Kultura
Kolejna „Sybilla” dla Muzeum Śląskiego
Muzeum Śląskie zostało nagrodzone główną nagrodą Sybilla 2018 w kategorii zarządzanie w konkursie na wydarzenie muzealne roku. Gala wręczenia nagród odbyła się w Pałacu na Wyspie w warszawskich Łazienkach Królewskich. Statuetkę odebrała dyrektor Alicja Knast.
– Konkurs na wydarzenie muzealne roku „Sybilla” organizowany jest przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów pod patronatem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego – przypomina Paweł Doś, rzecznik prasowy katowickiego muzeum. – W tym roku odbyła się już 39. edycja tego konkursu, którego celem jest wyłonienie i promocja najlepszych przedsięwzięć organizowanych przez polskie muzea z wszystkich obszarów ich działalności. Muzeum Śląskie zostało nagrodzone za zarządzanie przebiegiem ogólnopolskiej kampanii telewizyjnej #naszemuzeum wraz z pomiarem efektywności – wyjaśnia.
Kampanię #naszemuzeum wraz z pomiarem efektywności przeprowadzono na przełomie 2017 i 2018 roku. Punktem wyjścia było wzmocnienie wizerunku Muzeum Śląskiego jako instytucji kreatywnej, dynamicznej, wrażliwej na potrzeby regionu, a jednocześnie egalitarnej, w której to właśnie odwiedzający znajdują się w centrum zainteresowania. I to nie tylko regularni odbiorcy kultury, lecz także osoby, które chcą wspólnie z rodziną i przyjaciółmi aktywnie spędzić czas w przestrzeni muzealnej. Dlatego w ramach akcji „selfie w muzeum”, goście zostali zaproszeni do nagrywania telefonami komórkowymi materiału wideo ze zwiedzania. Dzięki temu powstało około 500 filmów, spośród których wybrane zostały umieszczone w spocie reklamowym.
– Jak wynika z badań pomiaru efektywności działań komunikacyjnych, po zrealizowaniu kampanii #naszemuzeum Muzeum Śląskie stało się najbardziej rozpoznawalnym muzeum regionalnym w Polsce, a w rankingu znajomości wszystkich muzeów w kraju zajęło ósme miejsce – mówi Paweł Doś. – O 60 proc. zwiększył się również odsetek osób deklarujących chęć odwiedzenia. W trakcie kampanii odnotowano frekwencję wyższą o 84 proc. w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego – dodaje.
Realizacja ogólnopolskiej kampanii telewizyjnej przyczyniła się zatem do wzrostu frekwencji, a także do zmiany wizerunku tej śląskiej placówki. Warto przypomnieć, że wcześniejsze dwie statuetki Sybilli Muzeum Śląskie otrzymało w 2015 roku (Grand Prix oraz Inwestycje).
(TS)
Alert
Jesteś świadkiem ważnego wydarzenia?
Urzędnicza bezmyślność dobrowadza Cię do szału?
Wiesz o czymś, co może zainteresować media?
Napisz do "Wiadomości Zagłębia": redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
Adres redakcji: "Wiadomości Zagłębia" 41-200 Sosnowiec e-mail: redakcja@wiadomoscizaglebia.pl
|