Informujemy, że na tej stronie stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Jeśli chcą Państwo zmienić tę opcję, należy zmienić ustawienia przeglądarki dotyczące przechowywania i uzyskiwania dostępu do plików cookies w Państwa komputerze. Rozumiem komunikat.

Kliknij tu aby zamknąć powiadomienie.

Kultura

dodane 10.11.2017

Muzeum Śląskie z dwoma nagrodami w konkursie Muzeum Widzialne

[Region]

Identyfikacja wizualna wystawy „Nie jestem już psem” oraz grafika strony internetowej muzeumslaskie.pl zostały nagrodzone w konkursie Muzeum Widzialne organizowanym przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów.

 

Muzeum Widzialne to przegląd identyfikacji wizualnych muzeów i działań muzealnych mający pokazać, jak instytucje muzealne wykorzystują język graficzny do budowania swojego wizerunku. Co dwa lata przyznawane są nagrody w czterech kategoriach: identyfikacja muzeum, identyfikacja wystaw czasowych, wydawnictwa książkowe lub multimedialne, grafika strony internetowej.

 

Wystawa „Nie jestem już psem”, którą można było oglądać w Muzeum Śląskim między 1 kwietnia a 10 września 2017 roku, zajęła trzecie miejsce w kategorii identyfikacja wystaw czasowych. Ekspozycja ukazywała twórczość bezkompromisowych outsiderów, funkcjonujących poza obiegiem muzealnym czy galeryjnym. Grafiką tytułową i podstawą identyfikacji wizualnej wystawy był gest artystyczny Rafała Bujnowskiego, który pod wpływem rozmów z kuratorkami Zofią Czartoryską i Katarzyną Karwańską wyrył na ścianie swojego atelier tekst „Nie jestem już psem” pochodzący z dramatu Łukasza Wojtyski. Poszczególnym sekcjom wystawy zostały przypisane kolory, które znalazły się zarówno na projektach graficznych autorstwa Wojciecha Bednarskiego, jak i w przestrzeni ekspozycji, za którą – jako scenograf – odpowiedzialny był Zbigniew Libera.

 

W kategorii grafika strony internetowej również trzecie miejsce zajęła strona muzeumslaskie.pl, która powstała we współpracy z firmą Silk Software House. Idea projektu bazuje na dwojako rozumianym zmyśle dotyku: w sensie dosłownym strona dostosowana jest do urządzeń z ekranami dotykowymi (smartfonów, tabletów), w sensie metaforycznym – dotyk oznacza bliskość. Duża ilość materiałów wizualnych (zdjęcia, grafiki, wideo) pozwala na wirtualne poznanie Muzeum Śląskiego, a regularnie uzupełniana baza zdigitalizowanych zbiorów daje możliwość poszerzenia wiedzy na temat eksponatów obejrzanych w Muzeum, a także zobaczenia tego, co na co dzień ukryte jest w magazynach.

 

(s)

Wróć Archiwum działu

Alert

 

Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?

 

Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl

KONKURSY

 

PRACA

 

 

 

 

Adres redakcji:

"Wiadomości Zagłębia"
ul. Kilińskiego 43

41-200 Sosnowiec

e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl