W Zagłębiu
W Dąbrowie „NaprawiaćTo” będą wspólnie
Dąbrowa Górnicza postawiła kolejny krok na drodze do jeszcze większego zaangażowania lokalnej społeczności w sprawy dotyczące miasta. Najpierw budżet partycypacyjny, potem konsultacje społeczne w sprawie alei Majakowskiego, a od dzisiaj nowy portal. NaprawmyTo.pl to jedno z narzędzi, dzięki któremu mieszkańcy będą mogli zgłaszać problemy w przestrzeni publicznej zaobserwowane w najbliższym otoczeniu.
Dąbrowa Górnicza jest kolejnym, 14 już miastem w Polsce, obok Szczecina, Zamościa czy Lublina, które zdecydowało się włączyć do projektu NaprawmyTo.pl, realizowanego przez Fundację Pracownia Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia". - Jeżeli widzimy coś, co wpływa negatywnie na nasze otoczenie, wymaga uwagi czy naprawy, nie powinniśmy przechodzić koło tego obojętnie. Pierwszym krokiem do rozwiązania problemu jest poinformowanie o nim odpowiedzialnych służb czy instytucji – mówi Daniel Ujdak z dąbrowskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego, koordynator i Pełnomocnik serwisu NaprawmyTo.pl w Dąbrowie Górniczej. I temu właśnie służy portal NaprawmyTo.pl.
Wchodząc na stronę internetową i wybierając swoje miasto, jego mieszkańcy mogą zgłaszać zauważone problemy, zaznaczać je na mapie, dokładnie opisać i dodać zdjęcie miejsca, które należy „naprawić”. Mogą też dopasować je do odpowiedniej kategorii, co pomoże szybciej przekazać zgłoszenie do odpowiedniego wydziału urzędu czy instytucji.
- Portal zakłada 2 rodzaje zgłoszeń. Pierwsze z nich to zgłoszenie anonimowe, które będą moderowane. Kiedy takie zgłoszenie trafi do systemu, administrator serwisu będzie miał 72 godziny na jego zweryfikowanie i przekazanie do realizacji. Drugi rodzaj zgłoszeń to zgłoszenia od osób, które założą swoje konto w serwisie. Te alerty, po przypisaniu mu przez zgłaszającego kategorii, automatycznie będą przekazywane do konkretnego wydziału – tłumaczy Ujdak.
W przypadku kiedy zgłoszona sprawa będzie dotyczyła zakresów kilku wydziałów, pierwsze 48 godzin od zgłoszenia będzie poświęcone na wstępne rozeznanie i wyznaczenie wiodącej komórki, która będzie miała kolejne 5 dni na określenie toku realizacji sprawy i poinformowanie o tym zgłaszającego. Informacje o wszystkich zgłoszonych sprawach będą widoczne na głównej stronie portalu. Po wybraniu konkretnego zgłoszenia wyświetlone zostaną informacje co aktualnie dzieje się z konkretną sprawą i kiedy można spodziewać się jej załatwienia.
Dostępna będzie również aplikacja mobilna, którą każdy będzie mógł zainstalować na swoim smartfonie, która ułatwi korzystanie z portalu. Korzystając z GPS zainstalowanego w telefonie będzie ona automatycznie wybierała lokalizację zgłaszanego alertu, a sam telefon umożliwi automatyczne dołączenie zdjęcia zgłaszanego miejsca.
- Trzeba pamiętać o tym, że NaprawmyTo.pl jest platformą komunikacji i zdarzenie pilne, wymagające natychmiastowej interwencji należy zgłaszać policji, straży pożarnej, ośrodkowi dyspozycyjnemu prezydenta - całodobowej służbie Centrum Zarządzania Kryzysowego lub straży miejskiej – informuje koordynator.
(s./IK)
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|