Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

W Zagłębiu

dodane 07.11.2013

Po książkę do... McDonald’s

[Region]

Wczoraj, 6 listopada, została zainaugurowana bezprecedensowa na polskim rynku akcja dystrybucji bezpłatnych książek dla dzieci w ramach projektu Akcja „Czytam sobie”. Dzięki sfinansowaniu tych działań przez McDonald’s Polska za pośrednictwem 317 lokali należących do sieci do najmłodszych trafi 400 tys. książek.

 

- Cieszymy się, że dzięki naszej skali działania możemy w tak efektywny sposób wesprzeć niezwykle pożyteczny projekt. Bazując na naszych wcześniejszych działaniach w zakresie promocji czytelnictwa wśród najmłodszych oczekujemy dużego zainteresowania zarówno dzieci, jak i ich rodziców. Rozumiemy naszą rolę nie tylko jako popularnej marki i efektywnego dystrybutora, ale podmiotu zachęcającego dzieci do odkrywania swoich pasji i zainteresowań poprzez lekturę – mówi Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald's Polska.

 

We wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce od wczoraj dostępne są książki z serii „Czytam sobie” przeznaczone do samodzielnego czytania przez dzieci. Założenia merytoryczne serii „Czytam sobie” zostały opracowane przez Edukacyjny Egmont w zgodzie z podstawą programową MEN. Odpowiadają etapom rozwoju emocjonalnego i intelektualnego dziecka. Uwzględniają także manualne potrzeby początkującego czytelnika, czyli potrzebę śledzenia tekstu paluszkiem. Książki zostały napisane przez najwybitniejszych współczesnych polskich pisarzy dla dzieci. O szatę graficzną cyklu zadbało grono najlepszych polskich artystów tworzących ilustracje dla dzieci. Seria „Czytam sobie” otrzymała honorowy patronat Biblioteki Narodowej. Partnerami Akcji „Czytam sobie” są Biblioteka Narodowa, Empik, Akademia Nauki, Fundacja „Dziecięca Fantazja”, wydawnictwo Edukacyjny Egmont.

 

Seria liczyć będzie siedem tytułów podzielonych, w zależności od umiejętności dziecka, na trzy poziomy trudności. Poziom I nosi nazwę „Składam słowa”. Dwie książeczki z tej grupy to najlepsza propozycja dla dzieci, które dopiero uczą się czytania, bowiem napisane zostały przy użyciu podstawowych głosek i z zastosowaniem krótkich zdań. Poziom II to „Składam zdania” i przeznaczony jest dla dzieci, które pierwsze czytelnicze kroki mają już za sobą. Teksty dwóch książek z tego poziomu zostały napisane z użyciem nieco dłuższych opisów i dialogów odpowiednio dopasowanych do umiejętności czytelniczych dzieci w wieku 5 – 9 lat. Poziom najtrudniejszy, „Połykam strony”, to kolejne trzy książeczki, które przeznaczone są dla dzieci bez trudu radzących sobie z bardziej złożonymi tekstami. Dzięki słowniczkowi trudniejszych wyrazów na końcu książek z tego poziomu, dzieci mogą doskonalić swoje czytelnicze umiejętności.

 

Wydawnictwa będą dodawane bezpłatnie przy zakupach zestawów rodzinnych. Więcej informacji o projekcie znaleźć można na www.mcdonalds.pl oraz www.czytamsobie.pl.

 

(s)

 

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl