Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

W Zagłębiu

dodane 16.10.2018

Starcie kandydatów o fotel prezydenta Sosnowca w Wyższej Szkole Humanitas

[Sosnowiec]

W czwartek 18 października o godz. 18.00 w auli im. Cz. Kupisiewicza Wyższej Szkoły Humanitas odbędzie się Debata Prezydencka. Spotkanie będzie miało formę moderowanej dyskusji między kandydatami. Poprowadzi ją dr Krystian Dudek, pełnomocnik Kanclerza Wyższej Szkoły Humanitas ds. Public Relations, ekspert z zakresu marketingu politycznego. Debata będzie transmitowana za pośrednictwem profilu Wyższej Szkoły Humanitas na Facebooku.

 

–  Wyższa Szkoła Humanitas od lat jest areną ważnych dla mieszkańców Zagłębia wydarzeń. Od 2 kadencji jest też miejscem najważniejszych debat politycznych, stanowiących o przyszłości stolicy Zagłębia. Debaty te rozumiemy jako dyskusję akademicką o tym, co ważne. Cieszy nas fakt, że w zabieganej i często upraszczanej rzeczywistości, która nas otacza, Uczelnia jako instytucja pozostaje przestrzenią apolityczną, jednocześnie otwartą na konfrontowanie różnych spojrzeń i wizji otaczającego nas świata,  to jedno ze znaczeń idei Humanitas – zaznacza dr hab. prof. WSH Michał Kaczmarczyk,  rektor Wyższej Szkoły Humanitas.  –  To istotne, że liderzy polityczni również tak postrzegają rolę uczelni, czego dowodem jest fakt potwierdzenia udziału w debacie wszystkich kandydatów – dodaje Michał Kaczmarczyk.

 

Podczas debaty kandydaci będą mieli okazję zaprezentowania swoich programów i wizji miasta, a mieszkańcy możliwość wyrobienia sobie opinii na temat kandydatów. –  W historii marketingu politycznego debaty zawsze odgrywały bardzo ważną rolę i wielokrotnie wpływały na wynik wyborów. Słynna debata telewizyjna w 1960 r. w USA, podczas, której z mało znanym senatorem Kennedym przegrał pewny siebie wiceprezydent R. Nixon (spocony, niedogolony zrobił złe wrażenie) udowodniła, że w debatach liczy się nie tylko doświadczenie czy merytoryka, ale też wrażenie, jakie kandydaci robią zachowaniem mową ciała, wyglądem. Spośród innych debat o wielkim znaczeniu dla wyniku wyborów w danym kraju możemy wymienić niedawne debaty w kampanii Clinton –  Trump, w Polsce pamiętna debata Tusk – Kaczyński (z pytaniem o produkty spożywcze), Kwaśniewski – Wałęsa (gdy sprowokowany Wałęsa niekulturalnie zachował się nie podając ręki Kwaśniewskiemu, co wpłynęło na jego minimalną, ale jednak porażkę). W ostatnich wyborach prezydenckich w telewizyjnej debacie kandydatów nie uczestniczył Bronisław Komorowski. Czarnym koniem okazał się Adrian Zandberg, który zrobił bardzo dobre wrażenie, dzięki któremu Partia Razem osiągnęła zaskakujące poparcie, a Zjednoczona Lewica pod wodzą Barbary Nowackiej nie weszła do Parlamentu – mówi dr Krystian Dudek i dodaje: –  Sztuka wygrywania debat polega na dobrym przygotowaniu przez sztab: oryginalnym i skutecznym zaprezentowaniu swojej kandydatury; przewidzeniu, czym może zaskoczyć konkurent, albo czym sami możemy go zaskoczyć. Znaczenie mają wszystkie szczegóły: wygląd, ubiór, psychologia kolorów, sposób prezentowania swoich argumentów, stosunek do konkurentów, zastosowany język i narracja.

 


Przebieg debaty ustalony z przedstawicielami sztabów podczas spotkania w Humanitas:


Runda 1:
Każdy kandydat ma 3 minuty na zaprezentowanie swojej wizji miasta. Kandydaci mogą skorzystać z prezentacji, filmów, rekwizytów.


Runda 2:
Każdy kandydat będzie mógł zadać dwa pytania, wybranym przez siebie kontrkandydatom. Nie można pytań zadawać samemu sobie.
Pytania dotyczyć będą obszarów: zdrowie i ekologia (smog), edukacja, inwestycje, sport i kultura, komunikacja- transport, polityka społeczna.
Przewidziany czas na zadanie pytania – 30 s.; czas na odpowiedź – 2 min.; czas na ripostę – 30 s.


Runda 3:
Przedstawiciele sztabów będą mogli zadać po jednym pytaniu wybranemu kandydatowi –  także swojemu.


Runda 4:
2 pytania od widowni. Jedno zgłoszone za pośrednictwem facebooka WSH, drugie wylosowane spośród pytań zgłoszonych przez widownię uczestniczącą w debacie. Kandydaci mogą też odpowiadać na zadane przez internautów pytania –  bezpośrednio na facebooku Humanitas.


Runda 5:
Kandydaci losują po jednym pytaniu przygotowanym przez prowadzącego.


Runda 6:
Runda podsumowań – każdy kandydat ma 1 minutę na podsumowanie swojego udziału w debacie.


Przyjęto też zasadę, zgodnie z którą jeśli widzowie z danego sektora złamią reguły dobrego wychowania podczas debaty, ich kandydat zostaje ukarany odebraniem 30 sekund czasu na wypowiedź w najbliższej rundzie pytań.

 

(s)

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl