bezpłatnych warsztatach: „Kompetencje międzykulturowe nauczyciela” oraz „Tutoring – wprowadzenie i wybrane elementy” (zdjęcie powyżej).

 

Partnerem konferencji było Collegium Wratislaviense.

 

(s)

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl