W Zagłębiu
144 chętnych do opracowania logotypu dla Metropolii GZM
144 portfolio wpłynęło do Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii na konkurs na opracowanie projektu jej logotypu. Przyjmowanie zgłoszeń zakończyło się w miniony piątek. Teraz komisja konkursowa zrecenzuje nadesłane prace i wybierze pięć najlepszych, które zostaną zakwalifikowane do drugiego etapu. Finałową piątkę powinniśmy poznać do 24 lipca.
W miniony piątek Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zakończyła przyjmowanie zgłoszeń do międzynarodowego konkursu na opracowanie projektu jej logotypu. Osoby i firmy zainteresowane wzięciem w nim udziału, w pierwszym etapie tego konkursu, przysyłały swoje portfolio z trzema dowolnymi projektami logotypów.
– Otrzymaliśmy 144 portfolio, za które chcielibyśmy bardzo podziękować. Teraz nadesłane zgłoszenia zostaną ocenione pod względem formalnym i przekazane do recenzji komisji konkursowej – informuje Rafał Kurowski, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji Społecznej. – Większość z prac, które otrzymaliśmy, została nadesłana przez polskich autorów, ale mamy również kilka zgłoszeń z zagranicy, z Portugalii, Włoch oraz Wielkiej Brytanii – dodaje.
Po zweryfikowaniu czy wszystkie zgłoszenia są kompletne pod względem formalnym, zostaną następnie przekazane do oceny komisji konkursowej. Prace oceniać będą: Przemo Łukasik, właściciel pracowni medusa group; dr hab. Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach; Matylda Sałajewska – kuratorka Katowice Street Art Air; Maciej Siuda ze School of Form w Poznaniu; Kazimierz Karolczak, przewodniczący zarządu GZM; Karolina Wadowska, członek zarządu GZM; Paulina Rduch z Departamentu Strategii i Planowania Przestrzennego.
Pięć najlepszych zgłoszeń powinniśmy poznać do 24 lipca. Ich autorzy zostaną zaproszeni do drugiego etapu konkursu, który będzie polegał na zaprojektowaniu propozycji logotypów dla Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Autorzy będą mieli na to czas do 26 sierpnia, a rozstrzygnięcia konkursu spodziewamy się 28 sierpnia. Każdy z finalistów otrzyma po 3 tys. zł nagrody, zaś zwycięzca dodatkowe 17 tys. zł oraz propozycję opracowania księgi znaku dla Metropolii.
Dodajmy, że w regulaminie konkursu znalazły się również wskazówki, którymi projektanci powinni się kierować pracując nad logotypem dla GZM. Jedną z nich jest to, aby przedstawiony projekt zrywał z wciąż funkcjonującymi stereotypami i pokazywał potencjał Metropolii. Logo powinno być również świeże, proste, eleganckie i funkcjonalne – tak, by można było je prezentować zarówno podczas imprez lokalnych, jak i na największych światowych wydarzeniach biznesowych.
W konkursie mogły wziąć udział osoby pełnoletnie, projektanci, podmioty gospodarcze, zajmujące się projektowaniem, grafiką, tworzeniem identyfikacji wizualnej oraz studenci kierunków projektowych.
(s)
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|